![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Tot voor enkele jaren dacht ik daar ook zo over, maar nadat ik ben gaan indoorvliegen is mijn mening hierover totaal gewijzigd. Nu ik in de bochten met richtingsroer meestuur zien de bochten er ook veel mooier uit. Het richtingsroer heeft dus wel degelijk nut bij normaal rondjes tuffen. | |
|
| | #47 (permalink) |
| Guest
|
Op de club waar ik zit had ik pas ook een dezelfde discussie. Vliegtuigen, mode 1 links -> hoogteroer en rudder rechts -> gas en rol roeren. Helies, mode 2 links -> gas+pitch en rudder rechts -> Roll en nick (hoogteroer) Aangezien ik met beide vlieg heb ikzelf besloten voor mode2. Vliegtuigvliegers stribbelden effe tegen omdat ze me dan niet zouden kunnen helpen. en andersom was de heliploeg weer tegen. Omdat naar mijn mening helivliegen lastiger dan normaal vliegen is, doe ik dus wat het helivolk wil. mode 2 Overigens maakt het bij vliegtuigen voor mezelf weinig uit welke modus ik gebruikte, met helies ging ik al snel in de fout. (gelukkig was dit op de simulator) Als je zelf inmiddels al genoeg ervaring hebt om zelfstandig te starten, op te stijgen en weer veilig te landen... dan zou ik mooi bij je stickmode blijven. Opnieuw aanleren kan wel maar in noodgevallen blijf je erg lang oude gewoontes te herhalen, en met een andere mode kan dit fataal zijn. groeten, Barry. |
|
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 7 november 2005 Locatie: Belgie Provincie:Antwerpen Leeftijd: 44
|
Ik vlieg zelf ook in mode 2. Gas en richting links Hoogte en rolroer rechts Ik heb het zo geleerd omdat de meesten in m'n club zo vlogen. Bij ons noemen we het de ONE-STICK methode. (Je kan dan ook een colaatje of pilsje in je linkerhand houden als je wat toertjes vliegt. hahahahaha)
__________________ Met vriendelijke groeten. Werner. Originaliteit is de kunst van het verbergen van je bron. |
| | |
| | #49 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 november 2005
| Citaat:
We hebben het hier dan ook over het leren, niet over het kunnen. Die wijsheid is met de paplepel ingegoten. In het begin, tijdens de training heb je het niet nodig, pas later als het zelfstandig vliegen in gang is gezet komt het aan bod. | |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Guest
|
Zodra de leerlingen van mij het sturen met rolroeren redelijk onder de knie hebben krijgen ze de tip om met het richtingsroer eens voorzichtig mee te sturen. Als ze dit dan gaan doen leren ze alle functies ineens goed aan en hoef je ze niet later weer iets bij/af te leren. Het ziet er toch niet uit als in de bochten de staart van het model naar onderen hangt. Netjes met richting meesturen en dan blijft de romp ook recht in de bochten. |
|
| | #51 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 augustus 2005 Locatie: Uden/Nistelrode Leeftijd: 38
| Citaat:
Das dus iets voor in mijn les(sen) Theo.
__________________ voor de site van The Wings hier klikken | |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Guest
|
Jep, dat is een van de dingen die we met jou lessen gaan doen. tip, gebruik ook eens de combiswitch bij een 2 as gestuurd model. Bij sommige van mijn modellen zoals de Magnum heb ik via de combiswitch het richtingsroer op beide sticks zitten. Op die manier kun je het jezelf ook een beetje leren om met de andere hand een extra bochtenfunctie erbij te nemen. Ga je de fout in dan kun je direct zelf op de oude manier verder gaan en de fout oplossen. |
|
| | #53 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Zo, vandaag mijn eerste vlucht met rolroeren gemaakt ( met de minimag) Instructeur starten, en boven aan mij overgegeven . Het ging prima en de functies staan nu in mode 1? zoals het moest. Iedereen bedankt voor de antwoorden! ik denk dat ik het gewoon in deze mode houd.
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #54 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
het mooiste is dat ik onder tussen modus 1 geduwd vliegtuig ,2 getrokken gas heli en sim vliegtuig en 3 geduwd gas stuur vliegtuig en heel soms heli. nood situwaties vind ik met puur staart gestuurde dingen alle staart funkties op een stick wel verrekte handig. als het zo door gaat kom ik denk ik ook nog wel in contact met modus 4.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog lekker bezig bent. Gelukkig vliegen de meeste bij ons mode-2. Zowel heli's als anders vliegend tuig.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |