![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1576 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Camspeed doet 14,5 amps statisch, dus dan is mischien een 6x4 wel beter!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #1577 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2010 Locatie: Rhoon, NL Leeftijd: 39
|
Hallo allemaal, De 1500 Kv motor, nou ja, de steun, is erin gelijmd al en dus had ik niet zo'n zin om hem te vervangen... natuurlijk is een inrunner mooier op een EZ maar ja, ik wilde nu eerst wel eens zien of ik met een 'echt' vliegtuig kon vliegen... Ik heb afgelopen vrijdagochtend de maiden gemaakt met de EZ. Hij deed het prima (de drieblads was er nog niet). De eerste start stonden de trims een beetje krom en trok ik het gas direct weer dicht. De tweede start vloog hij goed weg en vloog drie rondjes voordat ik hem liet landen. De landing was een beetje vroeg, dus ik moest lopen. Daarna nog vijf vluchten gemaakt op dezelfde accu. Het ging helemaal geweldig, goede controle over het toestel en het toestel vloog makkelijk een halve minuut zonder stick input, zowel met als zonder motor aan. Na een half uur was de accu nog lang niet leeg. Op zaterdagochtend en zaterdagavond nog twee keer een accu leeggevlogen, steeds verder en steeds hoger gevlogen met steeds goede controle en landingen 'voor mijn voeten'. Ook het zweven van zo'n 150 meter hoogte naar beneden vond ik leuk. Wel is het duidelijk dat het niet echt een stunttoestel is. Ik vroeg me af of het mogelijk is om de EZ zonder ailerons ondersteboven te vliegen (te houden). Als ik de komende week zin en tijd heb, ga ik de aileron mod er maar op toepassen. zouden 3,7 grams servos dat trekken of moeten daar 9 grams servos op? Nog een ding, maar ik denk dat ik dat in een meter algemeen motor topic moet vragen, is dat mijn motor aangeslagen moet worden, anders blijft de prop bibberen. Ik heb al een andere regelaar geprobeerd (een turnigy plush) maar bij deze regelaar gaat de motor maar zeer moeizaam en ratelen rond. Als ik met de bijbehorende regelaar de motor laat lopen, gaar deze mooi rond na een tik mee. In de lucht start hij hij prima doordat hij dan door de vliegwind en zelfde tik meekrijgt. Zou het kloppen dat de timing van mijn motor dan nogal kritisch is? Groeten, Marc
__________________ Graupner e-Kadett - Art-Tech Cessna 182 Brushless - EZ Star Brushless - Playmobil Jet-Team Extreme RC mod - NESP - MCP-X - Clearview - DX6i - FF9 |
| | |
| | #1578 (permalink) |
|
Ja hoor op de kop is geen probleem, hij zweeft zelf redelijk, op de kop... Sturen is wat lastiger, maar met oefening lukt dat ook prima! Zelfs rolls zijn er redelijk makkelijk mee te doen.... Zijn geen strakke rolls, maar het zijn rolls! Loopings ook geen probleem, inwaarts en uitwaarts, of afwisselend , of overlopend in elkaar, lukt allemaal...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #1579 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Ik zou inderdaad twee htx900's ofzo gebruiken, 3.7 grams servo's zijn daar te licht voor. Mocht je ooit in een thermiekbel terechtkomen waar je niet uit lijkt weg te komen (is mij een keer overkomen) dan is op de kop draaien (en vervolgens iets "up" geven zodat je toestel licht gaat aanduiken) ook een goed idee. Weet je wat ook leuk is? Van piepschuim ofzo een driehoekig blok snijden, deze met wat tape vastzetten onder de buik van je EZ en daar vervolgens je telefoon weer aan tapen. Even de camera op video en vliegen maar Enig nadeel: als iemand je belt terwijl je op 100 meter hoogte rondjes vliegt. Oeps..
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #1580 (permalink) |
|
Hihi. Zal mijn baas raar opkijken als ik om een nieuwe blackberry kom vragen. die dingen gaan al kapot als je ernaar kijkt... Ik denk dat ik het dan toch maar op een keychain camera houd.... Hoewel, ik heb misschien nog wel iets ouds liggen waarmee ik kan experimenteren. 9 Grams moet ik bestellen of weer uit meer net gerepareerde Cessna slopen (waarmee ik graag wil gaan vliegen als ik dat weer zie zitten.) Gaan we maar weer eens shoppen want die vleugel (aileron servo was gestript) is net weer netjes getaped. Groeten, Marc
__________________ Graupner e-Kadett - Art-Tech Cessna 182 Brushless - EZ Star Brushless - Playmobil Jet-Team Extreme RC mod - NESP - MCP-X - Clearview - DX6i - FF9 |
| | |
| | #1581 (permalink) |
|
Ik heb eventueel wel twee HTX900's voor je - zullen iets van 4,50 kosten inclusief verzenden
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #1582 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
|
Ik heb met mijn nieuwe set up gevlogen Brushless moter hxt 2835 met 3s lipo 2200mAh... prop = 6x4e. Poeh zeg dan gaatie snel..iets te heftig voor een beginner.. bij de landing crashte ik door iets teveel hoogteroer ineens. Vliegt de easy met de HXT 2835 met 2 cels lipo ook nog fijn? Is wel wat rustiger denk ik. Of is een kleinere prop een beter idee om wat beheerster /rustiger te vliegen?
__________________ -vliegen: easystar, mentor, (yak54 epo) -heli: (df04), hm5g4, (df60B) -varen: micromagic classic |
| | |
| | #1583 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2003 Locatie: Veendam Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen | |
| | |
| | #1584 (permalink) |
|
Kan prima op 2s... Heb je nog steeds meer vermgen dan de originele setup... Je kan ook je throttle op 66% zetten, heb je vegelijkbaar met 2s
| | |
| | #1585 (permalink) |
|
Hallo, Ik wil nog mijn ervaringen delen met de drieblads prop. Niet uitlsuitend postief, moet ik zeggen. Genereert duidelijk meer koppel en moet dus tegensturen bij vol gas. Daarnaast bemerk ik een grote verslechtering van het zweven. Ik neem aan dat dit komt doordat er veel mee oppervlak van de prop in de wind staat. (Want veel minder spoed, en een blad extra). Overigens over de stijgkracht geen klachten. Flink wat flat 8's gedraaid op 4 meter hoogte, begint redelijk te lukken. Conclusie, motor gaat eraf, moet naar hoge Kv en kleinere prop. Doel is een motor van rond de 28 Amp erop te zetten, dus bijna 300 watt. Groeten, Marc
| | |
| | #1586 (permalink) |
|
Rman, inderdaad gewoon minder gas geven. Ik weet niet hoe je stuurt maar als je je duimen op de knuppels hebt probeer ze eens vast te houden met duim en wijsvingers (ik heb ze vast met duim, wijsvinger en middelvinger zelfs) dat geeft waarschijnlijk een stuk meer controle. M1traz, dat een drieblads prop geen succes is op een zwever had iedereen je wel kunnen vertellen
| | |
| | #1587 (permalink) |
|
Ik vlieg inderdaad ook met mijn duimen en het kostte wat tijd voordat ik mijn gas stabiel kon houden tijdens het sturen. Dat is bij een EZ niet eens zo erg maar mijn Playmobil Mod (en nog erger, mijn micro Sukhoi) had aanzienlijk minder geduld met verandering van thrust en motorkoppel ![]() Groeten, Marc
| | |
| | #1588 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 januari 2011 Locatie: Bilthoven Leeftijd: 35
| Citaat:
Ik vlieg met dezelfde motor, prop en capaciteit lipo en dit gaat volgas inderdaad erg hard ![]() Ik vlieg er zelf zelden meer als halfgas mee. (uitzondering is als ik hem snel op hoogte wil brengen). Meer als halfgas vind ik hem erg nerveus vliegen. Of dat nu door het vliegtuig komt of door mij.... tja, als het kip of het ei verhaal | |
| | |
| | #1589 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
| Citaat:
__________________ -vliegen: easystar, mentor, (yak54 epo) -heli: (df04), hm5g4, (df60B) -varen: micromagic classic | |
| | |
| | #1590 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
1:1 cloon..... maar MET rolroeren... complete setup.....
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog Laatst gewijzigd door Powerpete; 15 september 2011 om 01:41 Reden: hk linkje verwijderd zie forumregels |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |