![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #871 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
|
Dat ging weer goed Ik had me overigens al meer afgevraagd wat je zou doen als je vliegtuig op het water (of ijs) van dat meertje terecht zou komen Die bruislijm laat zich prima schuren. Alleen hoe feller de lijm schuimt, hoe groter de 'lucht'bellen er in en dus hoe groter de gaten als je dat gaat schuren. Daar heb je natuurlijk geen/ minder last van als de passing nauwkeurig gemaakt is. De lijm reageert onder invloed van vocht.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... Laatst gewijzigd door Thieu; 6 februari 2012 om 13:37 |
| | |
| | #872 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2011
|
hallo vlug afgeplakt ![]() en proberen 100_7575.mp4 video by willeme1 - Photobucket nou met ietsje meer gas en hoppa it is alive 100_7576.mp4 video by willeme1 - Photobucket zweven doet ie niet it kreng of het waaide weer te hard er zit vooruitgang in want er breekt al niet veel meer, vanavond of morgen eens lekker schuren en lakken groet alfred ernst heeft het al helemaal door 100_7577.mp4 video by willeme1 - Photobucket |
| | |
| | #873 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Geef de wind nou niet altijd de schuld Filmpjes nog niet gekeken maar zweven met een vaste prop zit er niet echt in. Dan nog een stroomlijn van een blokkendoos en wellicht een paar onsjes overtollige gewicht. Tjah dan valt er nog weinig te zweven. Dus verwacht dat er (zeker met dit weer) er ook niet meer van. Waarom doe je de motor niet achter het motorschot, maak die rond of kleiner en een klapprop met spinner voorop. Kan de accu weer in de romp en blijft de stroomlijn een beetje behouden. Mijn pylon Motor 28,5mm. Balsa 2,5mm Spinner 30mm. En toch past het . ![]() ![]() betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Pylonracer
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #874 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Bij dat tweede flimpje dacht ik de hele tijd: Waarom draait-ie nou niet? Aldoor maar verder weg...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #876 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2012 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 44
|
Van je fouten moet je leren. Gaat met Los senior niet meer goedkomen, Los junior heeft wel goed opgelet en een vliegtuig met Anti Crash Technologie gekocht. Mooie van zo'n Hobbyzone SuperCub is dat je ze aan kan sturen met een knappe zender (DX6i). Vrees dat papa Los zelfs een toestel met ACT nog weet te crashen |
| | |
| | #878 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
Weer mooi bezig geweest heren! @Alfred: Niet boos worden op je zoon he. als hij te weinig gast geeft Zul je zien dat al dat geneuzel niet nodig is..
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #879 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Mooi! Als je je vliegtuig zo ver weg laat gaan alvorens je gaat draaien dan zie je ook niet zo goed meer wat er precies gebeurt. Blijf (een stuk) dichterbij, maar probeer wat hoger te vliegen zodat je meer tijd hebt een stuurfout te corrigeren. In het echt zou bij een club een instructeur stuurfouten corrigeren, maar die is er niet. Dus, (ik heb het al vaker gezegd) veel uren achter de simulator zodat je minder stuurfouten maakt. Eigenlijk is dat pas als je in de simulator een fatsoenlijke landing kunt maken. Misschien saai, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Bovendien kun je dan beter vliegen als het mooi weer wordt
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #880 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Purmerend SpeakToMeIn G722 only Onzinnige berichten 34.128 nuttige
|
Nog twee posts extra Alfred !! Het gaat vooruit ! Veel success weer bij de volgende vluchten.
__________________ Als ik ooit het vliegtuig moet nemen, ga ik in de zwarte doos zitten. |
| | |
| | #881 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
| @Ik? Ja maar wel een ribben vleugeltje. Zie de onderstaande topic bij de bovenstaande post. Ik ben ook van rommel liever zelf wat aan dan alles voor laten kauwen maar een beetje research en uit eindelijk ervaring valt er nog best wel wat resultaat uit te behalen. Geen fabrieks dingetje maar vaak vliegt het wel leuk/goed aardig. Of soms ook niet of slecht. Dat is het risico. Zolang het vaak gewoon een vleugel romp en staart heeft en je wat basis regels toepast vliegt het al snel. Motor ervaring is ook meer een gevoel van bekende info en ervaring wat betreft vlieg eigenschappen die je wilt hebben. Bv dit vleugeltje kwam de eerst worp niet verder dan 4 meter en lag in puin. ![]() http://www.betuwsemodelvliegclub.nl/...=1047&start=15 Nu vliegt ie 35 min rond als een zonnetje op een paar km afstand van huis. Testen, aanpassen en ook vooral doorzetten en durven. Motor is ook wat aan de grote kant (106 gram voor 800gram totaal gewicht) maar uiteindelijk haal je toch lange vliegtijden door en een beetje juiste prop keuze (inmiddels 8x4,5 klapprop, zou 1" groter kunnen maar dit is genoeg) en een beetje throttle management. Zeg 25A volgas maar 4A deellast met rustig rondjes vliegen. Dat is 55Watt. Dus zoveel heb je niet nodig.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #882 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Goed werk Alfred, het begint ergens op te lijken,.. Nu nog een bochtje maken, en wat hoogte winnen. Koop daarna een nieuwe Easystar 2, en je zal versteld staan van jezelf. En Please,.. laat dat ding zoals hij is. ![]() @Knoppers: mooie wing,..
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #883 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Grondsnelheid versus luchtsnelheid, ofwel de invloed van de wind (discussie is een eye-opener voor velen)
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #884 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ron je denkt toch niet dat alfred dat gaat uitpluizen... Alfred, het komt er in het kort op neer dat het enige effect dat de wind heeft op een vliegtuig, is dat het zich met wind mee sneller uit zicht verplaatst. Als het vliegt, of zweeft, doet het dat met of zonder wind. Maar je Easy is een beetje looiïg geworden van al je knutselwerk vrees ik, en die vaste prop helpt ook niet echt (dat is één grote remschijf)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #885 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Eg nie. Maar aangezien dit draadje een trouw publiek heeft en de uitstekende wind discussie nogal diep in de krochten van MBF verborgen is.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |