![]() |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
| servo,s gewoon die er goed inpassen geen standaart maar iets kleiner hs81 hitec of lichter . ligt er ook aan wat je wilt goedkoop beter best licht of wat zwaarder ????? er zijn veel mogelijk heden. maar bij het toestel word een motor gelevert maar geen regelaar gewoon een regellaar van 10A of iets meer er bij kopen . en het ligt er aan hoe je vliegt of ragt wat wil je er mee ??? iets meer info is welkom groeten wiebe
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Hoi Jan, Ik zou het gewoon voorlopig houden bij het meegeleverde motortje. Tegen dat die is versleten en het vliegtuig niet, kun je altijd nog zien. Voor de regelaar heb ik de schulze slim-20be gebruikt. Op de foto hier onder rechts. Past zo op je motor. ![]() Servotjes weet ik even niet meer. best even de maat van de uitsparing nemen. Ik weet nog wel dat voor mijn servo's iets van het schuim moest weg snijden. Goede tip is wel, om eerst een krimpkous om je servo's te doen en dan de krimpkous in de romp te lijmen. Blijven later je servo's onbeschadigd.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| |
| | #65 (permalink) |
| Guest
|
De servo's, fs500-robbe (18,xxeuro/st) passen mooi. De EZ (EL!) vliegt echt easy en met een 1050mA/h accu vlieg ik makkelijk een kwartier. Landen - weggooien enz enz., Fun! Continue volgas vliegen met 8 cellen zou ik af raden, de speed wordt bloedheet, onnodig. vliegt met 6 cellen ook leuk. Zoals al eerder geopperd, echte speed komt 150 euro later. Heb een poging hem (HAAR!) uit te rusten met lipo's gestopt omdat de balans hierdoor 10cm naar achter kwam te liggen. Extra verzwaren om met dure lichte cellen te vliegen??....naeh... ![]() easy Lady (chic) |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
| Ik vlieg met 2 cellen 2000mAh. Cellen zitten helemaal voorin, perfect in balans.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| |
| | #67 (permalink) |
| Lid sinds: 12 februari 2003 Locatie: Drenthe Leeftijd: 28
|
Nu moet Aaalie maar even reageren... Aangezien ik die motor accu combi toch wel heel goed vind vliegen, zowel licht als snel ..je kunt er genoeg mee. En nog een uurtje motor looptijd.. Wat wil een mens nog meer. Ik vond het zelf altijd een bezwaar om binnen 5 minuten weer aan de grond te staan met een matig vermogen tijdens de vlucht. Zodoende is het brushless lipo verhaal erg aantrekkelijk. En je hoeft niet bang te zijn dat dit de enigste kist is waar het in gaat passen. En de modificatie van de senk-recht easy star komt nog wel van Wiebe... Groeten Vip-er |
| |
| | #68 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 juli 2004 Locatie: Berlare
| Citaat:
Heb jij soms een 8-cellen accu? En zo ja, krijg je die volledig geladen?
__________________ Alle begin is moeilijk, maar ga er voor!!!!!!!!!!!!!! Easy Star OK Dragonfly OK | |
| |
| | #69 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Jongens... Ook ik heb de Easystar al een poos op zolder liggen. En dit weekend eens in mekaar gezet. En tja meteen maar even gevlogen, want met een uur of drie ben je echt klaar met dat ding. Alleen een probleempje met het richting roer (of hoe noem je dat ook alweer) Het ijzer draadje dat tussen het richting roer en de servo zit beweegt volgens mij te veel. Er komt een soort krul in het ijzer draadje wanneer de servo drukt. Als hij het ijzer draad aan trekt is er niets aan de hand. Ook tijdens het vliegen kan je duiderlijk merken dat de Easystar moeilijkheden heeft. Naar rechts gaat goed maar wanneer hij het richting roer naar links moet drukken komt er een krul in de draad en stuurt hij bijna niet. Meer mensen met deze problemen en wat zijn de oplossingen? Groetjes Erwin. |
| | #70 (permalink) |
|
@Erwin. dat betekend dat je roer of de kabel moeilijk gaat waarschijnlijk is het het ijzeren stangetje de schuldige even contoleren op klemmen of vastlopen en dat verhelpen groeten wiebe
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| |
| | #71 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 oktober 2003 Locatie: -
| Citaat:
micro (9gr/6.5gr) geen standaard. goedkoopste zijn de mini's, 11.50 p/st (gws)
__________________ niets hier | |
| |
| | #72 (permalink) |
| Guest
|
Hay Wiebe Vraagje aan jou ,gisteren wat proefgedraaid in de werkkamer met het 1500mh pack na ongeveer 1 min stopte de motor ermee en ging het hoogte en zijroer ongeveer 4 sec alle kanten op . Het leek mij een storing in de ontvangst ,verder geen problemen gehad toch vind ik dit niet erg prettig uiteraard. Was het bij mijn eerste vlucht gebeurd dan denk ik dat ik met een beetje pech alweer een nieuwe kist had kunnen bestellen. Herken Wiebe jij hier iets in ?.ik heb de motor half gas laten draaien soms iets meer soms iets minder. De regelaar kon ik aan het einde mijn vinger niet meer ophouden zo heet ,is dit ook normaal de regelaar is een standaard regelaar die bij de kit zat hij is 8 amp. De motor is een permax 400. Of moet ik de regelaar programeren per vlucht ,in de manual begreep ik het niet erg. Ik vlieg hem niet met de bijgeleverde zender maar met mijn fc 28. Groetjes Jan. |
| | #73 (permalink) |
| Guest
|
Waarschijnlijk heb je de regelaar overbelast. Een 8 ampere regelaar met een speed 400 is te licht. En voor vele regelaars is het erg lastig om in deellast te werken. En als hij na een minuut draaien in deellast al afslaat en te warm is om vast te houden dan heeft de thermische beveiliging alles uitgeschakeld.
|
| | #74 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Theo Nou het is de standaard regelaar die multiplex al had ingebouwd ,het lijkt mij een slechte zaak dan als hij er niet geschikt voor zou zijn dan. Het was ook maar heel even in het begin verder geen last gehad maar de regelaar werd wel heel warm. De regelaar kan 8amp hebben en maximaal 11 staat er ,wel lastig als ik er een andere in moet zetten omdat multiplex alles gelijmd heeft omdat het een complete rtf kit was. Mvg Jan. |
| | #75 (permalink) |
|
@Janhughes hoi jan ik herken er niets van maar het kan zijn dat hij te warm is geworden door de deellast . maar wat ook kan is dat je bec te warm is geworden en dan heb je geen besturing meer . vraagje zit die regelaar achter op de motor????? zoo ja dan heb je als je vliegt veel koellucht er bij, en als je hem test op de grond niet dit kan de oplossing zijn. groeten wiebe
| |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| easystar, multiplex |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |