![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Ook een beginner kan (beginnen)vliegen met de Hydrofoam | |||
| Nee helemaal niet!!! | | 40 | 58,82% |
| Denk het niet!!! | | 10 | 14,71% |
| Kan wel, maar alleen als je een natuurtalent ben!!! | | 10 | 14,71% |
| Waarom niet!!! | | 5 | 7,35% |
| Helemaal mee eens!!! | | 3 | 4,41% |
| Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Een voordeel dat hij nog niet aan de gang is gekomen vandaag..... hij heeft vandaag overleefd Als je de zender aan hebt gezet (accu's geladen?) dan zorgen dat je gasstick dicht staat. Dat net ontvangeraccu aansluiten. Maak anders even een foto van het geheel of vraag iemand in de buurt even om hulp (er zijn zat mensen in/om Rotterdam die je even zouden willen helpen (en meteen leuke youtube filmpjes kunnen maken
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #47 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Echt waar? Ik heb in mijn Spektrum DX6i ook 4 gewone Duracell penlites zitten. In 8 maanden nu het tweede setje van 4 stuks in gebruik terwijl er zeker 2 à 3 uur per week gebruik wordt gemaakt van de zender.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #49 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Effe voor de duidelijkheid. Ik vlieg pas sinds 30 jaar en heb met heel veel vreemde en onbekende modellen gevlogen, ook met de Wolf Hydro. Ik weet precies hoe dat ding vliegt en wat je kan verwachten. Wij willen jou alleen maar bewaren voor onnodige kosten. Als jij die kosten wel wil maken is dat jou probleem, maar het kan ook het grote probleem worden van de modelvliegsport. Als jij het risico wil nemen om het modelvliegen voor iedereen op het spel te zetten dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat dan een kleine 10.000 modelvliegers in Nederland je dat niet in dank zullen afnemen. Ik persoonlijk heb er weinig moeite mee als het modelvliegen in Nederland verboden wordt door een iemand die onverantwoord bezig is geweest, ik woon immers aan de grens met België en Duitsland en kan dus heel snel uitwijken naar die landen. Ik zou zeggen luister naar ervaren instructeurs zoals Johan (Plotterwelt) of mij. Koop een goede trainer (easystar of minimag) en laat je helpen door een goede instructeur. | |
|
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
Ga je nog iemand laten zien/controleren of alles goed zit of ga je zo varen/vliegen? Mocht je geduld hebben dan ben je welkom om vooraf een keer met een EasyStar te komen vliegen. Van dit model heb je al gehoord dat het uitermate geschikt is om mee te leren vliegen. Als je dan de indruk hebt dat je meteen door kunt met de Hydrofoam dan weet je in ieder geval iets meer waar je aan begint. groet, Erik
__________________ Vriendelijk zijn werkt als een boomerang, je krijgt het terug! |
| | |
| | #51 (permalink) |
|
Tsja, met het meeste ben ik het eens maar het op het spel zetten vind ik wat te zwaar aangezet. Waar je voor moet zorgen is dat je altijd veilig bezig bent, ga dus niet vliegen bij de speeltuin met allemaal kids enzo. Maar zelfs met een hydrofoam kan je beginnen als je lekker de ruimte op zoekt (groot veld zonder mensen, huizen, dieren etc) Dan ben je alleen een gevaar voor jezelf maar dat blijft altijd zo. Ondanks de zware woorden van Theo denk ik dat hij dit ongeveer ook bedoelt (toch Theo?) Veiligheid voor alles. Wij vliegen op een groot terrein en zijn allemaal een half jaar geleden begonnen met vliegen. De dichtsbijzijnde huizen zijn enige kilometeters verderop en verder leveren we voor niemand gevaar op. De meest rare capriolen hebben we al uitgehaald Kortom, koop een EasyStar en zoek de ruimte op (had ik dat al eerder gezegd soms?)
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #52 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
| Citaat:
behalve dan dat ik er wel problemen mee zal hebben als de modelvlieghobby aan banden wordt gelegd
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills Laatst gewijzigd door wingman; 28 januari 2009 om 20:40 | |
| | |
| | #53 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Tsja, afgelopen twee dagen hebben we weer een nieuwkomer de lucht in geholpen met zijn Easy Star. Eerst wat voorvliegen en afstellen, dan de "instructeur" (die amper 6 maanden zelf vliegt maar zeker niet onverdienstelijk en ook op de club) even laten opstijgen en de knuppels uit handen geven met een hele lading instructies voor de "leerling". De instructeur landt dan netjes onder het genot van tekst en uitleg. Na een paar keer kan de leerling de Easy Star al zelf landen en vandaag ging meneer de leerling volledig zelfstandig de lucht in en weer netjes landen. Dus in twee middagen lukt het met een Easy Star zeker...
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
bij ons vliegt een jongetje die een jaar of 10 is en die heeft het na een 3 a 4 lessen al aardig onder de knie!!! | |
|
| | #55 (permalink) |
| Guest
|
Laat ik er nog iets boven op doen. Je bent welkom om bij mij eens een dagje te komen vliegen. ik zorg voor de easystar en 2 zenders met kabel, dit kost je helemaal niks behalve de reis naar ons vliegveldje. Als je een beetje aanleg hebt is het mogelijk dat je weggaat met voldoende ervaring om alleen verder te gaan met een easystar. In het vliegseizoen hebben we elke eerste zondagochtend van de maand de mogelijkheid voor de omwonenden dat ze eens een gratis proefles kunnen krijgen dan kun je natuurlijk ook langs komen. @Burp, tuurlijk is mijn vorige bericht zwaar, maar de mogelijkheid bestaat wel degelijk. Jij geeft zelf al aan verstandig, veilig en verantwoord, als dat er niet is loop je de kans dat dadelijk de een of andere "gek" met de een of andere turbine bak of welke ander grote zware bak dan ook ergens in het park gaat klooien. Je mag dan zelf raden wat er allemaal mis kan gaan. En ja, dit is een doem scenario, maar toch bestaat die kans. |
|
| | #56 (permalink) | |
| Citaat:
@tweede stukje : Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Zijn er echt van die gekken??
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | |
| | |
| | #57 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Op zondag brevet gehaald voor rolroertrainer met een Telemaster en weekend erop staat meneer met een Patty Wagstaf Extra op het veld onder het motto ik heb toch mijn brevet, ik kan dus vliegen.............. Het bestuur was helaas niet sterk genoeg om hem te verbieden om daar mee te gaan vliegen. Die extra ging dus na ongeveer 5 vluchten met een high speed stall de grond in......... Gelukkig alleen maar een kapot model en verder geen schade alhoewel misschien een gedeukt imago. Jammer genoeg stond die meneer ook niet open voor mijn uitleg over wat een high speed stall was, net zoals een behoorlijk aantal andere clubleden. Volgens hun kon dat niet/bestond dat niet. Enkele weken later ging de 2de extra op dezelfde wijze de grond in............ | |
|
| | #58 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Eén van de belangrijkste redenen voor mij om behalve door autodidactisch wildvliegen (soms met schade en schande wijzer geworden Posted via Mobile Device |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2006 Locatie: EERSEL Leeftijd: 71
|
Hoi 24ayer. Al de problemen die je nu al ben tegengekomen zoals een schakelaartje , volle accu, ja of nee enz., die kun je voorkomen als je iemand zoekt die je door de eerste problemen heen helpt. Afgezien nog van het feit dat je dit "vaar-vliegding" nog geen 10 seconden in de lucht houdt. Ik heb een zeer ervaren modelpiloot lachwekkend zien worstelen voordat hij het kistje onder controle had. Je hebt namelijk geen tijd om maar iets te trimmen o.i.d. Dit kistje moet snel gevlogen worden en dat lukt je niet zonder ervaring. Het is toch jammer als dat "vaar-vliegding" na de eerste 10 seconden al in de kliko kan. Of zover gehavend is dat het mooie eraf is. De grond is momenteel erg hard hoor!! Succ6 Laatst gewijzigd door arnold remkes; 28 januari 2009 om 23:32 |
| | |
| | #60 (permalink) |
| Guest
|
Hoi beste leden, Het lag toch aan de batterijen die ik had gekocht!! ik had 1,2v oplaadbare AA penlites gehaald en die waren dus niet voldoende (wel 35 euro`s). Heb maar toch bij een tankstation (doodgewone) 1,5v AA penlites gehaald en hij deed `t!!! Ik moet zeggen, hij is (nog) heel... maar ik denk dat ik hem niet goed in elkaar hebt gezet( heet trimmen ofzow), dat denk ik omdat dat ding niet eens recht vooruit kan schuiven. Laat staan naar recht of links of vliegen...... En het was donker... Nou snap ik jullie allemaal... |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, hydrofoam, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |