![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
De meeste domme dingen kun je zelf wel bedenken, maar wat nou precies de minder voor de hand liggende domme dingen zijn kunnen ze je bijvoorbeeld op een club leren Die hulpattributen worden overigens wel steeds leuker en goedkoper. Zie bijvoorbeeld hier maar eens
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Citaat:
ow wacht
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Ga er maar van uit dat de instanties de diverse hoogtes goed zullen bepalen als er iets mis is gegaan Andre.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 3 november 2011 om 22:29 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2007 Locatie: Putten
|
Mensen die staan te kijken die vragen wel eens hoe hoog zit je nu maar om daar een zinnig antwoordt op te geven is wel erg lastig want indien het toestel van 2m een klein puntje is die omhoog wordt gegooid door de thermiek en dan om met zo'n range finder hem te lokaliseren knappe vent die dat kan gr Andre |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dat valt wel mee, kwestie van middelbare school goniometrie. Mensen moet het natuurlijk wel gezien hebben.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Inderdaad lastig te beoordelen (ook voor de vlieger zelf) hoe hoog je zit. Ik denk altijd (maar ik vlieg geen grote schaalmodellen), zolang ik de elevator nog kan onderscheiden zit ik nog op acceptabele hoogte. Afgelopen zomer geprobeerd met de easyglider (1.80m) en de howhigh van hobbyking. Deze is niet super accuraat maar acceptabel genoeg. Flinke thermiekbel, laten doorstijgen tot ik de vleugels nog goed kon onderscheiden. Geland en gecontroleerd, volgens de howhigh was de maximale hoogte 342 meter. Opnieuw geprobeerd, doorgevlogen tot het toestel een stipje was. Hoogte 465 meter, aan de zijkant een wolk in gedoken (schrikken maar gewoon bocht afmaken, komt er vanzelf weer uit) en lastig te beoordelen welke richting je opvliegt. Veel te hoog dus naar mijn idee, ik hou het wel op 300 meter
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2011 Leeftijd: 21
|
Hellingshoek en horizontale afstand, meer heb je niet nodig om de hoogte te berekenen als je het mij vraagt. Het enige is dat je dat dan wél eerst moet opmeten. Veel te moeilijk om je mee bezig te houden als je komt om te vliegen. Wat ik me al wel een tijdje afvraag is hoe hoog je in een hoge vlucht vliegt? Wie wil hierover zijn mening/schatting geven? Je kan het (aan boord) zien in dit filmpje my HIGHEST flying video on a easystar on a windy day - YouTube |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Ik vlieg mijn zwevers met vario dus ik weet het precies. Mijn conclusie: het is ontzettend moeilijk te zien. Vooral als het toestel in horizontale richting verder van je af is lijkt hij veel hoger te zitten dan de vario aangeeft. Naarmate het toestel dichter bij je is kun je de hoogte beter inschatten. Een toestel van 3,5m wordt op een hoogte van 600 meter vrijwel recht boven je een stipje (ik durf niet hoger).
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Heemskerk Leeftijd: 32
|
Is er nergens een overzicht hoe hoog je mag want nu loopt het uit een van 120 tot 300 meter Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
__________________ ALIGN Trex 600EFL Pro 3GX Jive 80HV/ALIGN Trex 700E V2 Beastx V3 PowerJive 120 HV/ TDR Mini vbar Helijive 120HV Pyro 700-52 WOH edition/Scorpion 4525Ultimate Futaba 8FG 14ch. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| vlieghoogte, wetgeving |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |