![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
|
Ik heb een Calmato electric en de motor begaf het uiteindelijk al snel. Beetje aanlopend geluid en weinig vermogen ... (nee, de lipo is in orde hoor). Nog iemand met hetzelfde probleem op onze vereniging. Zijn er meer mensen die hiervan last hebben gehad met de standaard motor die bij de Calmato zit? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 27
|
Ik heb er nog niet zo'n heel erg veel vluchten mee gemaakt (een stuk of 20), maar zelfs nadat hij hard op zijn neus terrecht is gekomen (met een gebroken motorschot) werkt de motor bij mij nog naar behoren.
__________________ Gestopt met modelvliegen ivm zweefvliegen, MAAR het blijft toch iedere keer kriebelen om er weer mee te beginnen...... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Enschede Leeftijd: 30
|
Hehe te vroeg geschreeuwd. Gister heeft ook mijn e-calmato motor het begeven. Moet wel toegeven dat ik een groter prop (12x6 apc-e) draai(de) dan aangegeven. Echter hiermee werd hij onder normale omstandigheden niet erg warm. Waarschijnlijk met het warme weer van gister en de weinige koelwind heeft het huis losgelaten van de as. Jammer maar helaas..... Goed, maar wat voor vervangende motoren hebben jullie op de e-calmato gezet?? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
|
Het schijnt wel een bekend probleem te zijn en je kunt er gerust mee terug naar de winkel. Een van onze leden heeft dit gedaan met een enkele maanden oude motor en kreeg gelijk een nieuwe mee. Maar ook ik heb te vroeg geschreeuwd moet ik toegeven, want de prop zat los en de motor ook. Hierdoor maakte hij dit doordraaiende geluid en gaf te weinig power. Alles dus nu geborgd (ja, ik ben een beginner, dus een beginnersfout. Ik dacht ... veerringetje is genoeg. Dus niet!) en het lijkt erop alsof alles weer goed functioneert. Ga dit komende zondag even proberen. Olaf |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |