Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 21 september 2006, 22:20   #1531 (permalink)

Standaard

nee geen stekkers naar de motor toe.
dit is alleen handig bij regelaars die je ook op andere vliegtuigen gebruikt of als je brushless motors heb maar zelfs dan is twee kabeltjes om solderen wijnig werk.
het is alleen maar weer een zwakke link in de stroom voorziening.
Oud 21 september 2006, 23:01   #1532 (permalink)
Acropilot
Guest

Standaard

@marco, het probleem zit em juist dat de kabel van de esc naar de motor lang moet zijn, de motor ligt zeker een cm of 20 a 30 verder, dus je moet kabel toevoegen, de enige manier om dat netjes te doen is met goudcontactjes. als je twee kabels aan elkaar gaat solderen wordt het een knoeiboel, ik neem aan dat jij een easystar hebt aangezien dat je hier veel op respond, hoe zit dat dan bij jou?

ik zeg het je moet echt wel goudcontactjes gebruiken, is ook handig als je de esc ergens anders wilt steken

greets

Oud 21 september 2006, 23:02   #1533 (permalink)
Pinda man
Guest

Standaard

Ah dankje voor je antwoord. Kheb nog een vraag!

Hoe laad ik in hemelsnaam mn mx-12 op ! Hij zit vanuit de verpakking nog vol maar ik heb geen kabeltje of wat dan ook en er zit een wat vage aansluiting op?

Ah ik hoor zojuist dat die een lader nodig heeft die je apart moet bestellen .. je zou toch verwachten dattie erbij zat

Oud 21 september 2006, 23:37   #1534 (permalink)

athvdk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samuel speltdoorn
........dus je moet kabel toevoegen, de enige manier om dat netjes te doen is met goudcontactjes. als je twee kabels aan elkaar gaat solderen wordt het een knoeiboel.....
Dat kun je natuurlijk niet zomaar in het algemeen stellen.

http://luchtfotoswinsumfr.blogspot.com/
athvdk is offline  
Oud 21 september 2006, 23:41   #1535 (permalink)
Acropilot
Guest

Standaard

hoe bedoel je?

grts

Oud 21 september 2006, 23:45   #1536 (permalink)

Leeftijd: 37
Standaard

Je kan ook prima 2 draden vertinnen en die aan elkaar vastmaken met een krimpkousje.. bijv verlenging van kabels e.d.
Oud 21 september 2006, 23:45   #1537 (permalink)

athvdk's schermafbeelding

Standaard

Nou eigenlijk precies zo als ik het zeg.

Citaat:
als je twee kabels aan elkaar gaat solderen wordt het een knoeiboel
Dat is echt niet bij iedereen het geval.

http://luchtfotoswinsumfr.blogspot.com/
athvdk is offline  
Oud 21 september 2006, 23:53   #1538 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samuel speltdoorn
@marco, ik neem aan dat jij een easystar hebt aangezien dat je hier veel op respond, hoe zit dat dan bij jou?

ik zeg het je moet echt wel goudcontactjes gebruiken, is ook handig als je de esc ergens anders wilt steken

greets
ik heb inderdaad een ez.
maar ik heb me regelaar gewoon vast gesoldeerd en vervolgens een kleine gleuf gemaakt waar de regelaar in zit zo dat die ook nog iets van koeling krijgt.
geef les met de ez en vlieg er zelf ook nog mee voor de fun.
dit alles op lipo 2s1p 2000mah met standaard motor.
en gunter prop dat ding heeft genoeg stuw kracht om in 2 minuuten op les/zweef hoogte te zitten. meer is niet nodig. en als je dan zweeft kun je dik 7 minuuten door zweven voor je beslist om te landen of weer te klimmen.
dat is natuurlijk afhankelijk van me leerling bij het les vliegen of als ik zelf vlieg van me eigen zin.

greetz marco
Oud 22 september 2006, 08:17   #1539 (permalink)
Verbunt
Guest

Standaard

Marco,

Op welke hoogte begin jij met de afdaling (het zweven)?
Die 7 min is vrijwel zonder het gebruik van thermiekbellen, neem ik aan?
Op hoeveel Volt werken jouw LiPo accu's?

Oud 22 september 2006, 10:35   #1540 (permalink)
mGerben
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verbunt
oke, dan....dat klinkt goed. Ik ga hem dan op 8 cellen laten vliegen (teminste proberen ). Heeft iemand nog opties met de prop?

Ik wil in de toekomst op LiPo accus vliegen, echter moet ik dan een andere lader gaan aanschaffen. In zo'n geval kan ik een 11,1V / 2A accu hanteren.
Ja, voor Lipo heb je absoluut een lader nodig die speciaal voor Lipo's geschikt is.
Veel moderne laders kunnen zowel NiMH als NiCad als Lipo aan, en beschikken bovendien over moderne technieken om NiMH goed te laden (bijvoorbeeld delta-peak detectie).
Als je al een goede NiMH lader hebt kun je ook een specifieke lader kopen die alleen lipo ' doet'.

Oud 22 september 2006, 10:41   #1541 (permalink)
mGerben
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda man

Hoe laad ik in hemelsnaam mn mx-12 op ! Hij zit vanuit de verpakking nog vol maar ik heb geen kabeltje of wat dan ook en er zit een wat vage aansluiting op?

Ah ik hoor zojuist dat die een lader nodig heeft die je apart moet bestellen .. je zou toch verwachten dattie erbij zat
Hij zit er niet bij.
Je kunt hem bestellen of zelf maken van 2 banaanstekkers, een snoertje en een in de zender passende stekker.
Ik heb hem gekocht voor 3.50

Bij Graupner zit de min aan de binnenkant van de zenderstekker. Dat is afwijkend t.o.v. standaarden. Als je hem bestelt of koopt moet je er dus voor zorgen dat je specifiek een Graupner laadkabel aanschaft.

Oud 22 september 2006, 12:52   #1542 (permalink)

Standaard

Inderdaad verbunt het is zweeftijd zonder termiek.
Ik begin meestal met de zweef tijd als we hem nog duidelijk kunnen zien.
Maar wel een flik stuk boven de hoogspannings masten uit komen.
die naast ons veld staan.
dus ik schat zon 150 tot 200 meter.
het meeste verlies in daalhoek komt door die bochten je we moeten draaien om in de buurd te blijfen.
Oud 23 september 2006, 02:31   #1543 (permalink)
Pinda man
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mGerben
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda man

Hij zit er niet bij.
Je kunt hem bestellen of zelf maken van 2 banaanstekkers, een snoertje en een in de zender passende stekker.
Ik heb hem gekocht voor 3.50

Bij Graupner zit de min aan de binnenkant van de zenderstekker. Dat is afwijkend t.o.v. standaarden. Als je hem bestelt of koopt moet je er dus voor zorgen dat je specifiek een Graupner laadkabel aanschaft.
Ok dus gewoon dit kabeltje bestellen en ik kan em opladen via wat? Mn ultramat 10 dan?

Hmmz mischien eens kijken morgen of ik er vlot eentje zelf kan fixen omdat bestellen zolang duurt en ik em morgen mischien nog de lucht in wil krijgen

Heb mn easystar trouwens grotendeels in elkaar gebouwt.. wat een gepiel met dat solderen zeg ik soldeerde telkens de verkeerde dingen aan elkaar.
En uiteraard moest ik mn klauwen nog verbranden aan mn soldeerbout en viel mn model erop waardoor er een gat in zit :P
Enfin heb het veertje uit mn zender gehaald en dat ding erin geschroeft en dan hoeven alleen nogmaar de servos in mn EZ en dan issie klaar

Edit: Tof de winkel redelijk dicht in de buurt verkoopt die kabel ook es ff checken of ik er morgen een kan halen daar
Nog enige aandachtspunten voordat ik mn maiden die met easystar? Zal samen met iemand die range check doen controleren of de servos werken maar verder?

Oud 23 september 2006, 12:04   #1544 (permalink)
Acropilot
Guest

Standaard

ik denk dat je beter gewoon een stopcontact lader koopt van protech ofzo, met stekker aansluiting van graupner JR.

greets

Oud 23 september 2006, 14:49   #1545 (permalink)
Pinda man
Guest

Standaard

Edit: Marco gaf me net antwoord op mn vragen :P

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners
Discussie gesloten

Labels
easystar, multiplex

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten