![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
3900Kv is om te beginnen erg snel. Vooral goed oppassen met duikvluchten en looping. Voor je het weet breken je vleugels doormidden.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 23
|
ok bedankt! ik denk dat ik zowiezo in het begin niet verder ga dan half gas, dan zit ik volgens mij op een ''normale'' snelheid met zo'n motor ofniet ? verder duikvluchten en loopings zijn voorlopig toch nog niet aan bod haha eerst eventjes maar dat ding in de lucht zien te houden. ik ga hem zaterdag kopen en volgende maand laat ik een spektrum dx6i naar nederland komen
__________________ uuuhm... |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juli 2006 Locatie: horst Leeftijd: 39
| Citaat:
te snel???? gewoon niet te veel gas geven, morgen gaan we ff naar de bossen hierzo, daar is een mooi open terrein, en zal ik je laten zien dat ie heel rustig vliegt met een klein beetje gas, en als het moet recht omhoog knalt !!!!!!! als je nog nooit hebt gevlogen, zou ik eerst ff een beetje simmen, of iemand zoeken die kan vliegen, dan de easystar heel hoog de lucht in, en dan oefenen, dan is er altijd nog tijd om over te nemen. de beste goude tip voor jou : op een vliegclub is het gezellig, en daar heb je hulp genoeg. groetjes en tot morgen marc | |
| | |
| | #34 (permalink) | ||
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | ||
| | |
| | #35 (permalink) |
|
haha ja ik kan al niet meer wachten! baal er alleen van dat ik zelf pas over een maandje kan gaan vliegen want dan komt mijn zender pas binnen! maar simmen gaat al geruime tijd ZEER goed en ik denk dat ik dankzij het heli vliegen en de autotjes toch wel wat gevoel voor handelingen heb, MOET GOED KOMEN! en als jij naar dat open terrein wilt is het dan goed als ik wat eerder kom dan? rond half 9 ? moet 'smiddags ook nog naar haps en naar lelystad ! dus ik heb een drukke dag haha @sleurhutje ik ga vliegen met een flightpower 3S 1800 mah Ik hoor het wel
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2006 Locatie: horst Leeftijd: 39
|
pfffffffffff oke dan half 9 !! dan hoop ik dat ik mijn ogen kan open houden, ik heb een feestje vanavond !!!!! dus misschien boor ik de easystar wel de grond in morgenvroeg, hahahahaha een kater doet wonderen. enne die open plaats is met de auto 5 min rijden. ik zorg dat ik om half 9 onder ben , of ik wakker ben / of word daar moet je maar niet van uitgaan. greetz |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
haha ok isgoed dan kom ik daar morgen ochtend wel achter haha! maar ik ga weer want ik moet nu eerst nog eventjes naar eindhoven :P tot morgen ! en veel plezier vanavond haha
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 17
| Citaat:
Waar ben je van plan de EZ* te kopen ? Een 20A regelaar zal zeker volstaan. Ik veronderstel dat je een ultramat 15 van graupner bedoeld ? Welke servo's ga je gebruiken ? grts niels Laatst gewijzigd door niels; 7 juli 2009 om 16:58 | |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 maart 2009 Leeftijd: 43
| Citaat:
Volgens mij moet het wel kunnen, technisch gezien dan, afgezien van dat hij mss TE snel word | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Geloof me maar dat het waar is. Ik heb deze motor vorige week in mijn funJet gehad en kwam lachend boven de 700W. Dit is veel te veel voor deze motor. Hij mag iets van 36A hebben. Eigenlijk geschikt voor een Ducted Fan. Als je hem met 2S LiPo gebruikt gaat hij ook al heel snel en zullen de stromen nog enigsins binnen de perken blijven. De Hype kan op de EZ maar te lang vol gas en regelaar en/of motor fikken eruit waar je bij staat. Vraag maar aan Junkie, paar weken geleden bij hem gebeurd. Zorg met 2S voor een regelaar die minimaal 40A aan kan. Op 3S kan moet je regelaar 80A zijn en je accu dit kunnen leveren (3S 3300 25C minimaal Feit blijft dat je motor eruit fikt bij te lang volgas. Wordt erg heet
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #41 (permalink) | |
![]() En die meet akelig nauwkeurig, in de praktijk vergeleken met een echt radarpistool van de politie en met diverse GPS apparaten. En de metingen zijn nagenoeg recht op de voorkant of de achterkant zodat er geen extra hoeksnelheden van toepassing zijn. ![]() Als je gaat uitrekenen dan gaan alle rekenprogramma's volledig op tilt. Die stoppen en waarschuwen voor te hoge stromen, te hoge propellorsnelheden, buiten alles specificaties van wat dan ook etc. (overigens is zo'n radarpistool ook leuk tegen scootergasten die er van overtuigd zijn dat hun brommer de 100km/u haalt en het in de praktijk slechts 71km/u blijkt te zijn
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 maart 2009 Leeftijd: 31
| Citaat:
Het is EZ* ARF De ulytamat 15 is van graupner ja, dan kan ik er later ook nog meer vooruit, meteen een goede lader is nooit weg. En als de man me aanraad op lipo te vliegen neem ik 2*2100 dat moet voldoende zijn voor de PERMAX 400/6V toch? | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Zeer goede keuze om voor de standaard motor te gaan. 2S lipo geeft in combinatie met deze motor voldoende pit voor een beginnende vlieger. Al die adviezen ok een zware brushless te monteren horen niet thuis in dit draadje voor BEGINNERS! Een Lipo heeft veel meer capaciteit als een Nimh en je kan dus veel langer in de lucht blijven, Houdt er rekening mee dat een Easystar circa 150 gram in de neus nodig heeft om het zwaartepunt goed te krijgen. Dit is precies het gewicht van een 1100 Mah Nimh accu. (7 a 8 cellen) Een 1100 Mah Lipo is veel te licht (zit je rond de 75 gram). Dus of extra lood in de neus of een zwaardere Lipo! Vliegen met een zwaartepunt te ver naar achteren naakt het vliegtuig zeer lastig bestuurbaar en is vragen om problemen! Zwaartepunt iets te ver naar voren maakt de kist neuslastig maar is niet gevaarlijk. De regelaar die Multiplex adviseerd (de X-0 Neem dus gelijk een goede (brushed) ESC die ook geschikt is voor Lipo's. Meer als 10 Amp zal je niet nodig hebben. Ik denk niet dat de 400 motor lang zal leven op 3S lipo's, en met 2S lipo's zal hij niet veel meer als 8 amp trekken op 7,4 volt Wil je later de EZ* sneller maken (en hij leeft nog Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 60
| Citaat:
Multiplex heeft een andere regelaar die ikzelf in gebruik heb en die wel geschikt is. Regelaar MULTIcont X-16 #72271 ![]() Succes en veel plezier.!!! | |
| | |
| | #45 (permalink) | |
![]() Zoals inderdaad gezegd, is een LiPo met een beetje gewicht aan te raden. Ik heb vanaf de eerste dag gevlogen met een Graupner 2S 3200mAh LiPo, die weegt 186 gram en lag ongeveer 4cm vanaf de voorkant van de neus. Samen met een gewone Permax 400, een 30A regelaar met LiPo saver voor 2S (€18,50), een propelloradapter voor een 2,3mm as (€3,25) en een APC-E 6x4" propellor (€3,15) heb je een perfecte setup waarmee je zelfs met gemak nog 120 gram extra aan fototoestel mee kunt nemen.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |