![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2011 Locatie: Noord-Holland/hoorn
|
hallo mensen ik ben Sven 12 jaar. en ik wil beginnen met vliegen. na een paar filmpjes begon deze hobby mij toch erg mooi te lijken. ik stuite toen op een Bixler van hobbie king. ik heb zelf al een setupje gemaakt maar weet niet of het allemaal goed is. willen sommige hier even wat van zeggen of op>aanmerkingen geven. setup als volgt de getallen zij kosten in Amerikaanse dollar de kit HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (KIT) (DE Warehouse) 36,40 lipo HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse) 18 deze moeten internationaal ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// esc HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 20A ESC 3A UBEC 7 servo moet 4x HobbyKing R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo 4x 2,70 =10,80 brushless inrunner is weet geen ander een site wees deze aan. HobbyKing R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner 20 zender HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx V2 (Mode 2) 30
__________________ ps sorry voor de spelfouten Laatst gewijzigd door svenvwier; 13 december 2011 om 07:44 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 32
|
Volgens mij is de ESC te licht voor deze motor, hij kan tijdelijk 25A aan en constant 20A. De motor trekt maximaal 32A. Volgens mij kan dat ook want de accu kan constant 32,5A leveren. Maar dat is alleen bij volgas. Mij is aangeraden om de ESC altijd wat ruimer te kiezen. Die accu kan ook tijdelijk 45,5A leveren maar dat is volgens mij alleen bij vol gas (bij de start dus). Weet niet of je die ESC dat kan aandoen, is bijna 2x als wat hij tijdelijk aan kan. De motor is overpowered, heb de iets sterkere maar die is veeeeel te sterk voor een Easystar. Dus volgens mij zijn de servos, de kist zelf, motor en accu goed. De ESC is volgens mij te licht (experts ff kijken of mn uitleg goed is, probeer het ook beter te begrijpen). De zender is denk ik echt slecht maar wellicht goed genoeg als kennismaking met RC. Gr, Gary PS; die Bixler en veel van je onderdelen zijn er niet in de DE Warehouse.
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
| Citaat:
Groet.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Sven, heb je gezien dat de bixler én de accu bij het Hamburgse warehouse in backorder zijn? (BK=backorder=niet in voorraad). Vervelend, juist het model zelf is duur om uit hongKong te laten komen. Anders even afwachten tot-ie weer op voorraad is. Bij die accu heb je gezet dat-ie 10 dollar kost; volgens mij is dat $ 17,73. Je zal nog een lipo lader nodig hebben. edit- de motor die je noemt is ook in backorder.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
alvast erg bedankt. is er een goede(net zo goede)vervang motor. ik neem ook de tijd, ik ga volgende week met mijn ouders op vakantie. dus dan denk ik niet aan de tijd en de smart. alvast erg bedankt.
__________________ ps sorry voor de spelfouten | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Er is denk ik zowiezo weinig tegen om de ARF versie te kopen; dan hoef je je ook geen zorgen te maken of je wel passende onderdelen hebt. Verzenden uit HongKong kost geen kapitalen, maar soms wel een paar tientjes. Aan de andere kant... Ik heb wel eens prijzen zitten vergelijken tussen HK en het Duitse warehouse- soms scheelt het maar een paar cent, in zo'n geval is HK natuurlijk wél duurder. Bovendien bemoeit vanuit Duitsland de douane er zich niet mee, vanuit HK kan dat soms wel eens tegenvallen. Ik zeg altijd maar tegen mezelf: zelfs als de douane geld wil zien, ben ik nog altijd goedkoper uit dan bij de plaatselijke hobbyboer. ps- ik denk dat je bedoelde de RTF versie (ready to fly), dan heb je alles in huis, daar zit zelfs een eenvoudige lader bij. Daar is denk ik niks tegen. Behalve dan dat-ie óók in backorder is...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 13 december 2011 om 09:50 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Sorry maar dit vind ik best wel slecht nergens in stock
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
ik heb begrepen dat er 9 containers onderweg zijn naar het duitse warehouse... de komende weken zou er flink wat stock binnen moeten komen... ben benieuwd.
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
mwah, ze roepen het al vanaf eind november, dat de komende (vanaf eind november) 6 weken alles daar aan kwam, dus veel dingen zullen ze wel redden, maar niet alles. afwachten maar.
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
zijn het de arf of de kit ik hoop arf dat die naar DE komen. mag ik weten wat voor modes jullie vliegen? ik twijfel voor mode 1 of 2 ik kan een hk bixler in stock mode 1 krijgen 100 dollar exl verzend en dat soort dingen
__________________ ps sorry voor de spelfouten Laatst gewijzigd door svenvwier; 13 december 2011 om 18:21 | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Ik vlieg mode 2. Maar op mijn club vliegt vrijwel iedereen mode 1. Dat is soms niet handig als je hulp nodig hebt of zo. Als je begint kan je het beste de mode kiezen die de mensen waar je mee samen vliegt ook hebben. (later van mode veranderen lukt bijna niemand!) Vliegen op een club heeft zin, je leert sneller en beter vliegen en bovendien is het gezellig. Maar ik weet ook wel dat dat niet voor iedereen gaat (mijn club, G&EVVM, is bijvoorbeeld nauwelijks te bereiken voor mensen zonder auto). Heb je al een simulator? Heel zinnig om daar vast mee te oefenen, in afwachting tot de Bixler weer op voorraad is bij HK...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
een mustang, nu heb ik daar gekeken en wat op gepikt ,weet niet zijn mode. maar ik heb even gevlogen met z'n usb kabbel op pc lachen en het ging wel makkelijk , maar ja ik kan net verwachten dat het zo makkelijk is in het echte werk.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |