![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo. Ik wil graag een Mini Mag aanschaffen maar die is natuurlijk kaal. En ik vroeg me af of iemand mij misschien kon helpen met wat er allemaal nog in moet. Ik heb al een zender accu's (2400) en snellader. Dus het zit hem meer in welke servo's heb ik nodig (4x, 2 voor rollen 1 voor hoogte 1 voor links/rechts) en dat ding dat de stroom omzet of motors regelt en dan nog de ontvanger. Ik heb nog 2 ontvangers liggen een van een ander vliegtuig en een uit de multiplex moviestar. Wie o wie kan mij helpen? Mvg Menno Edit: Ik wil zeker weten dat deze ook rolroeren heeft. Ik heb geen zin in nog een vliegtuig met alleen hoog/laag en rechts/links. En of ik beter een borstellooze of gewoon de standaard motor moet gebruiken? Er staat in Zeeland altijd wel een briesje en weet niet of die motor dat red. Laatst gewijzigd door submerdious; 29 juli 2008 om 14:54 |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
Lees dit topic eens door, daar kun je het antwoord op de meeste vragen vinden. Ja, heeft rolroeren. Setup kun je je door de betreffende leverancier mee laten helpen, zal ie zeker doen. Kunt ook bij natterer complete set met LiPo en snel motortje bestellen, komt ongeveer op 240 euro Succes!
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ja ik ben een beetje in de war want ik had het ook gevraagd aan Quartel en toen kreeg ik deze mail terug: Geachte Heer, Het toestel heeft geen rolroeren dus twee servo’s is voldoende. Borstelloos kan maar lijkt mij wat overdreven, Het toestel is uit voorraad leverbaar. Met vriendelijke groet, Hans Dus ja ik weet het nu allemaal niet meer. Ik heb zelf trouwens al een ontvanger(Multiplex Micro-IPD) en één mini servo (GWServo Naro pro/std). Maakt het nog uit wat voor mini servo het is met bepaalde kracht enz? Mvg Menno Laatst gewijzigd door submerdious; 1 augustus 2008 om 21:03 | |
|
| | #4 (permalink) | ||
| Citaat:
Ja, Minimag heeft rolroeren. Ik heb je een linkje gegeven in mijn vorige post, daar kun je dat eenvoudig terugvinden. Probeer de zoekfunctie van het forum eens te gebruiken, deze vragen zijn niet uniek Ik wil je nog wel wat verder op weg helpen. Kijk eens op de site van de leverancier, Multiplex, hier klikken, via produkte>modelle, kom je bij een lijst waar je 'm aan kunt klikken. Hier staat meer info. Citaat:
Origineel motortje voldoet prima voor rustige vluchtjes. Je hebt dan alleen nog een regelaar voor borstel motoren nodig (volgens mij staan er nog in het te koop topic, ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar volgens mij wil je dit redelijk budget doen). Wil je meer spectakel en misschien nog eens drijvers onder het kistje zetten, kun je beter een andere motor zoeken (ook daarvoor zijn meer dan genoeg voorbeelden in het Minimag topic te vinden). De prijs gaat dan echter direct een flink stukje omhoog. Om het compleet te maken zal ik ook nog een link geven naar de gebruikershandleiding, klik hier maar eens. Voor zover het kan, help ik nieuwe forumleden graag op weg, maar bovenstaande zaken had je met de forum zoekfunctie en google ook zelf kunnen vinden Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes en laat wat van je horen als je gaat bouwen/vliegen
__________________ Modelvliegclub de Sticks | ||
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
De Multiplex site stond al tussen mijn bladwijzers maar mijn duits is niet zo heel erg goed en wist het niet zeker en zeker niet na dat mailtje. Met jou vertaling erbij zie ik het ook staan, RC-Funktionen Höhe/Seite/Motor Option Quer (2 Servos). Ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid even na! Ik ben niet echt budget gebonden maar ik denk dat ik eerst even rustig ga wennen aan de rol roeren en natuurlijk het vliegtuig. En dat ik misschien later met de standaard motor en propellor ga spelen. Dus misschien voor een borstellooze en natuurlijk een andere regelaar. Ik zal zeker iedereen op de hoogte houden, en ik wil je nogmaals bedanken voor je hulp! Mvg Menno | |
|
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Bij een minimag zijn de rolroeren officieel een optie. Ze zitten er wel op, maar je moet ze zelf lossnijden en je kunt het ook niet doen, zonder rolroeren vliegt hij ook. Het is dus waar dat je 'm met 2 servo's kunt bouwen en vliegen op hoogteroer en rudder. Ik zou dit echter niet doen. Je minimagje wordt veel leuker als je de rolroeren wel monteert en gebruikt, hij vliegt dan ook beter. Als je geen rolroeren wilt, kun je beter een easystar nemen. Met de standaard speed 400, een gunther propje (zit er bij) en een 7 cellen NiMH pakket vliegt een minimag wel, kun je van een goed veld opstijgen en zelfs met drijvers vliegen, maar het houdt absoluut niet over. Als het gaat waaien, wordt het dan al heel snel heel hard 1 kant op en mega-langzaam de andere kant op, of komt hij er zelfs helemaal niet tegenin. Je kunt dan beter nu even door de zure appel heenbijten een een brushless setje erop zetten. Dat hoeft de wereld niet te kosten, een fietsbel zou al volstaan. Zie het minimag topic voor een hele keur aan mogelijke setups. De minimag was mijn 1e toestel en het is een ontzettend leuk kistje, maar hij wordt pas echt leuk met rolroeren en een passend brushless setje. Let er wel op dat als je 'm brusless maakt en lipo's gebruikt, dat je danwel hele grote lipo's moet nemen (qua capaciteit) of lood in de neus zult moeten toevoegen. |
|
| | #7 (permalink) |
|
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ik denk dat ik toch maar gewoon voor de rol roeren ga en de bij passende fietsbel. Echt heel erg bedankt voor alle info!! Mvg Menno | |
|
| | #10 (permalink) |
|
Graag gedaan. Om idee te hebben van normale nieuwprijs, kijk hier eens.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 18
|
Hallo, als je voor een BL setup gaat, denk ik dat het hier => Hobbycity Online R/C Hobby Store : het voordeligst uitkomt. grts, niels |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Mvg Menno | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |