![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) | ||
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
| Citaat:
Voor de servo's ging ik uit van 7euro per stuk, vandaar de 28. Daar zitten de rolroerservo's al bij. Citaat:
Voor mij is het beroerdste punt aan de EZ* toch wel de brushed motor. Ik heb er een hekel aan om in oude techniek te investeren, Dus die motor moet je direct wegkeilen om een goeie BL te kopen. Bij de floater jet staat dat hij van EPO gemaakt is. Wat is dat precies voor spul? Elapor kan het m.i. niet zijn omdat dat gepatenteerd is, maar je weet maar nooit bij die chinezen.
__________________ Veel en bouwen.
| ||
| | |
| | #137 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 18
| Citaat:
niels | |
| | |
| | #138 (permalink) | |||
| Lid sinds: 1 april 2007 Locatie: Beek en Donk
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||
| | |
| | #140 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
En kies in dat geval gewoon voor een inrunner/binnenloper, dat scheelt zoveel geknutsel. Als je de motorsteun/-houder iets scheef knutselt dan krijg je gelijk "onverklaarbaar" scheef wegtrekken bij een beetje gas geven. Dan is een binnenloper met een buitendiamter van 28mm de makkelijkste oplossing, past gelijk.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #141 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
hm, als ik dit soort vliegtuigen koop is dat voor mijn neefje en voor mijn vriendin om te leren. In beide gevallen zal ik de 'host' zijn die het model moet maken, repareren en aanpassen waar nodig. Ik heb hier BL regelaars liggen en dergelijke. Mocht er iets kapot zijn dan kan dat binnen no-time vervangen worden. Om die reden zou ik hem dus het liefst gelijk BL hebben. Op het moment dat de motor het begeeft zit je in ieder geval niet met een regelaar die je nooit meer gebruikt. bedankt voor de diameter. is een nuttige maat tijdens de zoektocht.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #142 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: boskoop Leeftijd: 29
|
Ik moet zeggen dat ik die standaard motor ook wel wat tam vind op 2s. Als het weer even iets minder waait ga ik eens proberen wat dat op 3s doet. Ik heb er in het begin een bl buitenlopertje op gehad. Dat ging prima. Gewoon een rond stuk hout zoeken wat de zelfde diamter heeft als de standaard motor. Dat haaks afzagen en in de EZ monteren en daar de motor op schroeven. Dan komt hij vanzelf in de goed stand. Ik heb dat motortje er een poos terug afgehaald om dat ik het nodig had voor een ander model. Nu het standaard motortje en andere regelaar gemonteerd.
__________________ Erikjan |
| | |
| | #143 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Een aantrekkelijk punt van de FloaterJet vind ik overigens het cockpitkapje, dat er veel gelikter uitziet dan het truttige kapje van de EasyStar.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #145 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Choices, choices... Voor iemand die een drie meter Extra aan het inrichten is vind ik het een zinvolle keuze om metal gear servo's te nemen. Als een tandwieltje het opgeeft ligt er duizend euro in puin... voor een Easy vind ik het overkill. Torque? Speed? Bijna al mijn toestellen hebben Hextronic 9 grs. servo's van drie en een halve dollar...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #147 (permalink) | |
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. Laatst gewijzigd door Sleurhutje; 8 mei 2009 om 22:03 | |
| | |
| | #148 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Yow, Heb net een andere prop gekocht voor mn easy maar weten jullie hoe ik hem moet monteren?? De theorie achter propellers ontgaat me volledig en geraak er niet wijzer uit. Hem hem nu achterstevoren gemonteerd zoals op foto maar weet niet of ie nu goed is of niet...de bolle kant naar voor word gezegd. Wat is de bolle kant?? ![]() Mvg ![]() Laatst gewijzigd door Lennovich1; 11 mei 2009 om 16:26 |
| | |
| | #149 (permalink) | |
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #150 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Op de foto zit hij goed edit, dubbel post met sleurhutje
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |