Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 29 september 2005, 22:26   #31 (permalink)

guy5927's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Beste mensen , allow me ...

Enkele jaren geleden bestond nog geen easystar en was EPP nog gewoon piep ...

Ik wilde ook op mijn eentje leren vliegen ( is perfect gelukt , ben nu wel clublid naturlijk )

Vóór al die copycat-gansters met bluebird-crap op de markt kwamen , was er 1 firma ( Horizonhobby uit Illinois ) die v-staart duwpropjes ontwikkelde met steeds maar stijgend succes ... the original zeg maar ...in de VS is de Aerobird Challenger een begrip en nog veel populairder dan de easystar hier ...talloze mensen hebben hun eerste stappen gezet met dit "speeltje"...
Heb zo'n ding laten overvliegen in 2003 en tot op de dag van vandaag vliegt dat spel nog altijd perfect en gaat nooit vervelen ... MET hoogteroer en MET een hele trits reservestukken beschikbaar...Vlieggedrag vergelijkbaar met de EZstar ...

Dus als je een easystar NET iets te duur vind, is dit een beste tweede keus.... koop NIET de witte 2-kanaal want die vliegt zeer slecht ...ook alle clone-lookalikes zijn meestal bagger ....

Toch blijf ik erbij : had de easystar in 2003 ook beschikbaar geweest, ging de voorkeur waarschijnlijk daar naartoe gaan ... maar voor wie geen eenheidsworst wil, is dit een prachtig alternatief waarmee op ik op de club nog altijd veel bijval oogst over "hoe mooi dat wel vliegt "... na enkele methanol-vluchten is het heerlijk relaxen met deze vlieger ...

Click the image to open in full size.

greetz

Guy
Sebart Katana S30 V2 , 120 powerLED Swift , Thunder Tiger Raptor 50 V2 , Gaui Hurricane 550 , HK 450 , GIANT EPO Mustang , PZ P-51 Mustang, HK Spitfire, RC BUG , Multiplex Funjet , Hirobo Quark , E-Flite MSR
guy5927 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 01:12   #32 (permalink)

hobby's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Eigenlijk kan ik niet oordelen, omdat ik deze nooit heb gehad.
Maar het ziet er nou niet echt uit, om over naar huis te schrijven
Ik kraak zeker niks af, want ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen, maar als je het mij vraagt, dan zou ik dit echt na een vlucht of 10 a 15 aan mijn buurjongen geven, en tegen hem zeggen......alsjeblieft, en laat ik je hier NOOIt meer zien
Niet omdat het niet goed vliegt, maar wel omdat het veel en veel te simpel is, en de lol is er volgens mij heel erg snel vanaf.
Alleen maar rondjes vliegen........nee is niks voor mij, wil toch wel ietsje meer in de lucht
Misschien heb ik het mis.......maar dan hoor ik het graag
Oud 30 september 2005, 08:13   #33 (permalink)

guy5927's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Je hebt het inderdaad mis, hobby ...

Als je met jou toestel niet de discipline gaat hebben om jezelf eerst de basistechieken op een rustig tempo aan te leren ( de "simpele" dingen jawel ) zou het wel eens kunnen dat er véél cessna's jou kant op gaan mogen komen ...

Je hebt gekozen om met een niet zo evident toestel te beginnen, dus is het IMHO enorm belangrijk om eerst de "saaie rondjes " en de " slaapverwekkende achten " tot een goed einde te brengen ...

Rome is ook niet op één dag gebouwd ... geef je tenminste wat tijd om het (jezelf ) op een deftige manier aan te leren ...

Als je een club echt niet ziet zitten ( dat is WEL het beste ) , kan ik je per pb of mail wat tips geven om toch zelf te leren met een minimum aan repairs ...
Sebart Katana S30 V2 , 120 powerLED Swift , Thunder Tiger Raptor 50 V2 , Gaui Hurricane 550 , HK 450 , GIANT EPO Mustang , PZ P-51 Mustang, HK Spitfire, RC BUG , Multiplex Funjet , Hirobo Quark , E-Flite MSR
guy5927 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 11:39   #34 (permalink)

hobby's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

@guy5927,

En weer mooi uitgelegd,

Je bent een van de weinige op dit forum, die het op een mooie manier uitlegt, en waar ik graag naar luister. (zonder dat je alles meteen AFKRAAKT op een rot manier.
Ik geloof je.......zonder meer.
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, maar weet je wat het is
Toen ik destijds in de winkel stond om dus mijn cessna te kopen, zei de verkoper tegen mij precies hetzelfde, als wat jij mij nu uitlegt.
Maar hij zei ook tegen mij, als jij denkt dat je het kan leren met de cessan 182, moet je dat doen.
Hij zei dit omdat hij wel vond, dat de cessna 182, een leuker toestel is, dan die echte beginners toestelletjes met 2 kanaals.
Ook vertelde hij mij dat als ik de Cessan wilde kopen, dat alle losse onderdelen te bestellen waren voor niet al te veel geld.
Dus als dat voor mij geen probleem zou zijn, zei hij dan kan je beter voor de cessna gaan en het zelf proberen dan zo´n simpele set te kopen, en het heel erg snel zat te zijn.
Dit is eigenlijk de rede, dat ik voor de cessna 182 ben gegaan, en ik moet je zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb gehad.
Inmiddels heb ik al 2 keer echt leuk gevlogen met mijn cesnna 182, en loopings gemaakt, wat ik wel heel erg gaaf vond.
Ik viel gewoon op mijn cessna 182, omdat hij er echt uitziet als een echt vliegtuig.
Misschien heb ik het nu wat beter omschreven voor je, en is je ook wat duidelijker waarom ik hier voor gekozen heb.
Inmiddels heb ik al een afspraak staan met een mede forum lid, die ook lid is van een vliegclub.
Hij heeft mij ook aangeboden, om mij de beginselen van het vliegen bij te willen leren, en daar ben ik erg blij mee.

Guy5927, bedankt voor je advies, en voor een echte starter die niet te veel risico´s wilt hebben............luister maar naar Guy5927......want hij heeft wel gelijk

Ps.....tips zijn altijd welkom op mijn pb, alvast bedankt
Oud 30 september 2005, 12:18   #35 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

Wat gaaf, en model challenger..

Een vlieginstructeur bij het vliegbedrijfje in lelystad waar ik gewerkt heb heeft een echte.. 2persoons ultralight met 2tactmotor (inmiddels injectiemotor!!)

het vliegtuigje heeft geen trimvlak, maar flapperons die als trim werken.
langzamer vliegen = ietsje flaps neer :P

alleen had die geen V-staart..

heel grote foto

cockpit groot
Rico van Dijk is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten