![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
hey, ik heb vorig jaar. een protech airblade gekocht.. maar heb toen maar een paar keer mee kunnen vliegen. (wat immers niet lukte |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Het beste en simpelste advies wat ik je kan geven is: "Ga naar een ervaren modelvlieger en vraag om hulp". Helaas we kunnen je via dit forum heel veel vertellen maar niet leren vliegen. Een schriftelijke cursus zwemmen werkt ook niet zo best. Kijk eens verder rond op dit forum en vooral hier op dit beginners forum. Lees zoveel als je kunt en ga morgen op zoek naar iemand die je kan helpen. Echt dat werkt het beste en kost je veel minder (reparaties). O, en als je je woonplaats in je profiel zet dan kunnen we zien waar je woont. Misschien is er dan wel iemand op dit forum die bij je in de buurt woont en je kan helpen. Succes met deze mooie hobby.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Als het vliegtuig start met het hoogteroer omhoog dan zal het inderdaad niet ver komen. Normaal start een vliegtuig met alle roeren neutraal. Ook niet omhoog gooien maar vlak, liever nog iets naar beneden. Het toestel krijgt dan de gelegenheid om snelheid op te bouwen. Het allerbeste advies heb je al gehad. Zoek hulp. Bij een ervaren modelvlieger, of nog beter, bij een vereniging. Zoals je al hebt gemerkt is modelvliegen lastiger dan het in eerste instantie lijkt.
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
oké, bedankt voor die tip... ik heb het net geprobeert. hij vloog idd best goed, alleen jammer dat hij daarna niet omkeerde... dus motor uitgezet. in de mais.. een grote noodlanding.. maar er is niet veel mee gebeurt gelukkig =).
Laatst gewijzigd door rikels; 25 juli 2008 om 22:14 |
|
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
hey, ik heb gister avond nog eventjes gevlogen. ik wou jullie even bedanken voor de tips. heb 1 mooievlucht gehad. en 1 slechte :P heb toen mijn vleugeltje kapot gebroken helaas. maarja, iedereen moet het leren |
|
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 juli 2008 Locatie: purmerend Leeftijd: 38
| Citaat:
wees verstandig en ga naar een vliegclub daar hebben ze meestal een les avond en dan pakt een ervaren vlieger je zender over als het fout gaat. bij de meeste clubs is de contributie goedkoper dan twee vleugels (als het daar bij blijft)tevens ben je ook niet verzekerd als je niet op een daarvoor aangewezen plaats gaat vliegen | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |