![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 maart 2005 Locatie: Ringe(duitsland) Leeftijd: 36
| Citaat:
En mijn mening is ook, goedkoop=duurkoop, vooral bij de slijtagegevoelige onderdelen als een blokje... Ik rij al denk ik een jaar of 5-6-7 (heb echt geen idee) met hetzelfde zenoah blokje.... Kijk maar eens naar de GD2-blokjes van zenoah, daar rijden er nog genoeg van rond. (hier ligt er ook nog wel 1 op de plank) Dat houdt zo'n chineze kloon echt niet vol hoor!
__________________ FG Marder full alloy 26cc power**HPI RS4 Evo3=sold**Kyosho FW-05T** | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2008 Locatie: Wildervank
|
Over die Chinese blokjes. Zowel mijn broertje als ik hebben zo'n blokje alleen dan beide de 29CC versie. Beide zijn relatief nieuw, die van mij moet zelfs nog steeds inlopen. Die van m'n broertje trekt echter de 5T al op de achterwielen dus compressie zit er zeker in. Ook mijn 5b gaat sporadisch omhoog, zelfs gewoon op de fabrieksafstellingen en met 2 tankjes achter de kiezen. Wij hebben beide ook Zenoah's, CY's en PPH blokjes gehad en tot nu toe is er echt nog geen verschil te merken. Toen ik de auto bestelde had ik ook zoiets dat die blokjes wel niet veel waard zouden zijn en daarom heb ik de 29CC besteld; dan heb je iig nog wat power, zo dacht ik. Dit valt dus reuze mee. De tijd zal leren hoe het zich houdt maar schrijf niet direct alles af omdat het geen bekend iets is. Ik ben van mening dat als je het maar net zo onderhoudt als een merk blokje dat ie minstens zo goed kan zijn. Dit geldt sowieso in het algemeen. Vaak denken mensen: 'Ach, goedkoop; dan mag het ook een keer stuk dus ik geef er weinig aandacht aan.' Gaat het dan eenmaal stuk dan is het een waardeloos iets omdat ie nu al stuk is. Yeah, right |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 maart 2005 Locatie: Ringe(duitsland) Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ FG Marder full alloy 26cc power**HPI RS4 Evo3=sold**Kyosho FW-05T** | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Purmerend Leeftijd: 48
|
Maar goed, het ging inderdaad om het reviseren. Met onderstaande link kan je een 9-tal filmpjes bekijken die stap voor stap het reviseren van een baja motortje laat zien. Tutorial: Rebuild a 2 stroke Baja engine start to finish - BajaPlanet.com
__________________ ![]() No Compromise! |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 1 februari 2009 Locatie: Hamont (Belgie) Leeftijd: 17
|
Even voor de duidelijkheid, ik heb een fg baja he geen hpi
__________________ HPI Baja 5b SS |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Purmerend Leeftijd: 48
|
Gewoon een grapje. In die blokjes zit geen olie. De motortjes van de HPI en de FG zijn in principe hetzelfde. Kijk dus rustig naar de filmpjes, ze zijn erg leerzaam. Kan je meteen zien dat er GEEN olie inzit.
__________________ ![]() No Compromise! |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 41
|
de olie wordt toch immers in verhouding 1/25 gemixt dat wil zeggen 5 liter benzine en 200 ml olie grapjassen
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 februari 2009 Locatie: Hamont (Belgie) Leeftijd: 17
| Citaat:
__________________ HPI Baja 5b SS | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2009
|
Trek die cylinderkop eraf , kijk of die geen groeven of randjes heeft . want zo als het nu gaat is het alleen maar een beetje gokken wat er mis is. Ik heb die shit ook allemaal achter de rug de een zei dit de ander zegt dat , en toen heb ik lekker eigenwijs alleen een nieuwe zuiger erin gezet , en mijn 6 jaar oude motortje knalt als een kanon greetz
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 41
| Citaat:
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |