![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2012 Leeftijd: 17
|
hoi, ik vroeg me af of dit een goede keus is? F-22 EasyBuild V2 ik ben nog een beginner maar dit ziet er niet al te moeilijk uit en de vrijheid die je hier hebt is enorm omdat je de onderdelen los koopt en dus gewoon het piepschuim anders kunt snijden. wat vinden jullie? Job |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2011 Locatie: Gennep/Nijmegen
|
Geen ervaring mee, maar een dergelijk vliegtuig is niet geschikt als beginnerstoestel: snel, instabiel, niet zelfcorrigerend. Ongetwijfeld ben ik niet de eerste (of laatste) die dit zegt, maar er zijn legio andere toestellen veel meer geschikt: foam: hype - u can fly, cloudsfly, eflite - apprentice, of houtbouw: robbe taxi, etc. Deze toestellen hebben grotere, bredere vleugels, zijn niet heel snel en (meer of minder) zelfcorrigerend. Succes. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Zal vast niet moeilijk vliegen maar je moet wel al kunnen vliegen. Dus voor een eerste modelletje wat anders uitzoeken. Deze pas mee beginnen als je probleemloos een trainer kunt vliegen en landen. Bv EZ star.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
maar als ik een EZ star crash is die moeilijk te repareren en hier kan je gewoon een stukje nieuw piepschuim uitsnijden en vastlijmen. Ik heb hiervoor trouwens een klein pipertje gehad (zonder flaps) maar deze vloog niet langer dan 2minuten voordat die weer moest opladen. Daar heb ik wel wat ervaring mee opgedaan. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 september 2011 Locatie: Regio Eindhoven-Weert Leeftijd: 33
| Citaat:
Wut? Er zijn weinig toestellen makkelijker te repareren dan een EZ-star.
__________________ Futaba T7C - Graupner Elektro Kadett | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Lees de eerste twee sticky/belangrijk discussies in het beginnersforum en stel dan gericht vragen, werkt beter. De F22 is niet geschikt voor beginners zoals Dennis eerder schreef.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Verhoudingsgewijs hele grote stuurvlakken dat het lastig te sturen maakt. Kleine knuppelbewegingen hebben al grote gevolgen. Het toestel heeft geen enkele eigen stabiliteit. Ik zie het zeer somber in (voor het toestel dan Geef je geld uit aan een goede trainer dan heb je er veel meer plezier van.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Omdat ik toch niet super eigenwijs ben, ben ik toch maar voor deze gegaan: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm - (ARF) met 2 1300mah lipo accus erbij deze regelaar HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 20A ESC 3A UBEC en deze lader HobbyKing R/C Hobby Store : IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) Nu heb ik nog een vraag en die dat is of iemand mij kan vertellen waarom deze zender zo goedkoop is (zit hier nog een addertje onder het gras of niet): HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware) Want volgens de site heb je alleen nog maar een batterij nodig+belasting en verzend kosten dan. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2011 Locatie: Gennep/Nijmegen
|
Heel goede keus. Ga je geen spijt van krijgen. Het verdient wel aanbeveling om je voor grotere zendingen (vliegtuig, zender, etc) te beperken tot het German warehouse. Vanuit HK pakt de douane uiteraard de grotere zendingen vaak voor controle. Dit betekent wachten, invoerrechten en in sommige gevallen laten ze een zending zelfs niet door. Ik ken iemand bij wie zijn vliegtuig niet mocht worden ingevoerd, omdat deze teveel leek op een multiplex toestel. En je hoort ook regelmatig over zendapparatuur die niet mag worden ingevoerd vanwege ongeldige CE keurmerken. Je kan er zelfs een boete voor krijgen... En die chinezen hoor je niet over een keurmerk. Afgezien van dat: de zender is (voor de beginfase) prima. Grootste verschil met een spektrum/graupner/futaba zit in programmeerbaarheid, technische/fysieke kwaliteit en ondersteuning/garantie. Als je heel serieus bent met je RC hobby en beschikt over het geld, zou ik je adviseren direct voor een serieuze zender te gaan, bijv. een MX16 of Dx6i. Wat betreft de ESC: ga voor de blueseries 30a! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Kans is in NL klein maar of het een goed plan is om model en het overige spul in 1 bestelling te stoppen weet ik niet. Zender los krijg je er denk ik zo doorheen. Je gaat maar net over de 22 euro heen dus ik denk niet dat ze je dan laten betalen. Tenzij ze denken dat ie meer waard is. Dan krijg je zelf de brief thuis.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| kiezen, rc vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |