![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 17
| Citaat:
Ach kan gebeuren hé, als je moe bent. En nu weer ![]() grts niels Laatst gewijzigd door niels; 23 april 2009 om 19:53 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2009
|
Hallo Iedereen, Vandaag is men EZ nogal hard de grond op gegaan doordat ik storing kreeg en vervolgens oncontroleerbaar werd. Het resultaat: Neus scheef, opgestuikt en gesplitst. Ik had al gelezen dat ik de neus terug recht en uitgedeukt kan krijgen door er koken water over te gieten klopt dit? en hoe kan ik praktisch best te werk gaan? Kan ik bijvoorbeeld ook een warmteblazer gebruiken in de plaats van het kokend water? Hoe kan ik best men regelaar beschermen? Nu ik toch al zoveel vragen aan het stellen ben zal ik ineens maar door gaan. De laatste 2 keren dat ik ben gaan vliegen heb ik telkens storing gehad met een crash als resultaat. Het was 2 keer een andere locatie. De keren voordien was ook een andere locatie. daar was geen storing. Is het nu gewoon toeval van die storingen of zit het probleem bij men EZ? Hoe kan ik dit dan testen? Ik hoop dat jullie mijn vele vragen kunnen beantwoorden. Alvast Bedankt |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Hoi, Geen verfbrander gebruiken ! Ik gebruik de waterkoker : wat water in de waterkoker en aanzetten, wachten tot het kookt, de waterkoker open doen en de gedeukte delen in de stoom houden. Daarna direct met een lepel de ontstane bubbeltjes plat strijken. Over de storing kan ik niet veel zeggen, wat voor zender en ontvanger gebruik je ? Heb je al eens met een andere zender en of ontvanger geprobeerd ? grts niels |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 maart 2009 Leeftijd: 31
| Citaat:
Tevens wil ik starten met mAh accu's starten of kan ik op een RTF EZ* ook lipo aansluiten? (met lipo heb je ook een regelaar nodig in t vliegtuig?) | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet niet welke RTF set je hebt/wil kopen, maar ik vrees er idd voor dat je geen lipo's zult kunnen gebruiken. Welke regelaar zit er bij de RTF zet die je hebt/wil kopen ? grts niels Laatst gewijzigd door niels; 23 april 2009 om 22:42 | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2009 Leeftijd: 43
|
Mijn setup: motor: KYOSHO Alpha Il-28/4004L regelaar: hype 40amp lipo: VTEC lrp 2s 2200mah Resultaat: als de brandweer...... Maar euh kan ik hier ongestraft een 3S lipo 1800mha in stoppen zonder dat de regelaar afbrand? En gaat ie dan als de euh........ brandweer-brandweer. Laatst gewijzigd door deeq2; 23 april 2009 om 21:47 Reden: typo |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 maart 2009 Leeftijd: 31
| Citaat:
-als zender een Spectrum DX5e. -regelaar ?? (weet echt niet welke ik nodig heb voor de standaard EZ*) een van matrix ofzo maar weet echt niet welke! -lipo 2/2100 -ultimat 15 lader. Graag reactie, Ik hoor graag wil t weekend eigenlijk wel gaan vliegen bij RVB. groeten Reezer | |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Het is zeer belangrijk als je met lipo's werkt dat je een geschikte regelaar en ook een geschikte lader hebt. Anders gaan je lipo's maar erg kort mee! Ik heb net als een ander forumlid deze ervaring met de RTF vliegtuigen en helicopters van Protech die geleverd worden met een lader zonder balancer en een regelaar zonder lipo saver. Mijn EZ* heeft de standaard Multiplex regelaar, ook zonder liposaver! Koop dus een lader met balancer. En de ECS (regelaar) dus met een motor uitschakeling die de lipo's niet onder 3 volt per cel ontlaad. Veel ESC's schakelen de motor pas uit bij 5 volt! Niet zo erg bij Nicad of Nimh maar dodelijk voor lipo's! Succes, de EZ* is een leuk en vooral degelijk kistje. Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 23
|
Hey allemaal! vanaf morgen ochtend kan ik mij ook trotse eigenaar noemen van een easy star! het word mijn eerste vliegtuig, verder heb ik al een offroad en onroad auto en een helicopter. iemand nog tips voor de beginnende vlieger ??
__________________ uuuhm... |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: boskoop Leeftijd: 29
|
iemand zoeken die je kan helpen En als je daar geen zin in hebt kun je net als ik gewoon gaan proberen. Neem dan wel gelijk een pot lijm en rol tape mee dan hoef je niet helemaal terug naar huis als hij in stukken ligt Nog een tip dan, niet gelijk te veel hoogte geven maar rustig omhoog sturen. En dan eerst de hoogte opzoeken dan heb je tijd om te corrigeren voor je de grond in duikt. Mijn fout in het begin was dat ik te dicht bij en te laag wilde blijven met het vliegtuig. succes
__________________ Erikjan |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 23
|
ok dankuu ! ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig al als ik dit hier allemaal hoor boor ik hem zo de grond in haha XD maarja met met vallen en opstaan leer je het best he, zo was dat met het heli vliegen ook (en nog steeds) en weten jullie of die ERG snel word met een brushless inrunner 3900kv ? is dit TE snel voor mij ? gezien het merendeel ong niet ver boven de 2000kv komt ?
__________________ uuuhm... |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: boskoop Leeftijd: 29
|
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb de EZ alleen gevlogen met de orginele SP400 en met een zogenaamde fietsbel 1400KV beide goed te doen. Op 2s 2200 Mah lipo. Op de sp400 had ik het standaard propje. Op die fietsbel een ingekorte prog waarvan ik verder geen maat weet. Nu zit die orginele sp400 er weer in om dat ik die fietsbel voor een ander projectje nodig had. Hij doet het nog steed de EZ maar door dat ik zelf ben gaan hobbyen in een weiland ziet hij er niet meer uit. Maar het blijft een leuk ding om zooi naar boven te brengen. (camera, gps logger ed.) En wat er ook gebeurd hij is vrijwel altijd te repareren Die van mij heeft zelf in 4 stukken gelegen (toch knap als je dat voor elkaar krijgt of niet). Als je tijd over hebt en goedkoop wel oefenen kun je ook de stc uit het indoor parkflyer gedeelte bouwen. Is zo gedaan en die vliegt ook erg makkelijk. Als je hem licht maakt en in hoog gras ofzo land is dat ding ook vrijwel onverwoestbaar. YouTube - Limbovliegen met een STC model plane
__________________ Erikjan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |