![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
hoi ben net begonnen ,maar kan het wel al een beetje ik heb een electro zwever die mijn vader gemaakt heeft en als het goed weer is dan gaan we naar de hei maar mijn vraag is : als mijn vliegtuig op me af vliegt dan maak ik altijd een stuurfout hoe onthoud ik dat ik de tegenovergestelde kan op moet sturen |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Eenvoudigste regel: ga naar een club en ga daar lesvliegen (ron zal zometeen wel komen met de links naar de clubadressen 2de regel: de richtingsroer- of rolroerknuppel dezelfde kant opsturen als waar de lage vleugel naar toe hangt. dus als je naar de neus van de kist kijkt en de kist hangt naar rechts (in vliegrichting is de linkervleugel dus laag) dan stuur jij je knuppel naar rechts.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zoek deskundige en ervaren hulp/vlieginstructie. Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van modelvliegclubs in Nederland en Belgi๋: www.airtoi.com -> clubs www.modelvliegsport.nl -> clubs
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Zie je wel: ff wachten.................. En daar is ie dan Ron.................
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Misschien wel de makkelijkste maar vaak ook de kostbaartste zonder goede begeleiding
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
op je af vliegen is makkelijk aan te leeren een model autotje van nikko kan ook helpen om op je af te leeren of zoon goedkoop ding van de pomp kan je al vliegen is dit mijn tip als je maar naar je vleugels kijkt zakt er een veugel helft die niet moet zakken beweeg je stuur knuppel rustig die kant op en het model vliegt weer recht wil je wel door geef een beetje up / hoogten roer draai je bocht en geef even tegen richting roer om uit je bocht te komen dit is makkelijk wand je vliegt weer van je af laat rustig je hoogteroer weer in neutraal komen maar blijf je hoogten tjaken ivb wind richting en dat geld ook voor je richting Dennismva |
|
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
In het begin met je rug naar model staan en over je schouder kijken. Werkt prima voor mijn leerlingen. Al snel wen je eraan en heb je deze truuk niet meer nodig. Groeten, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Weleens geprobeerd met leerlingen die erg veel moeite met op zich af vliegen hebben Marco? Groeten, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 oktober 2005 Locatie: terneuzen
| Citaat:
ik zou zeggen! verkoop je zwevertje,en koop een brandstof model dan kun je daar eerst mee leren rondjes rijden op de grond. en je zult dan zien dat het precies hetzelfde sturen is als in de lucht.. groetjes.. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |