![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2011 Locatie: Belgie, Antwerpe
|
Hallo, ik ben een beginner en heb tijdens mijn 2de vlucht heel mijn staart naar de boem gedaan
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 mei 2010 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
Belangrijkste is dat je zwaartepunt goed is, op 1/3 vanaf voorkant vleugel is zo'n beetje de stelregel. En beter nose-heavy, dan tail-heavy.
__________________ Blade mSR-X / Offshore Warrior / Rustler VXL / Parkzone UM T-28 Trojan / Tamiya M03 | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
En die zijn vaak niet mis, zeker bij de wat grotere pakketten. Dit soort schuimtoestelletjes zijn vrijwel altijd goed te lijmen met bijvoorbeeld epoxy of 'bruislijm' . Met secondenlijm moet je uitkijken of het schuim daar tegen kan. Omvangrijke ingrepen zoals je aangeeft met karton e.d. zijn vrijwel nooit nodig omdat de breuken altijd wel goed op elkaar passen. Verder geeft Flying Bastard al aan dat je na een reparatie even het zwaartepunt moet controleren, zéker als je veel moet versterken e.d.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| HOBBY ZONE - Search - Complete tail: Champ het achterste stukje op de foto is bij mij in een stuk of 100 stukjes gebroken. Als ik dit moet repareren met lijm dan weegt de lijmstaart evenveel als het vliegtuigje in zijn geheel hehe. Ik ga woensdag nog eens proberen te vliegen
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
ben net gaan vliegen en rara een ander stuk is er weer afgebroken. Ga hem vorlopig opzij laten staan. ik ben er een uur meeb bezig om hem te maken en als ik dan 5 min kan vliegen vind ik het eigelijk niet goed vliegen. hij is echt overgevoelig. Ik ben nu aan het bieden op een multiplex easystar...
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hij heeft late weten dat zijn min prijs voor de easystar met zender (copilot 6) 100 is, voor 80 ga ik hem halen is toch een goede prijs niet?
__________________ |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Kan zijn dat de uitslagen van de roeren te groot zijn waardoor hij (te) sterk op het stuur reageert. Het kan helpen om de stuurstangetjes bij de servo een gaatje dichter bij de as van de servo te zetten waardoor de roeruitslagen verkleind worden (als dat tenminste mogelijk is Een Easystar is om te beginnen in ieder geval geen slechte keuze. Hele volksstammen hebben daarmee leren vliegen
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2010 Locatie: Amsterdam
|
Uitslagen kunnen alleen bij de roeren ingesteld worden en staan standaard op het buitenste gaatje. Overigens vermeld de handleiding om de eerste paar vluchten met DR aan te vliegen. UM serie van HorizonHobby zijn leuke toestelletjes om bij windstil weer op je lokale voetbalveldje mee te vliegen. Voor beginners hebben ze 3 kanaals toestellen zoals de J3 Cub en Champ. Voor gevorderden zijn er 4 kanaals warbirds en pilonracers. Park Flyers/Ultra Micros from Horizon Hobby Snap dan ook niet dat TS zijn toestel steeds in puin vliegt, met gas dicht land het toestel als het ware op de automatische piloot (wel even een klein beetje up geven vlak voor de landing). Zie net dat HH een vernieuwde mSR (met 3D gyro) gaat uitleveren: Blade mSR X BNF Basic Helicopter BLH3250 - RC PITSTOP LTD Leuk spul om in de wintermaanden indoor mee te vliegen.
__________________ Blade mSR-X / Offshore Warrior / Rustler VXL / Parkzone UM T-28 Trojan / Tamiya M03 Laatst gewijzigd door Flying Bastard; 20 november 2011 om 08:57 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Blijft alleen de zender over als mogelijkheid de roeren een kleinere uitslag te geven.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Citaat:
Citaat:
@Tom, veel plezier met je Easystar. Daar doe je goed aan.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |