Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 juli 2008, 19:37   #1 (permalink)
rikels
Guest

Unhappy Beginner: protech airblade.

hey, ik heb vorig jaar. een protech airblade gekocht.. maar heb toen maar een paar keer mee kunnen vliegen. (wat immers niet lukte ) en heb net weer geprobeert hem de lucht in te krijgen. maar ik krijg hem niet verder dan dat ik hem gooi. heeft iemand enige tips o.i.d.
  Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 22:06   #2 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 56
Standaard

Het beste en simpelste advies wat ik je kan geven is: "Ga naar een ervaren modelvlieger en vraag om hulp". Helaas we kunnen je via dit forum heel veel vertellen maar niet leren vliegen. Een schriftelijke cursus zwemmen werkt ook niet zo best.
Kijk eens verder rond op dit forum en vooral hier op dit beginners forum. Lees zoveel als je kunt en ga morgen op zoek naar iemand die je kan helpen. Echt dat werkt het beste en kost je veel minder (reparaties).
O, en als je je woonplaats in je profiel zet dan kunnen we zien waar je woont. Misschien is er dan wel iemand op dit forum die bij je in de buurt woont en je kan helpen.
Succes met deze mooie hobby.
Oud 25 juli 2008, 12:12   #3 (permalink)

RC-mike's schermafbeelding

Standaard

heb je de accu geladen?
Oud 25 juli 2008, 12:40   #4 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

hey, bedankt voor de reacties. natuurlijk heb ik de accu geladen :P. maar als ik hem weg gooi neemt hij gelijk een duik naar beneden... ik heb het precies gedaan zoals de winkelier het me verteld heeft. gas vol open roer omhoog en weg gooien.
  Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 12:44   #5 (permalink)

RedFrits's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikels Bekijk bericht
hey, bedankt voor de reacties. natuurlijk heb ik de accu geladen :P. maar als ik hem weg gooi neemt hij gelijk een duik naar beneden... ik heb het precies gedaan zoals de winkelier het me verteld heeft. gas vol open roer omhoog en weg gooien.
Ik ben zelf ook een beginner maar zoals ik het hoor duw je het 'roer' de verkeerde kant op?!? Welke kant gan de flaps op?
RedFrits is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 15:45   #6 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

de flappen gaan omhoog, als je ze omlaag doet gaat het vliegtuig ook omlaag, zo slim was ik nog wel :P
  Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 16:00   #7 (permalink)

N.P.S.'s schermafbeelding

Leeftijd: 64
Standaard

Als het vliegtuig start met het hoogteroer omhoog dan zal het inderdaad niet ver komen. Normaal start een vliegtuig met alle roeren neutraal. Ook niet omhoog gooien maar vlak, liever nog iets naar beneden. Het toestel krijgt dan de gelegenheid om snelheid op te bouwen. Het allerbeste advies heb je al gehad. Zoek hulp. Bij een ervaren modelvlieger, of nog beter, bij een vereniging. Zoals je al hebt gemerkt is modelvliegen lastiger dan het in eerste instantie lijkt.
N.P.S. is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 16:48   #8 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

oké, bedankt voor die tip... ik heb het net geprobeert. hij vloog idd best goed, alleen jammer dat hij daarna niet omkeerde... dus motor uitgezet. in de mais.. een grote noodlanding.. maar er is niet veel mee gebeurt gelukkig =).

Laatst gewijzigd door rikels; 25 juli 2008 om 22:14
  Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 16:11   #9 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

hey, ik heb gister avond nog eventjes gevlogen. ik wou jullie even bedanken voor de tips. heb 1 mooievlucht gehad. en 1 slechte :P heb toen mijn vleugeltje kapot gebroken helaas. maarja, iedereen moet het leren . heb gelukkig nog 1 reserve. maar voor de volgende keer ga ik alvast een nieuwe bestellen
  Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 23:17   #10 (permalink)

robert01's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikels Bekijk bericht
hey, ik heb gister avond nog eventjes gevlogen. ik wou jullie even bedanken voor de tips. heb 1 mooievlucht gehad. en 1 slechte :P heb toen mijn vleugeltje kapot gebroken helaas. maarja, iedereen moet het leren . heb gelukkig nog 1 reserve. maar voor de volgende keer ga ik alvast een nieuwe bestellen
hallo,

wees verstandig en ga naar een vliegclub daar hebben ze meestal een les avond en dan pakt een ervaren vlieger je zender over als het fout gaat.
bij de meeste clubs is de contributie goedkoper dan twee vleugels (als het daar bij blijft)tevens ben je ook niet verzekerd als je niet op een daarvoor aangewezen plaats gaat vliegen
robert01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 09:49   #11 (permalink)
piep4
Guest

Standaard

ik heb zelf zo'n ding en eerste keer dat ik ermee ging vliegen ging meteen goed. dus ik vind het wel raar. Heb je alles goed ingesteld?

thom
  Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 14:10   #12 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piep4 Bekijk bericht
ik heb zelf zo'n ding en eerste keer dat ik ermee ging vliegen ging meteen goed. dus ik vind het wel raar. Heb je alles goed ingesteld?

thom
voor zou ver ik weet wel.. er valt namelijk niet echt veel in te stellen :P. het omhoog-roer knopje staat zo dat hij ongv. horizontaal hangt. en het richtings knopje staat ook zo dat hij ongv. verticaal staat
  Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 18:02   #13 (permalink)
piep4
Guest

Standaard

ja dat is waar maar je hebt verschillende standen. En je kan ook met ze 2e doen. Dat de ene hem in de lucht gooit.
  Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 19:05   #14 (permalink)
rikels
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piep4 Bekijk bericht
ja dat is waar maar je hebt verschillende standen. En je kan ook met ze 2e doen. Dat de ene hem in de lucht gooit.
dat deden we al.. het is 1 keer mooi gegaan
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten