![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2009 Leeftijd: 20
|
hallo iedereen ik heb net mijn eerste vlieger aangeschaft, het is een SU 27 geworden. Dat is misschien niet de beste vlieger om mee te beginnen, maar ik hou van risico's dus ja... Bij de vlieger een 35MHz zender gekocht, en ontvanger. het is een 6 kanaals ontvanger Maar hoe moet ik mijn ontvanger aansluiten?? Voor wat staat die B? waar moet ik mijn snelheidsregelaar aansluiten? Ik heb al veel combinaties geprobeerd, en soms geageerd mijn vlieger, maar is het nooit correct, en soms begint de vlieger te bieben... alvast bedankt mvg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 maart 2009 Leeftijd: 37
|
risico? met zo een vliegtuig beginnen is geld weggooien maar dat is je eigen keuze. Als de regelaar gaat piepen heeft hij signaal. Dus dan zit de regelaar goed. Ik zou beginnen met de regelaar, die gaat over het algemeen in "poort" 3 van de ontvanger, stekker kan er als het goed is maar op 1 manier in. De andere stekkers moeten er op dezelfde manier in (zwarte en witte draad aan dezelfde kant). Welke volgorde hangt af van de zender. Bij mij is het: 1 aileron 2 rudder 3 gas 4 hoogteroer 5 zit aan schakelaar, gebruik ik voor flaps 6: 2e aileron Dit is uit mijn hoofd, 2 en 4 kunnen anders om zijn. Om het te testen: aansluiten en de knuppels bewegen, als het goed is gaat het juiste roer bewegen, dit is ook weer afhankelijk van de mode waar je in vliegt. Succes |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2002 Locatie: veldhoven,nl Leeftijd: 50
|
de B staat waarschijnlijk voor Batterij, ofwel daar moet de ontvangeraccu/motorregelaar op aangesloten worden. is het een houtmodel of een depron/piepschuim? welk merk zender heb je? Laatst gewijzigd door Jan scholten; 28 juli 2009 om 12:48 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
het is een Su 27 uit piepschuim van art-tech Suckhoi SU-27 reeds volledig gemonteerd De zender, ontvanger is de volgende: 4-kanaals zender Co-pilot 35 mhz ik vind nergens een kabeltje van de batterij naar de ontvanger? of is dat niet nodig? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
nee, meestal moet er geen kabel van accu naat ontvanger dat doet de regelaar. maar zit er geen handleiding bij dan?
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & www.RCFlyer.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
de voeding van je ontvanger gaat via de BEC van de ESC (ik ga ervanuit dat er een BEC op je ESC zit, anders heb je een losse bec nodig.) Dat piepen doet de kist als je gas niet dichtstaat wanneer je de accu aansluit. (veligheid, je kunt dus alleen aansluiten met gas dicht) Maar neem alsjeblieft het advies aan van mij en andere forumgebruikers: DIT IS GEEN BEGINNERSKIST. Als jij hiermee zonder hulp gaat proberen te leren vliegen, neem dan een vuilniszak mee want deze kist gaat binnen 10 seconden de grond in. Je voorkomt grote teleurstellingen als je eerst goed leert vliegen. Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2009 Locatie: vlaardingen Leeftijd: 26
|
die kist heeft volgens mij ook 2 regelaars en 4 servo's dus je zal ook ykabeltjes moete hebben anders heeft het geen nut met die zender en ontvanger maar net wat iedereen zeg neem alvast vuilniszak mee want dat gaat nooit goed daarmee leren vliegen
__________________ hangar: protech fusion axn clouds fly protech calamato |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Je kan hier best mee leren vliegen maar dan moet je wel een hoop van die toestellen op voorraad hebben. Zoals gezegd gaat dit niet zonder te crashen (op heel korte termijn nadat het luchtruim is gekozen). Als je zelfs niet weet hoe een ontvanger/regelaar/zender werkt lijkt mij het in eerste plaats zaak dat je je eens heel goed gaat inlezen om te zorgen dat je de werking begrijpt en de terminology eigen maakt (zegt rudder/ailerons etc je wel wat?) Als je dan in je profiel aangeeft waar je woont dan zijn er vast welwillende mensen op het forum die je verder kunnen/willen helpen, een club in de buurt kan je ook veel informatie opleveren.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 15 maart 2009 Leeftijd: 37
|
de B staat inderdaad voor batterij maar dat is als je een losse batterij hebt aangesloten, via een regelaar heb je die niet nodig omdat de regelaar de stroom levert, de regelaar gaat (bij mijn zender) in aansluiting 3. Er zijn ook regelaars die piepen als het gas dicht staat, ik heb een regelaar die met piepjes de status doorgeeft (rem aan/uit en nog iets, dit dmv een serie piepjes). Piepjes is dus niet per definitie een waarschuwing. Wat hieronder ook al gezegd wordt: lees je goed in of nog beter: ga naar een club en laat je daar voorlichten. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
alvast bedankt iedereen Ik woon in Reninge (in de buurt van, ieper) in België... De twee verschillende draden van beide ailerons zijn aaneengeschakeld naar één enkele draad. dus ik moet maar 1 draad aan mijn zender aansluiten. Is het dan beter dat ik zorg dat de 2 ailerons van elkaar gescheiden worden zodat ik ze allebei apart aan mijn ontvanger moet aansluiten? Bedankt voor jullie advies, ik zal kijken voor een beginnerskist, iemand een voorstel wat een goede vlieger is om te beginnen? bedankt iedereen |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2009 Locatie: Leiden Leeftijd: 50
| Dat is een goede beslissing. Ik zou dat kist in de kast doen en een aantal uren investeren in het lezen van deze forum. Ik denk dat je dan vrij snel achter komt wat de gangbare keuzes zijn. Erg mooi zijn ze vaak niet maar eerst moet je leren vliegen en met al de voorgestelde kisten kan je een hoop lol hebben.
|
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2009
|
Bedankt voor jullie advies, ik zal kijken voor een beginnerskist, iemand een voorstel wat een goede vlieger is om te beginnen? bedankt iedereen[/QUOTE] 1 easystar 2 wild hawk 3 parkfun fusion zijn ideale beginnerskisten
__________________ raptor truggy brushless 1:10 & esky hunter |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 6 kanaals, ontvanger |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |