![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
| Citaat:
Overigens, wat behulpzame wildvliegers betreft, iedereen in en rond Zwolle (overijssel) die wil beginnen of hulp nodig heeft bij wat dan ook is altijd welkom als hij niet naar een club wil (wat ik me goed kan voorstellen. Vaak een eind rijden en dan wachten op je beurt in plaats van naar je veldje wandelen en vliegen wanneer het jou uitkomt). Niet dat het op het moment echt vliegweer is.. Tenzij je een helling in de buurt hebt
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2012 Locatie: oudenaarde Leeftijd: 13
|
hallo ik ben 12 jaar en ik ben geďntereseert in modelvliegtuigen ik heb nog geen ervaring en ik zou willen in een vliegclub (kan dat met mijn leeftijd(12 bijna 13 in februari)) gaan en welk een vliegtuig kan ik dan het best nemen??? wel elektronisch niet een zweefvliegtuig of met benzine ofzo met een batterij ik zou er wel nog iets willen aan veranderen bijvoorbeeld een batterij insteken (lipo) enz... kun je me helpen en me informeren enz stuur een mail naar nathandeplae@hotmail.com of ben je van de regio oudenaarde kom eens lang in: cafe plazanten hof naast het voetbalveld daaaaag groetjes nathan |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Welkom Nathan
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2011 Locatie: Brugge Leeftijd: 54
|
@Nathan en andere (her)beginners : Ik ben na een dikke 32 jaar terug herbegonnen met vliegen. Hiervoor heb ik na veel goede raad ingewonnen te hebben, een EasyGlider Pro van Multiplex aangekocht. OK, het kost misschien een paar centen, maar ik kan je met mijn hand op het hart zeggen dat je hiermee een zeer goedmoedig toestel hebt. Ik vlieg met de standaard multiplex setup en dat is meer dan voldoende. Ik vlieg de setup wel met een 3cel LiPo 3200. Hiermee heb je meer dan genoeg power om ook op een winderige dag te vliegen en heb je ook de power om in noodgevallen je uit de slag te trekken. Zoals gezegd is het een zeer goedmoedig toestel waarmee je ook lekker traag kan vliegen zodat je tijd hebt om een verkeerde stuurbeweging te corrigeren en moet je toch niet bang zijn dat hij 'uit de lucht valt'. Wil je wat later dan toch eens iets proberen ( een roll of een looping bvb ), dan kan dit met dit toestel en deze setup evengoed. Hopelijk heb ik je hiermee een beetje info gegeven waar je iets mee kan aanvangen. Vriendelijke groeten, Philippe. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Philippe, doe jezelf een lol en schaf een paar 3S2200 lipo's aan voor je EZglider
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2012 Locatie: Houten Leeftijd: 18
|
hoi, ik ben hier ook nieuw en ik wil ff inspelen op de EasyGlider waar jullie het over hebben. Ik heb hem op conrad gezien maar de prop zit aan de voorkant. Ik heb ook naar de EasyStar gekeken en daar zit de prop op de bovenkant. Wat raden jullie mij aan? |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2009 Locatie: Bussum Leeftijd: 43
|
Hoi Comedian, als je beginner bent dan zou ik zeggen: EasyStar. Ik heb er zelf ook een en je leert er heel makkelijk op vliegen. Als je eens op je neus landt dan gaat de motor iig niet kapot. En een camera naar voren gericht heeft geen propellor in beeld. Een EasyGlider is ongetwijfeld ook een makkelijk model; zweeft beter, is aerodynamischer (o.a. door de klapprop), heeft waarschijnlijk meer (statische) trekkracht en is efficienter met energie omdat de propellor groter is. De EasyGlider is wel een stukje groter dan de EasyStar (vervoer). Maar daardoor zie je hem tijdens het vliegen ook beter. Het is voornamelijk persoonlijke voorkeur denk ik. Beide zijn qua vlieggedrag makkelijke toestellen. Martin |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
| Als het ook iets anders mag zijn dan de Easystar of Easyglider zou ik U can fly aan willen raden. Deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...can-fly-3.html |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik voor de Easystar ga want die lijkt me het veiligst, maar als ik die op conrad bestel kost hij 50 euro. Maar naast het toestel moet je nog 5 noodzakelijke toebehoren kopen, samen is dit ongeveer 170 euro. Is dit een normale prijs of kan dat nog goedkoper?
|
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Dit is een vrij normale prijs, maar het kan wel goedkoper. Conrad heeft met de Phoenix voor 150 euro een bruikbaar aanbod, ik ken het toestel niet van dichtbij maar er zijn tientallen clones van de EasyStar in de handel en dit is er ook een; je hebt dan in een keer alles bij mekaar. Ook bij HobbyKing hebben ze clones van de EasyStar: HobbyKing R/C Hobby Store : Planes ARF,RTF,KIT>Beginner/Trainer HobbyKing zit in HongKong, maar ze hebben een magazijn in Hamburg en qua douane is dat veel handiger. Conrad vind ik eigenlijk een kl*tezaak, ze hebben af en toe wel aardige aanbiedingen maar als beginner laten ze je heel erg zwemmen. Als er een hobbywinkel bij jou in de buurt is zou ik daar zeker ook eens gaan praten. Mogelijk zijn ze duurder, maar als beginner is hands-on advies goud waard. (En lid worden van een club is wat dat betreft het handigste! Scheelt veel brokken & is gezelliger!)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Ik heb ff gekeken naar de AXN Floater-Jet op HobbyKing, daarbij zit een controller met 4 kanalen, dit alles, exl. accu, is voor de prijs van $65. De Phoenix op Conrad, met ook een controller met 4 kanalen, is idd 150 euro. Welke is dan beter en is een controller met 4 kanalen voldoende?
|
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Denk dat er geen "beter" is, ze lijken mij aardig gelijkwaardig. Wat de zender aangaat is 4 kanalen hiervoor ruim voldoende, hiermee zou je ook een volgend toestel nog kunnen vliegen. De maar die er wel bij zit is dat je waarschijnlijk als het lekker gaat de wens krijgt voor een mooie computer zender
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |