![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
3500KV is leuk voor een heli motor, maar voor een directdrive vliegtuigmotor toch iets te veel toertjes ... theoretisch bij 2S LiPo 3500 x 7,4 = 25900 RPM, als je daar belast 70% van overhoud zit je nog op ruim 18.000 RPM, dat lijkt me niet echt efficiënt voor een ES of ES-kloon.
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 25
|
Alhoewel ik de set nog niet ga upgraden heb ik toch nog een wishlist gemaakt om te kijken of ik het nu wel snap *Link werkt niet* wishlist: - HXT 2835 (380S) 2200kv brushless inrunner (weegt 100gr., maakt denk ik ook niet zo'n verschil, wel COG in de gaten houden) - Turnigy Plush 40amp ESC (25 of 30 amp is niet op voorraad en deze is niet veel duurder, kan verder geen kwaad toch??) - Zippy Flightmax 2200 3S 20C - Prop: JM 6x4 - Prop adapter: w/ Alu cone 1/4x28-3.2mm shaft. Daaraan voeg ik toe: - Turnigy BESC programming card - Turnigy Accucel-6 Balancer/Charger
__________________ Grtz, Sander Laatst gewijzigd door aslahaye; 17 juli 2009 om 16:40 Reden: Link naar online wishlist werkte niet, even handmatig opgeschreven. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Die motor is inderdaad perfect. En behoorlijk wat krachtiger! Voor de propadaptor zou ik er een met metrische draad M6 nemen. Is iets goedkoper en we zijn niet in Amerika, dus liever metrish als UNF draad. Te zware regelaar is altijd beter als een te lichte! succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
hopenlijk hebben ze ze ook in metric units op de site staan, anders moet ik gaan rekenen :O Maar de prop komt ook uit amerika en voor $0.99 bestel ik er meteen 4, you'll never know! dus denk dat ik niet zo snel in de problemen kom. Ga nog wel even zoeken of ze hem hebben, zo ja dan neem ik degene met M6 draad. Wat betreft de ESC ben ik ook sterk op review afgegaan. Alhoewel veel mensen een positieve review schrijven kan je er van uit gaan dat als je 1 probleem meerdere keren tegenkomt dat je dat probleem ook gaat krijgen. Heb geen zin om nog eens te moeten solderen... *EDIT* volgens mij is dit dan de juiste?? Prop adapter w/ Alu Cone M6x3.2mm shaft (Grub Screw Type)
__________________ Grtz, Sander Laatst gewijzigd door aslahaye; 17 juli 2009 om 17:42 | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Suprise suprise.... prop zat verkeerd om.. In mijn hoofd was het zo logisch alleen hield ik geen rekening met de rotatierichting en het feit dat de motor "verkeerd om zit". De bestelling is gemaakt (vind het nu eenmaal leuk dat "knutselen") zoals ik in mijn vorige post omschreven heb. Sowieso eerst maar eens stock vliegen en als ik dat goed onder de knie heb de boel ombouwen. Iedereen nogmaals bedankt voor de feedback, alle getalletjes en waardes zijn een stuk duidelijker geworden! Hopelijk hebben andere beginners hier ook nog wat aan. Voor de liefhebbers vind je hier wat afbeeldingen van 4 mods. Studio Lahaye - Tijdelijke map Skyraider 1. Ik heb een BIC pen opgeofferd, deze (schuin) in stukjes gesneden en verwerkt in de romp voor extra lucht. Standaard ESC werd toch wel erg warm, blijft nu koeler maar dat kan beter! 2. Om de boel nog iets koeler te krijgen heb ik de leeskop van een hardeschijf gepakt en hier de zware plastic en solide delen vanaf gesloopt. Ik hield een aluminium "rooster" over van 5 gram en heb deze boven op de romp gemonteerd. Alhoewel het rechter geplaatst kan worden ben ik toch redelijk tevreden 3. Er werd mij aangeraden om de carbon staaf uit de vleugels te halen als beginner zodat deze makkelijker loslieten. Hier heb ik vervolgens 4 Rare Earth magneten (ook uit een computer hardeschijf gesloopt) geplaatst. Zeer krachtige magneten die alleen loslaten als het vliegtuig een beetje scheef land. Omdat ik 1 grote magneet in kleinere stukjes moest breken ziet het er wat rafelig uit. Toch steken ze geen milimeter uit en passen ze perfect in het uitgesneden stuk. 4. In de kap heb ik ook een stukje pen verwerkt zodat de lucht er ook weer uit kan. Tevens is de standaard magneet vervangen door een Rare Earth en zijn de luchtgaten iets vergroot. Oh ja, aan de voorkant zit ook een mini rare earth magneetje die de boel tijdens het vliegen mooi op zijn plek houd. Ik heb totaal geen storingen (goed getest) door het magnetische veld.
__________________ Grtz, Sander |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Ik ken de skyraider niet goed maar de koolstofstaaf uit de vleugel halen zou ik niet doen! 1) Hij zit erin voor de sterkte, en niet voor niets! 2) Je hebt toch rolroeren? Maak dan eens de servo los en beweeg de roeren met je hand, gaat makkelijk he? Nu vleugel belasten zodat hij iets krom staat, beweeg het rolroer nog eens , zal je niet lukken! Nu de koolstofstaf erweer in en nogmaals vleugel belasten en rolroer bewegen, nu lukt het wel weer! Dus zonder koolstofstaaf werken je rolroeren niet onder belasting! Groeten Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Zal het eens proberen, anders gaat de staaf er gewoon weer in. Kreeg dit advies van de verkoper (rc winkel) dus dacht dat het wel goed zat. Maar goed de vleugels zaten hoe dan ook wat te los naar mijn mening dus de magneten blijven lekker zitten Heb trouwens ook schanieren besteld. Als ik weer zin heb om te knutselen dan snij ik alles los en monteer ik schanieren voor minder belaste servo's. (zal wel wat rechter snijden dan bij de luchtinlaat wat vind je er verder van?
__________________ Grtz, Sander |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Verder ziet het er goed uit. Zolang de orginele scharnieren nog heel zijn zou ik ze zo houden Veel vliegtuigen hebben het zo en ik heb er geen problemen mee met zowel mijn Easystar als met mijn Clouds Fly. Veel klachten over zwaarlopende scharnieren komen doordat de vleugel of het stabilo doorbuigt. Ik had hetzelfde met de Clouds fly. Nadat ik een koolstof buis in het stabilo gelijmt had gaan de scharnieren erg soepel Groeten Willem
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
Al scheelt het maar een klein beetje met schanieren, ik vind het toch leuk om er aan te klungelen. Als ik zie wat mensen met hun easystar / skyraider hebben gedaan dan is het vergeleken bij hen nog niets wat ik van plan ben Heb ze nu meteen besteld omdat het mij dan verzendkosten scheelt. ik kon nog 20gram in het pakket kwijt en heb dat netjes opgemaakt met kleine dingetjes.Alles op zijn tijd, eerst maar eens veel vliegen!
__________________ Grtz, Sander | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Kaatsheuvel Leeftijd: 18
|
aslahaye, ik heb precies het zelfde vliegtuig als jou(skyraider). Met precies hetzelfde setupje wat je in het begin van de topic aangaf. En de standaard motor (permax 400) wat in de skyraider zat, is wel degelijk underpowered, een andere prop zal weliswaar niet werken. Het vliegt met de permax 400, maar niet met veel wind. Je hebt echt veelste weinig power. Ik vlieg al een jaar met de Easystar kloon. Als je voor de al door jou aangegeven setup gaat zal je zeker dik tevreden zijn. Goedkoop en je kan lang vliegen! Hij vliegt redelijk snel voor zo'n goedkoop setje, en mijn Easystar(skyraider) kan op 3s 1800mAh 40minuten half gas vliegen(met af en toe volgas). |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Landen
| Citaat:
Er was een 2S lipo bij en toen ik die verving door een 3S keerde de wind. Nu vertrekt de skyraider met vol gas uit de hand en klimt met gemak de hoogte in. Als hij op de grond ligt (ik heb de wieltjes eraf gehaald en ik land met de buik op het gras) kruipt hij bij vol gas reeds vooruit terwijl hij met de 2S gewoon bleef liggen. Ik heb weinig ervaring met deze electronica en omdat de ontvanger een 7.5-volt type is, keek ik eerst het ene en andere na. De motorregelaar hangt meteen aan de batterij en voedt de ontvanger en servo's. Er zit een 5-volt regelaar op de regelaar waardoor servo's en ontvanger 5 V krijgen. Dit is mijn eerste vlieger met rolroeren. Hij vliegt minstens even plezant als mijn easystar. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, easystar, skyraider |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |