![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 april 2009
| Citaat:
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga voorlopig met NiMh blijven vliegen en als ik de overschakeling naar een Brushless motor maak, koop ik ineens een nieuwe regelaar en goede LiPo's. | |
| | |
| | #62 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
Qua balans heb ik er 1 3S pakket van 1200mah in zitten en een 2S van 800.. Niet tegelijk aangesloten natuurlijk Oke, ik heb geen goede accu en dit doe ik dus even uit nood, maar dat terzijde Verder heb ik zojuist mijn EZ voorzien van stickers. Heb nu geen fototoestel bij de hand, anders kon ik mijn creatie even laten zien
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #64 (permalink) | |
Stickervellen voor kleuren laserprinters en die bij de baas door de printer jagen is leuk. Thuis creatief met photoshop en vervolgens op je vlieger plakken.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
En in eens bedenk ik mij dat er een webcam in mijn eeepc zit... Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, maar het gaat om het idee toch? ![]() ![]() Wat je niet ziet is de oranje bies over de stuurstangen naar achteren toe.
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Alleen, nu je de camera schuin hebt staan moet je zorgen dat het toestel als je foto's maakt recht hangt over z'n langs- én over zijn dwarsas. Dat lijkt me wel een beperking... als je 'm 90º dwarsuit laat kijken heb je dat niet... En, inderdaad zijn al je horizonnen dus scheef, dat vind ik jammer. Zo te zien moet je camera aan de neuszijde wat lager komen te zitten (of een beetje duiken als je fotografeert, dat kan natuurlijk ook...) Maar, het werkt wél!
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #68 (permalink) | |
De originele plaatjes zijn 7 Megapixel dus in photoshop alles rechtzetten is geen probleem.
| | |
| | #69 (permalink) |
Gistermiddag even een vlucht gemaakt boven ons dorp met een hele mooie luchtfoto als eind resultaat. Alleen vond ik de EZ een beetje lastig vliegen en ook wel wat eng zo dichtbij de bewoonde wereld, dat ik na 1 vlucht de kist direct weer ingepakt heb. Ga er nu alleen maar mee op het veld mee vliegen. De luchtfoto zal ik eerdaags eens posten, heb die nu niet bij de hand helaas. Hier wat foto's van mij en mijn EZ in actie.
| | |
| | #70 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
Even ter attentie van Rallyking Ik zag deze foto en zie dat je een niet-standaard prop gebruikt. Is natuurlijk geen probleem maar dit is een normale "trek"prop volgens mij, en geen duwprop. Meestal is bij een prop de rechte kant de voorkant en de gebogen kant de achterkant. Nu zal deze prop veel minder rendement hebben als waar hij voor bedoeld is! Je kan 2 dingen doen: 1) een duwprop kopen en monteren 2) deze prop achterstevoren monteren (zoals Multiplex ook doet met de standaard Prop) ![]() Veel succes met de EZ* Ik heb de laatste dagen lekker gevlogen met die van mij, maar 1 start ging mis door verkeerd zwaartepunt (stomme fout, ik heb 2 accu's van verschillend gewicht, nu op de lichte accu een stukje lood geplakt zodat ik de accu kan wisselen zonder problemen met het ZWPT) de cockpitkap kwam los en vloog in de draaiende prop. Dus prop los en sluiting van kap gebroken. Inmiddels weer geplakt, morgen vliegen? Groeten Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #71 (permalink) | |
De propellor is goed gemonteerd, de bolle kant staat naar voor want die schept de lucht en duwt deze over de vlakker wordende kanten naar achteren.
| | |
| | #72 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Een brandstofmotor (de meeste althans) kan niet probleemloos de andere kant op draaien, dus moet je dan een speciale prop hebben. Prop omdraaien helpt niet (geeft net zo'n soort effect als met het bekende getal 69...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #73 (permalink) | |
| | |
| | #74 (permalink) |
|
(Sleurhutje, ik wist wel dat jij het wist, maar voor sommigen die dit draadje lezen zou het nieuws kunnen zijn...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 24
|
is er een landings gestel te koop voor de EZ* ? en zo niet hebben jullie mischien dan nog tips om er een te maken waarmee ik in gras kan opstijgen en landen ? alvast bedankt! groetjes
__________________ uuuhm... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |