![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: Rotterdam Lombardijen Leeftijd: 22
|
Goedendag, Na een tijdje gevlogen te hebben met heli's (ik blijf doorvliegen) wil ik beginnen met indoor vliegtuigen. Ik heb een eigen zaal van 300 vierkantemeter 7 meter hoog. Ik dacht aan aan E flite Sbach UMX en een E flite extra 300 UMX, ik wil zo klein mogelijk blijven zodat ik ruimte genoeg heb om te vliegen/leren. Oefen ook nog eens op de sim (Phoenix) Zijn deze vliegtuigen geschikt denken jullie? Mvg. Kilic Laatst gewijzigd door hskilic; 28 november 2011 om 18:59 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
HOI! echt geschikt als eerste vliegtuig zijn deze niet! Maar als je met een heli kan vliegen en je kan op de sim met vliegtuigen uit de voeten dan zou je het kunnen proberen. Begin met kleine uitslagen en genoeg expo om de boel rustig te houden. Misschien een keer iemand uitnodigen die je ff kan helpen om zo'n kistje af te trimmen. Succes Winfried |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 juli 2011
| Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik wil voor deze twee vliegtuigen gaan omdat ze licht en klein zijn. Ik kan ook voor een Beast 3D UMX gaan omdat die een AS3X System heeft..
Laatst gewijzigd door hskilic; 28 november 2011 om 19:30 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2009 Locatie: Friesland (Minnertsga) Leeftijd: 16
|
Zelf ben ik vorig jaar begonnen met de Xerces. Dit was het eerste indoorvliegtuig waar ik ook mee gevlogen had. En hij beviel me prima. Het maken ging vlot en ook makkelijk. Kijk eens op www.f3p.nl. Hier zijn meerdere PDF plannen te downloaden. De onderdelen uitknippen, aan elkaar vastplakken met plakband. Op 3 mm piepschuim leggen, overtrekken en uitsnijden. De Xerces is erg stabiel vanwege zijn grote vleugeloppervlak. Daardoor vliegt hij ook nog eens erg langzaam.
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
300 vierkante meter is niet veel voor een indoor vliegtuig, veel sporthallen waar gevlogen wordt zijn groter. Mijn advies, kies een zo licht mogelijk toestelletje, die vliegen langzaam en dat maakt het makkelijker. Mijn ervaring is dat een sneller toestel voor indoor veel concentratie vergt. De kistjes uit de minium serie van Kyosho zijn zeer geschikt voor indoor. Ik heb de Fly Baby en de Chesna en die vliegen beide prima, ik zou die nu zelfs op 100 m2 kunnen vliegen. Die zijn dus beide 20 gram en vliegen ruim 15 minuten op een Turnigy lipo. Door hun lage gewicht gaan ze ook niet snel kapot. En omdat ze RTF zijn weet je zeker dat ze goed vliegen (kun je van een eerste zelfbouw niet altijd zeggen) Nadeel is alleen dat de bijgeleverde zender (zonder ratel op de gasstick) niet prettig is, en je kunt de kistjes niet binden aan een goede zender. Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juli 2011 Locatie: Tisselt (België) Leeftijd: 34
| Citaat:
De Piper uit de minium ad reeks (4 kanaals, met rolroeren) krijg je heel moeilijk in een rechtse bocht (lage gewicht in combinatie met groot koppel) en vind ik dan weer minder geschikt. nou...het lukt echt wel zonder veel moeite | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
| Ultra Micro J-3 Cub RTF | Horizon Hobby deze kun je proberen ik zie dan je een voorkeur hebt voor spektrum kistjes heb je al een spektrum zender? die shoky's zijn erg gemakkelijk te vliegen mits je ze licht bouwt dus niet met dikke klodders lijm werken en dikke solderingen maar alles moet natuurlijk wel goed zitten doe er zo'n torretje op: RCtechnics deze regelaar: RCtechnics en 3 van deze servo's: RCtechnics en dan een spektrum ontvanger: RCtechnics accu: RCtechnics en dan heb je wat je nodig hebt. ik weet niet of je liever bij hobbyking het haalt maar daar kun je het zelfde spul ook gewoon krijgen eerste vlucht even iemand met ervaring laten controleren en invliegen en dan kan de lol beginnen iemand al ervaring met deze kist? gewoon een bovendekker a la indoor? misschien ook een optie RCtechnics
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2010 Leeftijd: 31
|
Ik zou ook voor een langzamer modelletje gaan om het te leren en een iets vlottere voor de volgende stap. Bijvoorbeeld beginnen met een micro J3 / Ember / Citabria / Flybaby en vervolgens overstappen naar een vierkanaals (Sukhoi / Trojan / etc.). De SBach en Beast zijn brushless kistjes en ik weet niet hoe goed die indoor te vliegen zijn. Zelf heb ik de F27 Strycker en die is veel te vlot voor zo'n zaal. Misschien heeft er iemand hier ervaring met een UMX in de zaal?
__________________ Ik vlieg klein: Parkzone SU-26XP, Mosquito, T-28, Ember, Stryker 180, Kyosho Citabria & Extra 300, Blade mSR, MCP X, mQX & 120SR. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Jep ik heb de Sbach UMX tweedehands gekocht (in zeer goede staat). En inderdaad heb al gevlogen alleen de landing was een beetje hard:P maar gelukkig er is niks gebroken en alles werkt nog. Dus word ff een tijdje simmen en gaan lessen bij de club. Mvg |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |