![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Kijk naar de tekst op de prop. Deze moet naar de neus van de EZ wijzen.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #152 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Tripple post
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Ja, maar dat zegt nog niks over wat er voor of achter moet... De propellerbladen zijn als een vleugelprofiel. Volgens de Bernouilli-theorie: de bolle kant creëert een onderdruk, de platte kant een overdruk. De bolle kant zuigt aan, de platte kant duwt weg. (Ik ben zelf meer van de Newton-benadering, maar in dit verband is Bernouilli handiger...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 49
|
het is eerder duwd Als je zoals op de foto de prop hebt zitten en bij draaiende motor komt er een naar achteren gerichte luchtstroom los, gaat tie helemaal goed, anders motor even ompolen.
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Draai richting maakt voor een elektro motor niks uit, zolang de prop goed zit en de stuwing naar achteren gaat is het goed.
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| | #160 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2009 Locatie: Noord Nederland
|
Hallo, Ik wou ook beginnen met vliegen en heb inmiddels een EZ* (R2F). Dit was een goede keuze om mee te starten. Nu heb ik enkele vragen: Ik vlieg nu met een X-16 regelaar die ook lipo aankan. Met mijn standaard motor en 2S 3200 mAh lipo kan ik wel een uur in de lucht blijven. Boven ook redelijk veel zweven. Nu vlieg ik ook met een Sony cybershot erop en dan heeft de motor eigenlijk weinig over. Nu wil ik sowieso wel wat meer power. Ik ben van plan om enkele onderdelen bij Hobbycity te bestellen: 2200kV brushless inrunner Turnigy 30A regelaar (Plush/Sentry?) 6x4 prop 3s lipo +- 2500mAh Hoeveel Amp trekt deze motor dan gemiddeld? Ik wil eigenlijk wel ongeveer dezelfde vliegijd behouden. Kan ik mijn huidige 2s 3200 mAh lipo ook hierop gebruiken? Dan kom ik zeker RPM tekort met 2200 kV? Of toch +- 2700kV dat ik ook goed met 2s kan vliegen maar dan misschien weer te veel voor 3S? Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt. |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2006 Locatie: heukelum Leeftijd: 20
|
teveel kan volgens mij nooit kwaad, gewoon kwestie minder vaak volgas over zenders en knuppels gesproken, bij de knock-off zit de gasschuif 'schuin' http://www.rctoysdepot.com/images/pa...awk%20%202.jpg ik vind dit eigenlijk nadelig werken, dus ik wil eigenlijk kijken voor een 2.4ghz zender/ontvanger met minimaal 4 kanalen zodat er ook rolroeren bij kunnen. zijn er enkele tips? ik hoef niet een prof. zender te hebben, maar eentje die voor dit vliegtuig voldoet. budget van rond de 100 Laatst gewijzigd door ricardo234; 12 mei 2009 om 15:41 |
| | |
| | #165 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juli 2005 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 47
| Citaat:
Die heb ik er nu ook in zitten en met een 3s 1800 mha accu kan ik nu met een beetje trottlemanagement dik een half uur vliegen. En met dat motortje heb dus echt power zat. Gr, Moelie. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |