![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2010 Locatie: Amsterdam
|
1:100 vind ik zwaar overdreven, denk eerder aan 1:3 of minder. Nadruk op "windstil" heb ik steeds gelegd net als eerst taxiën en gebroeders Wright hopjes maken. Met meteen de lucht in schieten gaat een Easystar ook kapot met de zender in handen van een first-time rc flyer... Schades zoals gemaakt door TS en degenen in je citaat komen echt niet door voorzichtig hopjes maken om het toestel te leren kennen / trimmen. Just my 2 cents Edit: vind zo'n groot ding (>50cm spanwijdte) net als "grote" heli's gevaarlijk in de handen van wildvliegende "nitwitz". Dan beter met microspul beginnen.
__________________ Blade mSR-X / Offshore Warrior / Rustler VXL / Parkzone UM T-28 Trojan / Tamiya M03 Laatst gewijzigd door Flying Bastard; 21 november 2011 om 21:50 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2011
|
Ben zelf, na een aantal mislukte zelfbouwexperimenten in prelipo- en brushlesstijden, beginnen vliegen met een ultramicro cub (ik lieg, ben begonnen met een x-twin, en daar leer je ook heel wat mee denk ik, links-rechtscoördinatie bv). Ben er wel een aantal keer mee tegen de grond gegaan, en in bomen gehangen die altijd in de weg staan (daarvoor heb ik een leuke carbon uitschuifbare vislijn, tweedhands gekocht voor 5 €, heeft me al het tienvoud of meer bespaard), zelfs al het lipootje in een gracht verloren en na een halfuur zoeken teruggevonden, werkt intussen nog altijd goed. Kleine herstellingen met secondenlijm en enkele carbonstaafjes. Heb zelfs de vleugel demonteerbaar gemaakt met twee coctailprikkertjes en elastiekjes. Prima om te leren vliegen zou ik zeggen, zelfs met het bijgeleverde 2,4 zendertje. De P51 die ik daarna kocht is te vlug aan z'n eind gekomen, de motor zit nu in het cubje en de andere ingewanden in een balsa zelfbouwtweedekkertje (zonder rolroeren) maar dat nog niet heeft gevlogen. Intussen vlieg ik al een tijdje met een UM trojan (meteen een DXi6 bijgekocht, wat heel goed meevalt, expo etc), en dat gaat prima. Net vandaag een corsair gekocht, en wacht nu op wat beter weer. Ik zou zeggen: doen zo'n cubje! BTW, weet er iemand in de buurt van Gent (België) een leuke indoorplaats? Uhu |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |