![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Ook een beginner kan (beginnen)vliegen met de Hydrofoam | |||
| Nee helemaal niet!!! | | 39 | 59,09% |
| Denk het niet!!! | | 10 | 15,15% |
| Kan wel, maar alleen als je een natuurtalent ben!!! | | 9 | 13,64% |
| Waarom niet!!! | | 5 | 7,58% |
| Helemaal mee eens!!! | | 3 | 4,55% |
| Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier op Modelbouwforum.nl Ik ben altijd geinteresseerd geweest in de RC Helikopters... Tot een paar dagen terug, toen kwam ik de Hydrofoam tegen op internet en dacht bij m`n zelf dat is mijn ideale RC vliegtuig/boot. Ik weet (heb ik allemaal gezien op youtube enzo..) dat het niet zo makkelijk is te besturen.. zeker niet als je nog geen ervaring hebt op gebied van RC vliegtuigen enzz. Maar toch wil ik het aanschaffen en (heel erg) voorzichtig/rustig ermee (leren) vliegen.. Nou heb een aantal vragen voordat ik er een gaat kopen... 1. Ik ben er 2 tegengekomen namelijk deze 1:Hi-Skyper RTF Hydrofoam en deze 2:Hydro Foam rood - Mulderij Modelbouw het verschil is, dat de nr1 lichter is, en nr 2 een krachtigere batterij heeft (li-po 11,1v 1200 mah) ipv 7,4v 1000mah... en dat nr 1 van EPP is gemaakt.. en nr 2 van fibreboard???? zijn dat dezelfde materiaal? en als jullie me kunnen vertellen wat zo`n Hydrofoam maximaal aan kan qua batterij? Toch denk ik dat nr 1 beter is (vraag me niet waarom) En tot slot een paar vragen over de lipo(laders) Hoelang duurt het om het op te laden?? en bestaan er ook autoladers? 12v? zo ja welke? Ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen.... alvast bedankt.... Groetjes... |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
24ayar, Het maakt niets uit welke je kiest. Bij het vliegen met een Hydrofoam bestaat er niet zo iets als voorzichtig en/of langzaam vliegen. Lastiger dan een Hydrofoam is er zo ongeveer niet. Waar woon je? Dat kun je opnemen in je profiel dan kunne mensen gerichter reageren om je te helpen. groet, Erik
__________________ Vriendelijk zijn werkt als een boomerang, je krijgt het terug! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Ik denk niet dat je het met een hydrofoam kan leren. Ik heb er ook een staan maar deze is nog niet de lucht in geweest. Als de ontvanger er is dan gaat het wel snel gebeuren. Het schijnt dat deze dingen heel instabiel zijn. de filmpjes die je ziet zijn door heel ervaren mensen gemaakt. Ik vlieg met verschillende vliegtuigen en mijn meest recente aanwinst is een FunJet. De Hydrofoam schijnt wat lastiger te zijn maar dat ga ik binnenkort ervaren. Ik hoorde dat ze vooral heel snel rollen en ze daarna lastig onder controle te krijgen zijn. Ze hebben natuurlijk ook geen vleugel dus zweven is er niet bij. Ik zal eens laten weten hoe de eerste vlucht is gegaan, hopenlijk volgend weekend. Ohja, om te beginnen kan je beter een kist als de EasyStar kopen, relaxed en rolroeren kan je er simpel in zetten om daar mee verder te oefenen.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb het zonet 2min geleden toch maar besteld.... (met alle respect voor de (ervaren)Modelbouwforum.nl leden....) Maar toch wil ik het eerst proberen of het me gaat lukken, zo niet dan ga ik op de Easystar maar even oefenen... maar dan heb ik m`n Hydrofoam al thuis liggen Ik laat het jullie allemaal weten.. tot slot, bestaan er ook autolader (12v) zou wel handig zijn...... groetjes.... |
|
| | #6 (permalink) |
|
Natuurlijk bestaan die. Ik gebruik de Hyperion 0606i, die kan op 12V en 220V. Een heerlijke lader die alle types accu's kan laden. Niet de duur en toch goed. Deze lader is in meerdere merken te vinden. Uiteraard zijn er nog veel meer laders die ook op 12V kunnen maar deze is niet te duur en kan alles. Vergeet geen filmpje te maken voor ons genot van de eerste vlucht van de hydrofoam
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Mvg Johan
__________________ Laatst gewijzigd door plotterwelt; 26 januari 2009 om 22:41 | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
helaas geeft praktijkervaring aan dat de spreekwoordelijke sneeuwbal ïn 'hell' meer kans heeft dan jouw hydrofoam. Voor dat ding bestaat er geen voorzichtig en langzaam. Jouw lan is vooral goed voor de econome, op macro niveau wel e verstaan op jouw/micro niveau is de write of al genoteerd. Persoonlijk ben k een voorstander van praktijkevaring en die ga je zeker krijgen. Zij het kort. Krijgen we foto's van de bouw? Erik
__________________ Vriendelijk zijn werkt als een boomerang, je krijgt het terug! |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #14 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
p.s : En mocht ik lid worden van een vlieg-vereniging/club, zouden ze dan mij willen helpen leren vliegen??? (gelijk met een Hydrofoam)??? | |
|
| | #15 (permalink) |
|
Er zijn vast mensen die hem voor je kunnen voorvliegen maar daarmee leren vliegen is niet eenvoudig. Hij is nl niet stabiel zoals een trainer. Als beginner wil je nl maar een ding en dat is een stabiel vliegtuig. Je moet al genoeg kijken, corrigeren en proberen je vliegtuig in de lucht te houden. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk wat talent heb om te vliegen (nooit les gehad oid en toch zelf gaan vliegen). Ik vlieg nu een klein half jaar en vlieg met een Funjet, indoor met verschillende kisten een Twinstar, EZ*, een F117. Als ik met de FunJet gestart zou zijn dan had dat in tranen geeindigd terwijl de FunJet nog best een stabiel vliegtuig is (gaat alleen wat hard en reageert als een achterlijke) Ik ben begonnen met de EasyStar er heb daar heel snel ook rolroeren in gemaakt. Dat is echt heel leuk vliegen, geloof me maar. Daarna de TwinStar waar ik nu ook nog veel mee vlieg. Zoals ik eerder heb gezegd, de hydrofoam moet ik nog vliegen maar heb een beetje angst voor dat ding, ik geloof dat ik hem best kan vliegen maar het zal best wennen zijn. Ik hoop dit weekend als mijn ontvangers eindelijk binnen komen. Ik zal van de maiden zorgen dat er een filmpje komt, zal je waarschijnlijk zien dat het niet eenvoudig is. Wil je hem meteen slopen, ga er alsjeblieft mee vliegen en zorg voor filmmateriaal, ik zeg dan heel graag "ik zei het je toch" en zal smakelijk lachen om de flinke crashes (als hij de eerst overleeft) ![]() Nogmaals, begin met een EasyStar, je zal daar veel plezier aan beleven, ook als je gevorderd bent (leuke brushless erin ofzo) Ohja, koop als eerste vliegtuig een EasyStar ofzo om lekker te wennen aan de controls of neem anders een easystar. Had ik al gezegd dat je beter een crash vast toestel kan nemen die ook lekker vliegt voor een beginner waar je, als je wilt, ook zelf mee kan leren vliegen, bijvoorbeeld de easystar? Als laatste kan ik als tip geven dat je best een leuk beginnerstoestel kan kopen, de easystar bijvoorbeeld. Uiteraard zijn er meer toestellen dan de easystar, een leuke trainer op een club kan ook maar de EasyStar (liefkozend ook wel de EZ* genoemd) is echt een goed begin in de modelvliegerij. Had ik al gezegd om liever niet met een hydrofoam te beginnen maar beter een simpel toestel als de EZ*? DUIDELIJK??
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, hydrofoam, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |