Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 29 januari 2012, 10:54   #31 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

bdoets's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreazzz Bekijk bericht
Ik weet nog niet precies wat ik zal kiezen. 6-kanaals of 8-kanaals (uit China, btw) maakt qua prijs niet heel veel uit, maar qua functies wel.
Heb je dit al gelezen: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...er-kiezen.html
Die 8 kanaals Turnigy is behoorlijk goed, maar als je er pech mee hebt (al dan niet onder garantie) dan heb je een probleem.

Ik zit zelf al een tijdje te dubben of ik mijn naar 2,4 Ghz omgebouwde FX18 maar zal verkopen. Ik doe er al een tijd niks mee omdat het merk van de ombouw (Corona) op mijn club in de ban is gedaan... wat voor iemand anders geen probleem hoeft te zijn.
Oud 29 januari 2012, 11:26   #32 (permalink)

Standaard

Dat artikeltje had ik een tijdje geleden al gelezen, maar na een hoop research wordt het e.a. duidelijker. Maar welke Turnigy bedoel je, of heb ik iets over het hoofd gezien?
andreazzz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 17:14   #33 (permalink)

Standaard

Er worden in dat verhaal bewust geen specifieke merken genoemd. Maar er word wel uitgewijd over kopen in HongKong, en dat slaat vooral op de Turnigy 9X die ik ook in post 31 noemde.
Oud 29 januari 2012, 19:35   #34 (permalink)

Standaard

Is Hobbyking een goede winkel? Totaal kom ik daar op 38€ uit. Is minder dan ik had gedacht. Maar is zijn er wel andere ontvangers op aan te sluiten? Ik kan die namelijk niet vinden. Als ik het goed begrijp, moet je op 1 kanaal de batterij aansluiten en op 1 een kabeltje om de ontvanger op hetzelfde kanaal te zetten als de controller, kan je 'm daarna er dan uithalen, zodat je dan 9 kanalen kan aansturen?
Oud 29 januari 2012, 20:46   #35 (permalink)

Standaard

HobbyKing is een goede winkel, MET DE BEPERKING DIE IK EERDER UITLEGDE. (Eindcontrole is niet zoals je van westerse firma's gewend bent, en als je iets hebt ontvangen wat niet in orde is willen ze dat wel in orde maken maar jij moet de koopwaar terugsturen, op jouw kosten, en het kan lang duren.)
Behalve die beperking moet je rekening houden met verzendkosten en -tijd, en douanekosten. Als je bij het Duitse fliliaal van HobbyKing bestelt (dat zijn de producten op de site waar een Europees vlaggetje bij staat) zijn de aanschafkosten iets hoger, maar de verzendkosten lager, er zijn geen douanekosten en de verzendtijd is kort. Jammergenoeg heeft het Duitse filiaal maar een klein deel van het totale assortiment van de HongKong winkel.

Bij een 2.4 Ghz zender kan je in principe alleen ontvangers van hetzelfde merk gebruiken. Er zijn een paar uitzonderingen, die kan je bijvoorbeeld vinden bij de consumer reviews op de site van HobbyKing.

Bij de Turnigy 9X zender verkopen ze 1 ontvanger, deze:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 2.4GHz 8Ch Receiver (V2)

Je moet bij 2,4 ghz een ontvanger "binden" met de zender door er een plug in te steken. Bij de Turnigy ontvanger gaat die in de bovenste aansluiting op de foto (BIND staat erbij). Je hoeft maar 1x te beniden, daarna gaat de bindplug er uit en kan je iets anders aansluiten op die plek.
Oud 29 januari 2012, 21:08   #36 (permalink)

Standaard

Heel erg bedankt. Dus als ik het goed heb begrepen komt die uit de link die je geeft uit Hong Kong (> er staat international warehouse)? En: kan je een vliegtuig bouwen met glasvezelbehang en dan gewoon epoxy voor glasvezelmatten?
Oud 29 januari 2012, 21:15   #37 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreazzz Bekijk bericht
Heel erg bedankt. Dus als ik het goed heb begrepen komt die uit de link die je geeft uit Hong Kong (> er staat international warehouse)? En: kan je een vliegtuig bouwen met glasvezelbehang en dan gewoon epoxy voor glasvezelmatten?
Ja, met International warehouse wordt HongKong bedoeld, ze hebben ook warehouses in Duitsland, USA en Australië.
Glasvezelbehang is zeker niet hetzelfde als glasweefsel dat voor modelbouw gebruikt wordt. En je kan daar niet mee "bouwen"; je kan er een bestaande consructie, ev. een basisvorm van schuim, mee afwerken. Alles wat ik ervan weet heb ik van internet opgestoken; dat kan jij dus ook, ook op dit forum is er een boel over te lezen.
Oud 30 januari 2012, 08:00   #38 (permalink)

Standaard

Ok, heel hartelijk bedankt! Dan ga ik mij de komende tijd verdiepen in het bouwen.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten