![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2003 Locatie: Nederland! Leeftijd: 41
|
probeer voor je gevoel "in" het vliegtuig te zitten (alsof je de piloot bent). Als hij op je af komt moet je reageren zoals je zou reageren als je erin zou zitten.. maar belangrijkste: neem les!
__________________ Nieuwe Schaalmodellen van HF Models en Jeti Duplex op voorraad! www.btc-rc.nl |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2004 Locatie: Hoorn Leeftijd: 41
| Citaat:
Zeg je dat ook als er windkracht 7 staat ? In de lucht heb je te maken met allerlei weersomstandigheden, windvlagen en dergelijke. Dan reageerd zo'n vliegtuig niet hetzelfde als dan wanneer je op de grond zit te "prieken"
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2003 Locatie: Nederland! Leeftijd: 41
|
Wie vliegt er met een zweefvliegtuig met windkracht 7??? Mischien een leuk idee voor een poll!!
__________________ Nieuwe Schaalmodellen van HF Models en Jeti Duplex op voorraad! www.btc-rc.nl |
| | |
| | #19 (permalink) | ||
| Lid sinds: 6 oktober 2005 Locatie: terneuzen
| Citaat:
nee,maar het gaat hier om het gevoel te pakken te krijgen.en op de grond gaat het vliegtuig bij nose in naar bv links te sturen ook dezelfde kant op als dat je dat zou doen in de lucht. | ||
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2005 Locatie: Katwijk aan zee
|
Ha Chantal. Leuk dat je ook in de rc modelbouw zit. Maar je hoeft niet perse naar een club te gaan hoor om goed advies te krijgen. Er zijn ook genoeg wildvliegers die je goed advies kunnen geven. Misschien vliegen er op de hei wel meerdere vliegers.Dan zou je het ook aan hun kunnen vragen. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2006 Locatie: Eersel Leeftijd: 21
|
Ok, maar toch!!! Altijd naar een club gaan, en al helemaal als je dadelijk een brandstof model hebt... Scheelt een hoop reperatiewerk... Ga gewoon naar een club en dan kun je daar prima leren vliegen, is het goedkoopst en volgens mij ook het leukst (in je eentje vliegen begint al gauw te vervelen....)
|
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 december 2003 Locatie: Tielt-Winge Belgie Leeftijd: 36
| Citaat:
@ Drestar Sorry maar een auto kopen om dat te leren vind ik onzinnig advies, dan moet je nog altijd leren vliegen. Na een paar keer vliegen zal je sowieso al wat automatismen ingekweekt hebben zodat je niet misstuurt
__________________ www.diestmodelclub.be | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ik vind het niet zo'n slecht advies om met een auto (zo'n prulleke bedoel ik, niet zo'n dure) te oefenen. Kun je ook thuis doen, als er niets op het vliegveld te doen is of even in een verloren kwartiertje.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #24 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
De beste methode is zoals Berto al aangaf, ga naar een club met goede instructeurs. Een geheugensteuntje voor als je model naar je toe komt is de afhangende vleugel met je stick ondersteunen. Maar dit soort dingen maar beperkt gebruiken omdat het ook wel eens verkeerd kan uitpakken. | ||
|
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Hattem
|
Eigenlijk gaat het al mis als je er over na moet denken. Het moet routine worden, en die krijg je alleen door heel veel doen.
__________________ ---------------------------------- Windows logica: op start drukken om af te sluiten. |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2005 Locatie: terneuzen
|
@ Drestar Sorry maar een auto kopen om dat te leren vind ik onzinnig advies, dan moet je nog altijd leren vliegen. Na een paar keer vliegen zal je sowieso al wat automatismen ingekweekt hebben zodat je niet misstuurt[/quote] wie heeft het hier over een auto??? ik bedoelde met een vliegtuig! ..een trainer met een bestuurbaar neuswiel..net zo als droog zwemmen zeg maar |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |