![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2006 Locatie: Melle, België
|
Hey, kan iemand me helpen met het volgende probleem? Ik vlieg in mode 2 met de gas dus op kanaal 1. Met de towerpro regelaar op kanaal 1 aangesloten,werkt op dit kanaal de motor niet. De andere 3 kanalen werken wel nog (dus de bec werkt wel). De motor wordt wel gevonden (bliepjes), maar als ik de gas open zet, gebeurd er niks. Als ik de regelaar aansluit op kanaal 3 van men Rx, dan kan ik met dat kanaal wel gas geven. Ik heb dit probleem niet met een andere, gewone regelaar. Ps : Mijn zender is een mc-10 Alvast bedankt, Dennis |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 oktober 2005 Locatie: terneuzen
| Citaat:
\ ik vlieg ook op mode 2 en daar zit het gas op kanaal 3. misschien moet je dat eens proberen.. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Mode 2 is toch met het gas links en hoogteroer rechts? Ik heb altijd al zo gevlogen met de gas op kanaal 1. Het verklaart dan nog steeds niet waarom een gewone servo dan ook niet werkt op dit kanaal. @Samuel nee, dit is het niet, kheb het juist nagekeken. Iemand nog andere ideeën? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
ik zie dat u niet ver van mij woont, als er nog problemen zijn mag u gerust langskomen, maar kan u wat meer details geven? welk vliegtuig, welke motor? heb je nog andere regelaars die je eens kan vervangen om te testen of het aan de regelaar of motor ligt? groeten, samuel |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Mode 1 of 2 maakt volgens mij niet uit want kanaal 1 is een links recht stick(bij furtaba toch ) . Zou het kunnen dat je regelaar dan is ingesteld op het midden als neutraal en als je nu het juiste kanaal gebruikt ( 2 of 3, je regelaar de neutraal niet vindt ? TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@ Samuel : De motor is een 1250kv fietsbel van perba. De regelaar en motor werken wel degelijk. Als ik ze aansluit op kanaal 3 heb ik geen problemen, maar dan zit de gas op rechts en zo heb ik niet leren vliegen. Ik heb wel gemerkt dat als ik alles aansluit op kanaal 3 er een soort van 'intro' is+ nog een extra biepje, op kanaal 1 is het enkel een soort 'intro'. Als ik een gewone regelaar voor borstelmotoren probeer met een borstelmotor werken deze zonder problemen op kanaal 1. Als het je eens past, wil ik wel eens afspreken. @ Mestdaght : bij mij is kanaal 1 wel degelijk een verticale stick. Reeds bedankt voor de reacties!!!
__________________ I love the smell of balsa dust in the morning... Apparently, I like the smell of tires too... |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Het effect is exact hetzelfde. Op kanaal 1 werkt de motor niet, op kanaal 3 wel. Kzal morgen dan maar es bellen. Bedankt voor de tips
__________________ I love the smell of balsa dust in the morning... Apparently, I like the smell of tires too... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
waarschijnlijk ziet de regelaar je kanaal anders om. en armed hij zich in een andere mode (1 piep) indien je je stick nu helemaal naar naar boven zet krijg je de overirige. reverse je throtle kanaal is en sluit dan de boel eens op nieuw aan
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@Nando : een servo doet het op dit kanaal ook niet, hij beweegt even, valt dan stil en is niet controleerbaar. @Vinze : heb ik ook al geprobeerd, helpt niet.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |