![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Nee, die is er niet. Maar als een fietsspaak neemt, die afknipt op zo'n 15cm lengte en aan beide uiteinden maak je twee wieltjes met een diameter van zo'n 65 à 70mm dan is dat geen probleem. Plak een stukje triplex onder de rom en schroef met twee klemmetjes de spaak er op vast. Met een beetje creativiteit kun je de spaak ook wel vebruigen tot een meer realistisch ogend landingsgestel.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2005
|
afgelopen weekend de Easystar ( org uitvoering) van een duin gevlogen met windje 4 pal op de duin. Samen met een vriend die ook een ES heeft ( vette power en rolroeren) geprobeert helling te zweven en moet zeggen het was een succes. super lang met een setje batt kunnen vliegen en nog maar voor 1/3 leeg. De motor bijna niet aan hoeven doen alleen als ik over de duin kwam was extra aandrijving nodig. Een out of controle looping gemaakt met een verticale neuslanding als gevolg, de ES zat zo ver in de grond dat de vleugel een afdruk in het zand gemaakt heeft. uitgraven functies testen en jawel alles nog werkend dus ding weer de lucht in. NA de sessie zaten we met zijn tweeen op de camping tussen mensen die niets van onze ervaringen begrepen. maar wij keken elkaar aan en we wisten genoeg, het was puur genieten. groet Freeflyer
__________________ zoek nog een mini DLG |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2005 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 47
|
De mijne is ook van het weekend ingevlogen. Met een 2200 kv binnenlopertje en een 6 keer 4 prop, gaat ie als een speer. Lekker naar een flinke hoogte brengen motor uit en dan een beetje zweven. Ondanks het een echt beginnersvliegtuig is toch veel plezier aan beleefd, Nu eens kijken om netjes een fotocamera erop te krijgen en dan plaatjes schieten. Gr, Moelie. |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Guest
|
ik ben nieuw op dit forum en nieuw in het vliegen. maar ik ben van plan om een mooi beginners zweef elektro vliegtuigje te gaan kopen. nu lijkt mij de easystar een geschikt vliegtuigje. hebben jullie tips voor mij en sites waar ik hem kant en klaar kan kopen met afstandsbediening met alles erop en eraan? alvast bedankt. |
|
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2006 Locatie: heukelum Leeftijd: 20
|
hallo, ik heb laatst een wild hawk gekocht, wat simpelweg een kopie is van de easystar. (voordeel dat hij 105€ rtf is) nu ben ik van plan deze combo te kopen: (ParkJet Combo) 2212-06 V2 (Super-Sonic) Brushless Combo - $.. alleen wat voor lipobatterij moet ik hierbij nemen, en wat kost zo'n 1? heb daar geen verstand van. edit: http://www.graysonhobby.com/catalog/...roducts_id=719 is dit wat? staat er als best verkocht, neem aan dat het een 3cell is dus. en dat vinden sommige iets teveel voor deze vliegtuigen ofniet? edit2: nog 1 http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=140318519058 Laatst gewijzigd door ricardo234; 4 mei 2009 om 22:46 |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #82 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
Hallo Ricardo De wild hawk is inderdaad een goedkope cloon van de easystar, en ik zie te koop RTF voor onder de 70 dollar! RTF Wild Hawk 54" Electric 3-Channel Radio Remote Control RC Airplane Ready to Fly w/ EPP Fuselage and Wings De zender is alleen erg simpel en de standaard motor een 380, iets lichter als de motor in de EZ*. De standaard motor zal niet lang leven op 3S lipo (11,1 volt) maar de door jou gekozen Brusless met ESC en Lipo passen goed bij elkaar. Reken er wel op dat de kist een stuk sneller wordt! Vol gas is voor een gevorderde piloot! Ook denk ik dat je met een snelle kist sneller ver weg bent, wat is het bereik van je zender/ontvanger? Mischien is het beter om eerst te investeren in een goede 4 kanaals zender + ontvanger. Succes Willem Citaat:
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G | |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
ik ging gister vliegen met de EZ en toen heb ik de prop. door mn vingers gehad!!! auwauwauw. de prop heeft tot ongeveer het bot geslagen erg diep dus en een stukje vinger eraf gesneden. de dokter zij dat het ongeveer 2 weken moet herstellen. tis gelukkig mn linker hand mn duim dus ik kan nog wel gas geven en sturen met mn gezonde hand. tis gelukkig nog redelijk goed afgelopen. |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
het was eigenlijk gewoon een foutje ik (en mn vriend) zaten een beetje te gassen om te horen of de accu nog een beetje vol zat. ik had hem een paar seconden even niet helemaal goed vast dus hij schoot uit mijn hand dus ja...... tis echt enorm raar gevoel je voelt eigenlijk niks het is net of je een schok door je vingers krijgt maar als je kijt zie je heel veel bloed. ik ben direct naar het dichtbijzindste huis gerend en die heeft even een verbandje er omheen gelegd en toe heb ik mijn moeder gebeld die is even naar de eerste hulp gegaan. ze hebben daar even een mooi strak verband aangelegd en nu moetie 2 weken genezen het had erger kunnen zijn! het was nu in het topje vlak bij het binnenste van de motor geslagen, als hij helemaal aan de buitenkant v/d prop. had geslagen was de klap harder geweest! gelukkig is dat allemaal niet gebeurd dus wat dat betrefd heb ik nog redelijk geluk gehad. |
| | |
| | #87 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: Heerlen Leeftijd: 19
| Citaat:
| |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
Niemand van jullie een tetanusprik nodig gehad? Dat kwam nog wel eens voor wanneer er iemand op het veld met zijn vingers de prop aanraakte bij het afstellen van de motor.... brrr Sterkte jullie beiden!
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |