![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2010 Locatie: Haulerwijk Leeftijd: 30
|
2e Hands aankopen voor een beginner Maar al te vaak zie ik dat beginners 2dehands spullen kopen om te beginnen op zich niet verkeerd maar meestal loopt dat in de papieren, pas hier dus mee op. Ik ben een jaar terug ook zo begonnen, geen verstand van modelbouw en zo een hele set gekocht van iemand die stopte, maar je weet niet wat je koopt! Bij mij begon de pech al snel eerst een zender die niet goed werkte na 3 meter geen reactie meer die kon dus direct de kliko in daarna een kapotte aileron servo gelukkig een goeie piloot die hem heel aan de grond kreeg, op de grond werkte de servo normaal!! Daarna een kapotte schakelaar zodra de kist in de lucht was geen reactie meer toen had ik wel schade en de realiteit dat er een gevaarlijk object stuurloos richting grond ging. Veel had ik er echter niet van geleerd ik kocht weer een 2dehands toestel op marktplaats voor een “koopje” een Cap 232 na een vlucht of 5 de uitslagen vergroot en toen ging het mis de rechter vleugel brak af in de lucht, gelukkig aan de overkant van het veld!! Na onderzoek bleek dat de vleugel herstelt was met hotgleu en zacht geworden was door de temp buiten en zo spontaan zijn eigen vlucht nam probleem was dat er folie overheen zat en je dit dus niet kon zien zo werd het toch nog een duur kistje. En zo kan ik nog wel even doorgaan ik heb veel 2dehands gekocht maar nooit op de goeie dingen gelet en daardoor minder plezier gehad dan nodig. Wil je beginnen met vliegen en 2ehands een aankoop doen hou dan rekening met de volgende punten: - Koop een beginners toestel, ja ze zijn lelijk maar ze vliegen vaak goed, een sport/schaal vliegtuig komt later wel als je het vliegen onder de knie hebt. Nog beter is om een nieuwe te kopen, een ARF kost ook niet zoveel meer het is vaak wel duurder dan 2dehands maar je hebt er meer plezier van en bespaart je jezelf een hoop ellende.
__________________ Hangar 9 Sukhoi SU-26MM 80cc MVVS - Lak 17 2.4m zwever -PZ Stryker F27Q - Eratix 3D (op de reparatie tafel! - Spectrum DX8 wro-promotions.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Goed verhaal! Nog een paar dingen: Neem zowiezo iemand mee die er wél wat van af weet; Een slecht werkende zender kan heel vaak veroorzaakt worden door een lege / oude / verrotte accu. Het is zo maar mogelijk dat de zender goed is, alleen het accupack vervangen moet worden. Maar ja hoe kom je er achter?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Nog een tip: spreek vóór de koop af dat er bij 'verrassingen' refund of hulp bij herstel wordt geboden. Vaak heeft een verkoper een arsenaal met reserve materialen opgebouwd bij die kist die hij er niet bij verkoopt omdat hij met andere kisten verder gaat. Hij kan het vaak eenvoudig repareren of advies geven bij problemen waardoor je mischien veel kosten bespaard/ telerustellingen voorkomt.
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2010 Locatie: Haulerwijk Leeftijd: 30
|
Hoi Jakko goeie tip echter de praktijk en de ervaring daarvan zijn bij mij anders. Zo kocht ik onlangs een benzine motor (lopend weggelegd... Jaja) via dit forum duidelijk een afspraak gemaakt dat als ik 'm niet aan de praat kon krijgen ik 'm terug zou brengen voor het aankoop bedrag. De motor wou maar niet lopen ik netjes een pbtje gestuurd kreeg heel netjes een pb terug dat de verkoper niet wist wat er intussentijd mee gebeurd was en daarom niet terug nam. Het pbtje daarop van mij was niet zo netjes het antwoord van die persoon schoot me in het verkeerde keelgat. Dit is ook een beetje de achterliggende gedachte van bovenstaand stuk. Je hebt verantwoording als koper maar ook als verkoper echter geeft een verkoper bijna nooit thuis bij gebreken..
__________________ Hangar 9 Sukhoi SU-26MM 80cc MVVS - Lak 17 2.4m zwever -PZ Stryker F27Q - Eratix 3D (op de reparatie tafel! - Spectrum DX8 wro-promotions.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Mooi stukje Sticky!!
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Refunds kan je bij particuliere verkoop zo goed als vergeten. Dan moet je het geluk hebben dat je van een ervaren rot overneemt die z'n spulletjes netjes heeft gehouden, en gewoon een 'nette' vent is. Daar zul je dan ook nooit klachten over horen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |