Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Big Scale auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 14 maart 2010, 16:19   #1 (permalink)

Remote_dude's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard FG monstertruck 4 x 4 met Carson past niet. Opgelost!

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb de FG 4x4 en de E-Revo plus enige kleine monstertrucks. Ook de Subaru WRC 4x4 staat hier geparkeerd. Niet allemaal tegelijk gekocht natuurlijk. Ik heb de FG sinds augustus en na inrijden kocht ik er een Carson uitlaat bij. Helaas past die niet op een 4x4. Er is wel een pijp voor deze auto maar die kost 250-270 euro. Auw!

Als jij ook dat probleem hebt: ga naar een smederij, zaag hem open en laat hem weer lassen op dezelfde naad. Klaar! Hij past!

Tsja, die las? Ik doe het hem niet na maar opnieuw spuiten is geen optie. Mij stoort het niet. Ik hoop dat de pijp meer merkbaar, vermogen levert.

Zie foto's.

De pijp is doorgezaagd op de naad. Er zit een soort trechter/vortex in het laatste deel. Dit wordt niet beschadigd als je hem openzaagt.

Click the image to open in full size. Hier: te weinig speling om het wiel te laten veren.

Click the image to open in full size.Na lassen.
Click the image to open in full size. Ruimte!

Click the image to open in full size. Past net.

Click the image to open in full size. Achteraanzicht.

Click the image to open in full size. Het steuntje is rechtgeslagen in de bankschroef en weer gemonteerd na opnieuw, iets anders en verder, gebogen te zijn.

Click the image to open in full size. Schets: De "vortex" zit in het achterste deel. Het losszagen, verdraaien en lassen ging dus goed.

Click the image to open in full size.

Laatst gewijzigd door Remote_dude; 14 maart 2010 om 16:23
Remote_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 21:17   #2 (permalink)

Q Racing's schermafbeelding

Standaard

of je koopt gewoon de goede uitlaat , er zijn verschillende uitlaten die geen 250 euro kosten maar die wel gewoon passen, kwestie van iets verder kijken dan je neus lang is

hoef je ook niet te lassen e.d
Q Racing is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 21:29   #3 (permalink)

YS Buggy's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

Inderdaad zijn er genoeg uitlaten die passen, er is zelfs eens een lijst samen gesteld, weet hem niet direct te vinden, maar niet alle uitlaten kosten niet direct 200 euro hoor.
Oud 15 maart 2010, 22:57   #4 (permalink)

Remote_dude's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q Racing Bekijk bericht
of je koopt gewoon de goede uitlaat , er zijn verschillende uitlaten die geen 250 euro kosten maar die wel gewoon passen, kwestie van iets verder kijken dan je neus lang is

hoef je ook niet te lassen e.d
.

Bedankt voor de tips maar deze pijp is lekker kort en compact. Natuurlijk kan ik de volgende keer wat langer shoppen en niet naar een leverancier luisteren....
Remote_dude is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Big Scale auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten