| | | | ||||
![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2009 Locatie: Emmen Leeftijd: 17
|
Heeyy, Ik heb laast een swift 2 Ik heb al ff zitten zoeken op veel forums en zo, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Misschien dat er hier mensen zijn die kunnen helpen Ik heb zelf een klein setupje gemaakt: 1x TR 28-26 16A 1900Kv Brushless Outrunner 1x TURNIGY Plush 18amp Speed Controller 2x EM 9g / 1.5kg / .12sec Micro Servo 2x Turnigy 1000mAh 2S 20C Lipo Pack 5.5x4.5 Speed 400 Electric als prop van rctechnics En als besturing: Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 2) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9042 Kan dit? Alvast bedankt ![]() Mzzl, |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2006
|
Ziet er goed uit met een 1900KV motor is 2 cellen wel te doen, mogelijk moet een wat grotere prop kiezen als de motor dit aan kan. De swift zal zo niet een speed model zijn maar leuk beheersbaar vliegen, als je er goed mee om kan gaan zou ik wel naar 3 cellen gaan voor de fun. Wat ik je wel adviseer is een stukje foam naast de servo armen te zetten, zodat bij een harde landing niet gelijk de tandwielen niet "gepoetst" worden. Ook is het verstevigen met glasvezeltape een belangrijke toevoeging.
__________________ www.MVCGR.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hey, met de zoekfunctie van dit forum kan je ook het nodige vinden hoor Kijk maar even in dit draadje, staan diverse setups in Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ps. Voor een beginner heb je wel een aardige setup bij elkaar gescharreld Prop keuze was voor 3s correct dus enige foutje was een 2s accu. Ik schat op 2s een 7x6 GWS wel als goede optie. Bij 7x6 APC controleren of de regelaar niet heet wordt. Voor 3s staat er in de review van de motor nog iemand met een 6x5.5APC op een swift met 15,5A stroom. Het is niet het beste beginners model. Ga naar diegene die je hebt zien vliegen en vraag even om hulp. Model is redelijk crash bestendig maar het houdt eens op. voor meer speed 2500kv of iets hoger met á 5x5 prop. afhankelijk van de motor. (circa 40 gram) Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site & Betuwse Modelvlieg Club + Forum | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Heeyy, Het gaat wel lkkr zo, ga zo nog ff aan een vriend vragen hoe hij hem heeft. Maar heb nog ff een vraagje over de besturing. Kan deze wel of niet? (ik wil de bestruing gewoon gebruiken zoals je bij bijvoorbeeld een bestuurbaar speelgoed autotje hebt.) En waar hebben jullie je besturing vandaan? Ik wil dingen bestellen bij Hobbyking, heeft iemand ervaring met die verzending?? Alsvast bedank Jongens Mzzl, |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Als je een besturing ook wilt gebruiken voor andere dingen dan vliegtuigen zou ik voor 2.4Ghz zenders gaan. 35Mhz is alleen toegestaan voor vliegend materiaal, dus geen auto's en bootjes. De hobbyking zender is erg low budget maar doet wat het moet doen. Nadeel is wat Harold zegt, voor meerdere modellen is het geen goede zender omdat de servo draairichting in de computer moet worden ingesteld. Zit er trouwen wel een delta mix op voor je ailevons. (mix van hoogte- en rolroeren.)? Wil je verder gaan in deze hobby begin dan met een goede zender. Spectrum Dx6i is nog enigzins betaalbaar. Andere optie is een 2e hands 40Mhz of 35Mhz MX12 kopen van graupner en daar een ASSAN 2.4Ghz module bij inbouwen. Dan kan je goedkoper 2.4Ghz ontvangers gebruiken van het zelfde merk. Hobbyking/hobbycity/unitedhobbies. Allemaal hetzelfde en is erg populair hier. Verzending gaat per gewicht en grote kans op het moment dat de douane het onderschept. Dan komt er circa 25% van het aankoop bedrag bij. Levertijd tussen de 2 en 4 weken mag je wel van uit gaan. Is zat over te vinden op het forum. Even zoeken. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site & Betuwse Modelvlieg Club + Forum Laatst gewijzigd door d.knoppers; 1 november 2009 om 12:56 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Jaah, ik had al ff zitten zoeken enzo. Heb het nu anders gedaan, ik ga nu alles bestellen bij Rctechnics Mijn nieuwe setup: B2040-7T Brushless inrunner 3361KV EMP 4.75x4.75E Composite Electric Propellor Hyperion G3 VX - 3S 1100mAh (35C) GX 20A Brushless ESC E-Sky Micro Servo 8 gram Digitaal EK2-0508 En als Besturing: E-Sky Zender 4 kanaals 35Mhz EK2-0404 4-channel DSP Receiver 35MHz RS410II Heb ik zo alles??? ![]() En is dit een goede setup?? Mzzl, |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 16
| Citaat:
edit: je regelaar is te licht voor je motor en ik zou een outrunner nemen van rond de 40 gram, veel effecienter dan een inrunner bijv. deze motor http://rcvliegtuigenenhelikoptersnij...0g-artnr-10321 hebben ze ook wel bij rct...
__________________ Futaba Field Force9, GWS Formosa, yak55m gernot bruckmann Laatst gewijzigd door dutchspider9; 1 november 2009 om 15:36 | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Zender is niet te gebruiken icm met de swift, want je hebt delta mixing nodig. DIt kan je eventueel nog met een apparaatje in het vliegtuig zelf oplossen. Ik raad je aan om toch de spullen in hongkong te kopen(mits het klein blijft), dan ben je echt de helft goedkoper uit! Het geld wat je daarmee bespaard kan je dan aan een Graupner.MX-12 uitgeven, echt een topzendertje voor de beginner De motor die je kiest is niet echt ideaal, de motor maakt heel veel toeren en je moet dus een heel klein propje gaan draaien. Ikzelf heb de volgende (goedkope) setup genomen, en werkt prima daarmee. De snelheid is ook gewoon goed, ik geef soms les met mn swift, en de leerling vind het ding aardig rap gaan bij volgas. Setup: Motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv $9.20 Regelaar (ik gebruik een 18A, maar deze motor is heeeel zuinig): HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 12amp (2A BEC) BESC $16.15 Propellor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-7035 178x89mm) $0.85 Servo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65 Accu: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack $5.95 of HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $7.19 (deze gebruik ikzelf) of HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 40C Lipoly Pack $14.95 (deze mag je net als de hyperion G3 accus met 5C laden, dus in 12 minuten vol Heb je al een lader? Anders is deze lader leuk voor instap. Hiermee kan je ook je zenderaccu opladen HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $34.99 Als zender dus een MX-12 die je eventueel later nog kan ombouwen naar Assan(maar dat is nu niet van belang)
__________________ Avistar (3d/ragbak), Parkmaster 3D Swift 2(verlicht), Clik! (f3p) |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 16
|
@fabian, klopt helemaal alleen zou ik wel echt de rhino 40c aanraden als je op het veld kan laden vlieg je gewoon veel en het gaat er nou juist om dat je uren maakt! over de motor. tja ik zou een iets grotere neemen maarja voor een beginner is dit ook wel prima
__________________ Futaba Field Force9, GWS Formosa, yak55m gernot bruckmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, setup, swift |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |