![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Nadat ik een aantal jaren met electo auto's en boten heb geprutst wil ik wel eens gaan proberen te vliegen. Ik wil gewoon een kant en klaar vliegtuigje kopen (heb al eens een zweefer gebouwd maar die is gecrashed van daar). Ik heb eens even rond gekeken en ik heb wel wat leuks gevonden denk ik namelijk : Graupner SKY SAILOR RTF Skyflex robbe Dit zijn volgens mij makkelijk te vliegen delta vliegtuigen. Of iets wat op dit lijkt Eagle stunt http://www.kadoshop.nu/products.php?...76&goproduct=1 Is dit wat?? Kunnen jullie mij wat helpen met een keuze? |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
De Eagle Stunt is een speelgoed vliegtuig. de andere twee zijn met een vlieger erboven. Ik heb daar nooit mee gevlogen, maar het lijkt me niet een geschik model als beginner. zoek eens op EasyStar (hier op het forum) Dat is DE beginnerskist voor veel mensen. Verder kan je eens bij een club gaan kijken. Daar kunnen ze je ook verder helpen. (het is zoizo verstandig om bij een club te gaan vliegen anders gaat dit vliegtuig net als je zwever zo de grond in en dat zou zonde zijn.) |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
inderdaad. De easystar is niet duur, zelfs goedkoop
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 37
|
Die Eagle stunt is gelijk aan de Kitty Hawk van Conrad.. Geen proportioneel gas en sturen gaat doordat het ene motortje harder gaat dan de ander.. wel geinig ding maar echt vliegen wil ik het niet noemen. gas open is ook vol open en sturen dan gaat ie in de bocht direct naar beneden. Dus je moet tikjes geven om in de lucht te blijven.. Zelfs een X-Twin is geavanceerder. Easystar! alleen niet echt goedkoop.. ronde de € 200 voor een RTF setje, anders ben je snel 300-500 euro kwijt.
__________________ Imagination is more important than knowledge. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Aha maar je hebt ook van zulk soort modellen(Eagle stunt zelfde prijsklasse+-€100/150) maar dan met een propellor is dat dan beter (ik hoef geen geavanceerd vliegtuig). Op die site(http://www.kadoshop.nu/index.php?sec...d=3&gosubcat=1 en op conrad) staan namelijk ook vliegtuigjes met 1 propellor. Maar met zo'n delta stijgt ie toch door gas te geven en sturen door gewicht verplaatsing. Daar kan toch niet zo veel fout mee gaan als het bijna windstil is? Of heb ik dat helemaal mis. Kort om ik wil gewoon een leuk fun vliegtuig. |
|
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Een robbe cardinal is ook mooi om te leren vliegen. En je kan je auto aandrijving erin kwijt. Dan ben je pas echt goedkoop. oude 17Turn of 19T met een keine schroefje en een 6 cellen. wel eens afdraaien om de 20a25 vluchten. Maar dat ben je misschien gewooon. eens je kan vliegen kun je nog doorbijten naar lipo's en brushless. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 29
| Citaat:
vliegen hoeft niet duur te zijn, en niet moeilijk. maar een bepaalde instelling is gewensd. ook voor eigen en andermans veiligheid. koop anders een flightsimulator. neem eens een voorbeeld aan deze beginner.. zouden meer mensen moeten doen mvg Rico http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...302&highlight= (ok, en nu zal ik weer lief zijn ok..:P) | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 37
|
Iedereen vliegt voor de fun.. anders is het dwangmatig.. maar ben bang dat wat jij wilt gewoon niet kan.. mits je een X-Twin koopt of Pilotenbloed hebt.
__________________ Imagination is more important than knowledge. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 29
|
Vliegen kan iedereen. zeker met een X-twin. landen moet je leren. zelfs met een X-twin... :P of je herbouwd hem na elke vlucht... beginners faq cessna 182 Een van de vele eigenwijze beginners, maar een van de weinige die de moed heeft om er over te vertellen en ook door te zetten!! suc6 mvg Rico |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2003 Locatie: Begijnendijk (B)
|
Er is hier duidelijk een probleem... goedkoop vliegen kan, maar dat is niet gemakkelijk gemakkelijk vliegen is al iets moeilijker, zeker als het goedkoop moet zijn.... Ga naar een club, neem les en leer het van de eerste keer goed. Als dat achter de rug is kan je gemakkelijker goedkoop vliegen. Kris
__________________ Vliegen is een kunst, landen een must... |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Hattem
|
Ik weet dat ze bij Cumulus in Kampen les geven met "les toestellen" van de club. Voor 2(?) euro per vlucht. Kan je kijken of het idd is wat je er van verwacht. Misschien dat andere clubs ook zo iets hebben ?
__________________ ---------------------------------- Windows logica: op start drukken om af te sluiten. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |