![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: Nieuwegein (Utrecht) Leeftijd: 45
|
Hallo Heren en Dames, Ik heb een probleempje met mijn flaps, de ene gaat de goede kant op en de andere helaas niet. Aangezien ze op een y-kabeltje zitten kan ik hem dus niet reversen op de zender. Kan ik de witte en zwarte kabel van het servo-stekkertje omdraaien om dit op te lossen ? ? ? Graag een beetje hulp want ik heb geen zin om mijn ontvanger op te blazen. Groetjes en alvast bedankt voor de moeite, Marcel.
__________________ ! ! ! MAAK HAAST WANNEER JE TIJD GENOEG HEBT, DAN HEB JE TIJD OVER WANNEER JE HAAST HEBT ! ! ! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
neen, dat kan niet. Dit is geen kwestie van polariteit proberen om te draaien. De witte kabel heeft signaal, de zwarte is een deel van de voeding. Kan je niet gaan verwisselen. Kan je mechanisch niet de servo 'op zijn kop' monteren? (of achterstevoren) Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hallo Patrick, Bedankt voor je snelle reactie, helaas zit de servo al in een vleugel van een vliegtuig vast. Omdraaien van de servo gaat dus niet meer, dus ik ga een reverser bestellen. Groetjes Marcel.
__________________ ! ! ! MAAK HAAST WANNEER JE TIJD GENOEG HEBT, DAN HEB JE TIJD OVER WANNEER JE HAAST HEBT ! ! ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo Struggleforlife, Bedankt man, ik ga er direct één bestellen. Groetjes Marcel.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Double-u monkeyfield Leeftijd: 28
|
Je kunt de servo zelf ook simpel ombouwen zodat hij de andere kant op draaid. Ik doe dit regelmatig met kleine 9 gram servotjes en je moet alleen een soldeerbout en een vaste hand hebben. Je moet de onderkant van de servo los halen en de twee draden op de motor om draaien en de twee buitenste draden op de potmeter en klaar! zorg er wel voor dat het tandwiel gedeelte netjes dicht blijft omdat die vaak ook los komt wanneer de onderkant er af is. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Maar dan heb je niet meer de gelijke uitslagen als zonder , en met 2 flaps dus ook niet ideaal . Kan je niet de servohevel 180 graden verdraait monteren en de hevel op de flap 2-3 cm verzetten naar links of rechts . ? Mvg Johan |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Welke type zender heb je? Het is eenvoudiger om elke servo apart vervolgens via een kanaal in ontv. te pluggen en in het zenderprogramma de flap functie gebruiken of met master en slave functie kan ook. Je kan dan de om te polen servo gewoon via de zender en het desbetreffende kanaal ompolen.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hallo Luppie, Bedankt voor je tip maar helaas zit mijn servo al in de vleugel met LIJM, hahaha. Loshalen gaat het dus niet meer worden, misschien een volgende keer. Hallo Johan, Ik bestel gewoon zo'n ding en dan zie ik wel hoe het loopt. Hallo Danny, Helaas heb ik een 7 kanaals ontvanger en alle kanalen zijn bezet. Ik moet dus wel de beide flaps op één kanaal zetten. Allemaal bedankt voor jullie reactie's, groetjes Marcel.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Johan, Marcel, Had ik niet onmiddelijk door dat alle kanalen al bezet waren, sorry. Tijd voor een ontvanger met meer kanalen?
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hallo Johan, Ik ben inderdaad niet slim geweest in het begin, het probleem is al opgelost. Eindelijk kwam ik er vanmiddag in de schuur zelf ook achter, ailerons samen op de y-stekker, en ik zie nu dat jullie op hetzelfde idee waren gekomen, hahaha. Jeetje, dat ik daar niet eerder op ben gekomen zeg, maar goed, nu werkt alles. Allemaal hartelijk bedankt voor je inbreng, groetjes Marcel.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |