![]() |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Heren, en eventueel dames, Ik ben al een poosje bezig met heli's, dus ik ben geen volledige noob op vliegend rc gebied Ik ben wel een volledige noob met vliegtuigen, en het bouwen ervan. Samen met iemand uit mn club ben ik al een beetje bezig een trainer te bouwen, waarmee ik straks wil gaan leren vliegen Nu heb ik heb uit een zeer betrouwbare bron dat mijn wederhelft mij ook aan de vliegtuigen wil gaan helpen Deze betrouwbare bron heeft gezien wat mijn wederhelft onder de boom neer gaat leggen, dus ik moet aan de slag .. Maar mijn geduld kennende, ben ik op voorhand mezelf een beetje aan het inlezen en spullen aan het selecteren om in het vliegtuig te gaan plakken Kan ik de dag na kerst vol goede moed aan de gang Nu komt er een GWS P 51D onder de boom te liggen. Batterij wordt hetzelfde als in de trex 450, dus een 2200 3cel lipo (beetje zwaar, maar zou moeten gaan volgens velen..) De rest heb ik ook redelijk uitgekristalliseerd Enige waar ik dus gewoon niet uitkom, is het wel of niet bedekken van de romp met een laag fiberglas. In de amerikaanse topics zie je het overal, in de nederlandse bijna niet. In america zie je nog enigszins wat voor spullen ze ervoor gebruiken, maar in america heeft men vaak spullen die hier wat exotisch zijn.. Ik heb over de nederlandse forums zitten zoeken, en kom de term glassen van rompen ontzettend vaak tegen maar ik zie dus gewoon helemaal nergens wat men nu gebruikt... de 25 grams glasmat is iedereen het over eens. dat deze keper moet zijn, zie ik her en der nog verschijnen. Maar wat word nu als hars gebruikt? de meest bijzondere dingen schieten voorbij, tot aan parketlak aan toe.. Maar ook die heb je in varianten die de schuim opvreten.. ik vind het niet erg om een beetje te testen met dat spul, maar heb een beetje een hekel aan iedere mislukte poging een volle pot zooi over te houden en waar word de glasmat vandaan gehaald? de zaken waar ik nu een beetje rondkijk, hebben zowieso geen 25 grams glasmat, laat staan een kepervariant.. Ik dank de wijze vliegtuiggoeroe's bij voorbaat alvast hartelijk!
__________________ |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Waarom wil je van een parkflyer van 87 cm span de romp gaan glassen. a: word dat niks als je geen ervaring hebt in glassen b: de parkflyer verliest een deel van zijn goede vlieg eigenschappen Gewoon in elkaar zetten en gaan (proberen te) vliegen . Mvg Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Gewoon nieuwschierig Ik ben ook volledig overtuigd dat het zo ook goed vliegt.. Het zal ook niet mijn eerste vluchten moeten overleven, die wil ik echt eerst met de echte trainer doen, veilig aan de kabel.. Ik weet wat voor schade een beginner aan een ego/lichaam aan kan richten Het maakt het model een tik zwaarder, maar ik vermoed dat dat marginaal zal zijn t.o.v. de motor & batterij die ik erin wil hangen Stel het vliegt, kan ik altijd nog een lichtere batterij op gaan sporen maar dan nog, een vliegtuig hangt meestal niet stil bij het landen (ben ik nu nl gewend met de hefschroeven Dus ik was gewoon benieuwd naar A: of het hier regelmatig gedaan wordt en B: wat gebruikt men nu op een dergelijk schuimachtig object? Lang leve houtbouw, dat wordt niet zomaar opgelost door een verkeerde lijm/ lakkeuze..
__________________ Laatst gewijzigd door Student; 4 december 2011 om 21:33 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ik weet wat je bedoelt, op RCGroups zie je het inderdaad veel. Het voordeel is denk ik dat de romp wat duurzamer wordt (minder snel butsen etc), maar erna zal je het kistje mogelijk weer opnieuw moeten schilderen. Volgens mij wordt het glassen ook in de USA het meest toegepast bij eigen ontwerpen die vanaf scratch worden gebouwd. Het zijn dan ervaren vliegers die weinig brokken meer maken door stuurfouten of pruts-apparatuur. Dan pas heeft het zin. Bij een kant-en-klaar gekochte kist zou ik geen glas aanbrengen. Het lijkt me de moeite niet waard.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hij is nog niet geheel kant en klaar, ik heb de versie zonder verf etc dus ik moet nog gaan plakken en verven maar verf is weer een ander punt, wat vast wel ergens gewoon beschreven zal staan in amerika zie ik idd bij bijna alle schuimpjes een glas coating erbij staan vandaar ook de vraag Maar ook gewoon uit nieuwsgierigheid, wat smeer je er nu op? (ik ga er van uit dat dit niet mijn laatste schuimmodel zal zijn..) de normale harsen etc hebben naar mijn idee nog wel eens de neiging niet echt vriendelijk voor schuim te zijn.. Ik weet nog een experiment van vroegah waarbij ik een vormpje had gemaakt, en een mal wou maken.. alleen nergens op gelet, en toen was het vormpje weg... sinsdien niet meer aan gewaagd Ik zie bij ons in de club ook meerdere schuimpes zonder glaslaag, ik zie bij deze apparaten dat er nog best wel regelmatig een stuk vleugel spontaan los wil komen bij een "jeugdig enthousiaste" landing Vanuit dat oogpunt snap ik dat een dergelijke laag best nut kan hebben (al die lijm wordt best zwaar op het eind..) Aan de andere kant kun je natuurlijk onbedoeld het profiel niet positief beinvloeden..
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |