![]() |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 15 november 2009 Leeftijd: 32
|
Ik denk niet dat je enig verschil zult merken als je de toespoor op de achterwielen minder maakt. Ik denk juist zelf dat je wagentje er wat meer van zal gaan slingeren bij rechtuit rijden. Ik zou me er persoonlijk niet echt druk om maken als ik jou was. Het is niet slecht voor de auto . |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2010 Locatie: Vlak bij Emmen
|
Ok, die man die ik sprak zei tegen mij dat de lagers met deze toespoor snel zouden slijten. Over de demping was hij ook niet echt te spreken..
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 41
|
Misschien was hij wel jaloers omdat je een baja hebt en hij een Marder (lol)
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2005 Locatie: Rotsterhaule Leeftijd: 23
|
Een marder kun je gewoon qua toespoor achter instellen... Maar grote hoeveelheid toespoor achter is heel gebruikelijk bij offroad auto's. Een graad of 4+ achter is heel normaal, en is ook echt niet slecht voor je auto.
__________________ FG Evo 08 - PaSe 09 / Falcon II 08 |
| | |
| | #50 (permalink) | |
| Citaat:
Ik dacht ik vraag maar even voordat ik wat verander aan de auto. P.S.: moet de buitenste filter van de Baja ook geolied worden?
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc | |
| | |
| | #51 (permalink) |
|
buitenste filter moet NIET van olie voorzien worden, heb je de dvd al eens goed bekeken die erbij zat, wordt je allicht wat wijzer van
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Laren Leeftijd: 19
|
mooie auto hoor Maar is die prijs in Duitsland een aanbieding? of is het in Duitsland echt zoveel goedkoper
__________________ 1x Bi wing*1x Picooz*1xminium= dood* 1x FG MB |
| | |
| | #53 (permalink) | |
| Citaat:
@Frankyman: Op het moment heeft Schmitz(waar ik hem weg heb) alleen de oude versie nog, maar bij Modellbau Bochum is hij nog steeds voor €799
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc | |
| | |
| | #54 (permalink) |
|
Als je als beginner een baja koopt in een ander land voor een scherpe prijs, doe je je misschien wel een voordeel maar sta je er technisch toch alleen voor mocht er een technisch defect niet opgelost raken door bv je onkundige kennis in het begin. een ander forumlid die ik ken is gisteren met een motorprobleem naar RC-Design gereden. De man van de winkel heeft 2 uur aan de wagen gewerkt, geen uurkosten aangerekend en de motor hersteld, dit koste aan een vervangen onderdeel slechts 7€ daar sta je dan natuurlijk maar als je geen winkel hebt waar je naar toe kan gaan.
| | |
| | #57 (permalink) |
|
Sleutelen is helemaal ging probleem hier, dat lukt prima. Ik heb een aantal technische mensen in de familie die al genoeg keren een motorblok en een differentieel van binnen hebben gezien, dus dat is niet zo'n groot probleem. Ik ga binnenkort trouwens nieuwe dingen kopen voor mijn Baja: Putoline MX7 Fully Sintetic Outerwears Trekstarter hoes Twin Air Luchtfilter hoes Bad Horsie schokdempersokken Bandjes, waarschijnlijk Hostile MX of All Terrain Uitlaatje, ik zit nog te twijfelen tussen Victory Rear met of zonder demper
__________________ Met vriendelijke groet. (TE KOOP)Team Associated SC8 Lucas Oil, HPI Baja 5T 26cc |
| | |
| | #58 (permalink) |
| Lid sinds: 23 februari 2010 Leeftijd: 28
|
Ik heb mijn toespoor op 2 graden gezet en heb er niet echt veel verschil in handling gemerkt, maar ik weet wel dat men banden nu minder rap slijten. je toespoor kan je regelen met plaatjes die er bijgeleverd moeten zijn, bij HPi zijn er maar 2 opties, 2° en 4°. De lagers van de achterwielen slijten idd sneller dan die van de voorwielen, maar das omdat het een 2wd is. Bij 4wd slijten ze gelijk Advies i.v.m. je verlangslijstje: Ik heb ook de Bad Horsie schokdemper hoezen gehad, was daar niet tevreden over, hebben nog geen 5 liter overleeft (scheuren en gaten). Nu gebruik ik binnenband van een fiets, werkt evengoed, is veel sterker en goedkoper (draai ze wel binnenste buiten zodat ze mooi glad ogen). Houd er ook rekening mee als je een uitlaatje steekt, je baja zwaarder wordt en eventueel hardere veren moet steken achteraan. Ik gebruik de hostile MX banden, zeer tevreden over voor aarde en gras maar gebruik ze niet op asfalt. als je dat van plan bent neem dan de AT banden of aparte slicks erbij. Voor los zand ben je beter af met de HPI paddles. Laatst gewijzigd door Optic; 15 maart 2010 om 17:32 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |