![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Ook een beginner kan (beginnen)vliegen met de Hydrofoam | |||
| Nee helemaal niet!!! | | 39 | 59,09% |
| Denk het niet!!! | | 10 | 15,15% |
| Kan wel, maar alleen als je een natuurtalent ben!!! | | 9 | 13,64% |
| Waarom niet!!! | | 5 | 7,58% |
| Helemaal mee eens!!! | | 3 | 4,55% |
| Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Ik denk dat 90% van de instrukteurs er niet mee kan omgaan en zo iets nog nooit gevlogen hebben . Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Hier een filmpje van mijn hydro, een gemini van Robbe. YouTube - Rene uit Nootdorp Hij is best aardig stabiel als hij eenmaal goed is uitgetrimt. Toch blijft het een rare dwarrel om mee te vliegen, leren vliegen ermee gaat niet, daar is hij te dwarrelig voor, bovendien mist het elke vorm van een vliegtuig waardoor je snel je orrientatie kwijt bent. Het is dus puur op gevoel vliegen Oja nog iets, hij kiepert best makkelijk om op het water, dan fikt meteen je regelaar uit. "spreekt uit ervaring" Hij is wel erg sterk trouwens, ik heb hem in het begin 2x met de neus in de grond geboort zonder schade.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. Laatst gewijzigd door Rhelie; 27 januari 2009 om 16:26 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Guest
|
Hey, ik voel weer een weddenschap op komen.........Hoever komt die hydrofoam met de topicstarter aan de stuurknuppels. Hmm, wel effe goed definiëren. Vanaf het moment dat het model de grond verlaat tot de eerste inslag. Ik gok op 1 meter. PS, er staan ergens op het internet filmpjes van mijn Wolf Hydro. Hij staat ergens op you-tube, maar kan de link nu zo snel niet meer vinden. Johan, hier heb je volledig gelijk in, en ik denk dat je het percentage nog wel iets hoger mag zetten. |
|
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Idd Martin je had gelijk, je gaat redelijk los ![]() Ik gok dat het met een groot gedeelte expo erg veel op je discus zal lijken kwa vlieggedrag :yes
__________________ het spur bijster zijn .... terug naar de basis, terug naar de essentie |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
![]() Wacht, ik zet nog een keer in. Stel dat je eerst gaat varen, dan lukt dat varen nog wel maar bij iets te hoge snelheid gok ik een mooie rol om vervolgens de propellor tot boegschroef te promoveren.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #22 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
En trouwens (hoe dan ook) iedereen heeft het moeten leren (denk ik).... Enne sommige beweren dat Zelfs 90% van de instrukteurs het ook niet kunnen besturen/er mee vliegen....toch??.. duss? waar gaat dit allemaal over????? (gewoon helemaal nergens over maar wel popie jopie doen!!!) | ||
|
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Het in de lucht krijgen is niet zo'n probleem, het gecontroleerd neer storten de te meer. En nee, we zijn niet negatief, we proberen je te behoeden voor een slechte ervaring en een onverstandige investering.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Ze zijn niet negatief maar proberen je te behoeden voor een slechte dag. Een boot hoort niet te vliegen dus dan weet je al hoe stabiel zo een ding is. De gemiddelde instructeur vliegt ook alleen maar met normale modellen en dus inderdaad zullen ze er ook even moeite mee hebben. Echter als je echt kunt vliegen maakt het niet uit waarmee je vliegt alleen beoordeel je het ene als vliegt als een eitje en het ander nou ik kan het net in de lucht houden. Als een instructeur dat al zegt zal een beginner het niet lang vol houden. Als ik al zie wat de start snelheid is op het water geeft ik je ook weinig kans. Ik denk gang maken, los komen keertje linksom rollen keertje rechtsom en dan nose first de grond in. We hebben allemaal moeten leren vliegen maar zoals al voorbij is gekomen je begint niet in een stealtachtig model maar een cessnatje ofzo. Gelukkig zijn deze modelletjes (mits van EPP) behoorlijk stevig en heb je misschien het geluk om het meerdere malen te proberen. Met vliegen is het zo op het moment dat het los komt kan je niet meer terug en dan moet je maar hopen dat je hem onder controle kunt houden
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Als je het toch gaat proberen, doe het dan op land. Ga niet eerder op het water voordat je hem goed onder de vingers hebt !
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Guest
|
En dan smijt je ook "popie jopie" zo'n slordige 170 EURO weg, hiervoor heb je een RTF easystar bij www.natterer.de Wildvliegen met de easystar gaat volgens mij een 'tikkeltje' beter als met de Hydrofoam. Maar goed, het is nu al betaald. No way back ![]() Groeten Koen |
|
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 17
|
Je zou hem ook aan de kant kunnen leggen en eerst met een EZ* of een ander beginnersvliegtuig leren vliegen hé, er is dus wel nog een way back. Alleen jij bepaald of je die gaat volgen ... grts niels |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ja maar ik ben toch ook niet dom??? als ik met dat ding niet overweg kan, dan ga ik hem toch voor de lol slopen?!?? nee maar ik wil het wel eerst proberen.. | |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, hydrofoam, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |