Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 november 2011, 13:21   #16 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

bdoets's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Meij Bekijk bericht
Het idee achter mijn insteek is om te voorkomen dat electro vliegen geassioceerd wordt met lang wachten en weinig vliegen. Dit is een veelvuldig geopperd nadeel terwijl daar in de praktijk nauwelijks sprake van is.
Tja vandaar dat ik al twee accu's suggereerde. Zelf heb ik ook bij ieder model twee accu's. Volgens mij komt dat meer voor dan in 15 minuten laden...
Oud 27 november 2011, 23:36   #17 (permalink)

Sadkingbilly's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdoets Bekijk bericht
Tja vandaar dat ik al twee accu's suggereerde. Zelf heb ik ook bij ieder model twee accu's. Volgens mij komt dat meer voor dan in 15 minuten laden...
Niet alleen dat maar voor het op 3-4C laden van een lipo heb je ook lipo's nodig die dit aankunnen. Nu is dat bij de dure merken geen enkel probleem maar lipo's van een tientje uit Hong Kong (en die heb je bij bijvoorbeeld unitedhobbies zat) laad ik persoonlijk gewoon op 1C. Bovendien kun je daar de levensduur van je accu's enorm mee bevorderen tenzij ze tot de laatste generatie lipo's behoren. Maar heb je echt haast kun je altijd nog LiFePo gaan vliegen (A123) deze zijn binnen tien minuten weer vol en dat duizenden keren..

Overigens, wat behulpzame wildvliegers betreft, iedereen in en rond Zwolle (overijssel) die wil beginnen of hulp nodig heeft bij wat dan ook is altijd welkom als hij niet naar een club wil (wat ik me goed kan voorstellen. Vaak een eind rijden en dan wachten op je beurt in plaats van naar je veldje wandelen en vliegen wanneer het jou uitkomt).

Niet dat het op het moment echt vliegweer is.. Tenzij je een helling in de buurt hebt
Oud 4 januari 2012, 21:09   #18 (permalink)

Leeftijd: 13
Standaard

hallo
ik ben 12 jaar en ik ben geďntereseert in modelvliegtuigen ik heb nog geen ervaring en ik zou willen in een vliegclub (kan dat met mijn leeftijd(12 bijna 13 in februari)) gaan en welk een vliegtuig kan ik dan het best nemen??? wel elektronisch niet een zweefvliegtuig of met benzine ofzo met een batterij ik zou er wel nog iets willen aan veranderen bijvoorbeeld een batterij insteken (lipo) enz... kun je me helpen en me informeren enz stuur een mail naar nathandeplae@hotmail.com of ben je van de regio oudenaarde kom eens lang in: cafe plazanten hof naast het voetbalveld daaaaag groetjes nathan
nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 21:20   #19 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Welkom Nathan
  • Handig als je woonplaats/regio op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Voor verwijzen naar clubs, winkels, mensen bij jou in de buurt
  • Lees eerst deze FAQ vanaf het begin voor je veel vragen gaat stellen, werkt een stuk sneller en makkelijker. Daar is de FAQ voor gemaakt.
  • Naar club gaan is een heel goed idee. Drie elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL en B:
    Modelvliegen RC Model Airplanes Toine Martens HomePage -> clubs ( NL en B)
    KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL)
    www.flytovml.com -> clubs (B)
zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

ron van sommeren is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 21:38   #20 (permalink)

Leeftijd: 13
Standaard

dank u
nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 21:23   #21 (permalink)

Leeftijd: 54
Standaard

@Nathan en andere (her)beginners :
Ik ben na een dikke 32 jaar terug herbegonnen met vliegen. Hiervoor heb ik na veel goede raad ingewonnen te hebben, een EasyGlider Pro van Multiplex aangekocht. OK, het kost misschien een paar centen, maar ik kan je met mijn hand op het hart zeggen dat je hiermee een zeer goedmoedig toestel hebt. Ik vlieg met de standaard multiplex setup en dat is meer dan voldoende. Ik vlieg de setup wel met een 3cel LiPo 3200. Hiermee heb je meer dan genoeg power om ook op een winderige dag te vliegen en heb je ook de power om in noodgevallen je uit de slag te trekken. Zoals gezegd is het een zeer goedmoedig toestel waarmee je ook lekker traag kan vliegen zodat je tijd hebt om een verkeerde stuurbeweging te corrigeren en moet je toch niet bang zijn dat hij 'uit de lucht valt'. Wil je wat later dan toch eens iets proberen ( een roll of een looping bvb ), dan kan dit met dit toestel en deze setup evengoed. Hopelijk heb ik je hiermee een beetje info gegeven waar je iets mee kan aanvangen.
Vriendelijke groeten,
Philippe.
fluppe is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 21:30   #22 (permalink)

Hans Meij's schermafbeelding

Leeftijd: 51
Standaard

Goede keuze Philippe, geef zelf les met de EasyGlider, een perfect leertoestel.
Hans Meij is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 22:00   #23 (permalink)

Sadkingbilly's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Philippe, doe jezelf een lol en schaf een paar 3S2200 lipo's aan voor je EZglider scheelt flink in gewicht (die van mij balanceert er perfect mee) en als het 's zomers mooi thermiekweer is heb je er meer dan genoeg aan
Oud 12 april 2012, 20:38   #24 (permalink)

Comedian's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

hoi,
ik ben hier ook nieuw en ik wil ff inspelen op de EasyGlider waar jullie het over hebben. Ik heb hem op conrad gezien maar de prop zit aan de voorkant. Ik heb ook naar de EasyStar gekeken en daar zit de prop op de bovenkant. Wat raden jullie mij aan?
Comedian is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 00:20   #25 (permalink)

Martin7182's schermafbeelding

Leeftijd: 43
Standaard

Hoi Comedian, als je beginner bent dan zou ik zeggen: EasyStar. Ik heb er zelf ook een en je leert er heel makkelijk op vliegen. Als je eens op je neus landt dan gaat de motor iig niet kapot. En een camera naar voren gericht heeft geen propellor in beeld. Een EasyGlider is ongetwijfeld ook een makkelijk model; zweeft beter, is aerodynamischer (o.a. door de klapprop), heeft waarschijnlijk meer (statische) trekkracht en is efficienter met energie omdat de propellor groter is. De EasyGlider is wel een stukje groter dan de EasyStar (vervoer). Maar daardoor zie je hem tijdens het vliegen ook beter.

Het is voornamelijk persoonlijke voorkeur denk ik. Beide zijn qua vlieggedrag makkelijke toestellen.
Martin
Martin7182 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 07:54   #26 (permalink)

Hans Meij's schermafbeelding

Leeftijd: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Comedian Bekijk bericht
Wat raden jullie mij aan?
Als het ook iets anders mag zijn dan de Easystar of Easyglider zou ik U can fly aan willen raden. Deze:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...can-fly-3.html
Hans Meij is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 11:39   #27 (permalink)

Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik voor de Easystar ga want die lijkt me het veiligst, maar als ik die op conrad bestel kost hij 50 euro. Maar naast het toestel moet je nog 5 noodzakelijke toebehoren kopen, samen is dit ongeveer 170 euro. Is dit een normale prijs of kan dat nog goedkoper?
Oud 14 april 2012, 11:58   #28 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

bdoets's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Dit is een vrij normale prijs, maar het kan wel goedkoper. Conrad heeft met de Phoenix voor 150 euro een bruikbaar aanbod, ik ken het toestel niet van dichtbij maar er zijn tientallen clones van de EasyStar in de handel en dit is er ook een; je hebt dan in een keer alles bij mekaar.
Ook bij HobbyKing hebben ze clones van de EasyStar: HobbyKing R/C Hobby Store : Planes ARF,RTF,KIT>Beginner/Trainer HobbyKing zit in HongKong, maar ze hebben een magazijn in Hamburg en qua douane is dat veel handiger.
Conrad vind ik eigenlijk een kl*tezaak, ze hebben af en toe wel aardige aanbiedingen maar als beginner laten ze je heel erg zwemmen. Als er een hobbywinkel bij jou in de buurt is zou ik daar zeker ook eens gaan praten. Mogelijk zijn ze duurder, maar als beginner is hands-on advies goud waard. (En lid worden van een club is wat dat betreft het handigste! Scheelt veel brokken & is gezelliger!)
Oud 14 april 2012, 15:55   #29 (permalink)

Standaard

Ik heb ff gekeken naar de AXN Floater-Jet op HobbyKing, daarbij zit een controller met 4 kanalen, dit alles, exl. accu, is voor de prijs van $65. De Phoenix op Conrad, met ook een controller met 4 kanalen, is idd 150 euro. Welke is dan beter en is een controller met 4 kanalen voldoende?
Oud 14 april 2012, 16:06   #30 (permalink)

Huibert's schermafbeelding

Leeftijd: 52
Standaard

Denk dat er geen "beter" is, ze lijken mij aardig gelijkwaardig. Wat de zender aangaat is 4 kanalen hiervoor ruim voldoende, hiermee zou je ook een volgend toestel nog kunnen vliegen. De maar die er wel bij zit is dat je waarschijnlijk als het lekker gaat de wens krijgt voor een mooie computer zender . Deze zijn een fors stuk duurder en zou ik ook nog even links laten liggen tot je een beetje lekker kan vliegen.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten