![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: HPI, Rovan, KingMotor, Shenq | |||
| HPI | | 102 | 73,91% |
| Rovan | | 22 | 15,94% |
| KingMotor | | 9 | 6,52% |
| Shenq | | 5 | 3,62% |
| Aantal stemmers: 138. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 februari 2009 Locatie: Hamont (Belgie) Leeftijd: 17
|
Omdat hier op het forum de laatste tijd veel over gediscussieerd word, stel ik voor om alles hier verder te laten gaan. En als je stemt op de poll is het makkelijker voor mensen die een auto willen kopen en dan de vragen gaan stellen 'welke is de beste?' dat word met deze poll vermeden.
__________________ HPI Baja 5b SS Laatst gewijzigd door YS Buggy; 4 mei 2011 om 21:02 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2008 Locatie: Breda Leeftijd: 20
|
Maak er dan meteen een topic van voor alle clones, anders hebben we 10 van dit soort topcis nodig Al snap ik niet waarom mensen hier nog over willen discussiëren, er zijn genoeg meningen te vinden hier. Hierbij gelijk mijn mening dan: Ik heb een originele HPI Baja, maar als ik een 2e nieuwe zou kopen zou ik zeker een clone overwegen. De prijs/kwaliteitsverhouding bij de clones ligt hoger door goedkopere productie en veel lagere ontwikkelingskosten, maar door een originele te kopen stimuleer je wel creativiteit en gaat het geld naar diegenen die het verdiend hebben.
__________________ Baja 5B SS + Kyosho Inferno GT Laatst gewijzigd door Sebazzz; 4 mei 2011 om 18:14 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ HPI Baja 5b SS | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juni 2009 Locatie: Witharen Leeftijd: 18
|
ik zou zeggen gebruik de zoek functie, dan kom je al genoeg van dit soort topics tegen. het is gewoon je eigen gevoel wat je hebt bij een auto. wil je een Cloon dan koop je toch gewoon een Cloon. wil je een echte dan koop je toch gewoon een echte. na mijn idee zou op dit topic een slotje kunnen komen, want dit word toch gewoon een eindelose discussie.
__________________ FG Monster Beetle Pro XXL 26cc RoteQ tuning engine Victory RC uitlaat K&N filter. MCD Baja 1000 RN Magic Bullit uitlaat K&N filter. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ HPI Baja 5b SS | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 augustus 2006 Locatie: Rosmalen Leeftijd: 23
| Citaat:
en dan begint iedereen weer te piepen dat er al 10 ,20 of wel 30 topics van . Dus maak er maar een sticky van of zo.
__________________ Al mijn wagens:http://s612.photobucket.com/home/Da-Master-/index "Pain(physical, mental, or financial), is the best teacher in life.". | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 maart 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 40
| Citaat:
De resultaten zijn voor ieder zichtbaar en kan men gebruiken om zijn keuze te maken. Idee? PS; Natuurlijk niet HPI er tussen zetten want dan word het; HPI 97% Rovan 1% KingMotor 1% Shenq 1% Of iets rond die getallen (ja ik had een HPI Original)
__________________ | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Leeftijd: 46
|
Jah. we gaan een topic openen HPI versus cloon en wat komt eruit voort. Een pol waar HPI niet bij mag staan??? Eigenlijk zou er in de titel moeten staan: HPI versus namaak of HPi versus nep. Het zijn nog eens geen clonen, ze gebruiken veel mindere kwaliteit materiaal. Ik vind het wel gek dat de meesten er niet over willen discuseren, zijn dat diegene met een namaak auto? Ik wil overigens geen mensen tegen de schenen schoppen of zo. Alleen knalhard discuseren over het idee dat er een fabrikant is die veel geld steekt in de ontwikkeling van onze hobby, en de mensen die dan het een en ander namaken. Vervolgens zetten de kopers van het nepspul de originele fabrikant nog in zijn hemd ook. Ps. Goed topic!
__________________ Bekijk ook eens onze site best-racing.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 1 maart 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 40
|
Denk dat je hier echt wel kan en mag discusseren FastWil, en als we dat hier in dit draadje doen (sticky?) worde het ook wel overzichtelijker en hoeft er niet steeds een apart draadje geopend te worden PS idd moet wel HPI erbij komen te staan, om goed te zien hoeveel er gestemd word voo het origineel contra de kloon en co.
__________________ |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2007 Locatie: veendam Leeftijd: 18
|
Ben ik het mee eens. Als je de aanschafprijzen niet meetelt en puur op kwaliteit kijkt is HPI gewoon de beste. Dit is gewoon feit. Maaaaaaar als je dan bedenkt dat de neppers(geen klones anders krijg ik dat verhaal weer) gauw 400 euro goedkoper zijn heb je een heel ander verhaal.(prijs/kwaliteit zijn ze wel goed) SQ is over het algemeen niet zo goed. En KM en rovan staan op het zelfde niveau onder hpi.
__________________ Xtreme rovan 5t |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2009 Locatie: Netherlands
| HPI: Baja 5B release mei 2006 in California Een uitermate goede zet die de 1/5 scale flink op de kaart heeft gezet. Nog steeds enorm populair in Amerika en de rest van de wereld. SHENQI is begonnen met de low budget cloon Baja 5B en het bleek een sukses omdat de Hpi Baja's een behoorlijke aanschafprijs hebben en niet binnen ieders budget passen. Toen SHENQI al Containers vol had verkocht begonnen mensen toch in te zien dat de kwaliteit te wensen overliet, maar omdat alle Hpi onderdelen erop te monteren waren hoorde je niet zoveel negatieve reacties. Grote voordeel was de aanschafprijs die 1/3 was van de Hpi modellen. ROVAN was de 1e met de Rovan Terminator een regelrechte cloon van de Hpi Baja 5T. KINGMOTOR is in Amerika enorm populair geworden met de 5B clonen. De KMT1000 is ook een cloon van de Hpi Baja 5T en momenteel heeft KM zelfs een KMT1000ss versie met Beetle Bug body. Kwaliteit verschil ; Plastic: Wat is de hardheid van het plastic Motor: Eigen merk Bodies: Eigen productie en geen juiste polycarbonate materialen Afwerking: Passen alle onderdelen of moet je veel aanpassingen doen Compatible: uitwisselbaar met HPI SHENQI ; Plastic: Onvoldoende, Lage gradatie plastic en breekt snel Motor: Ultra low budget en geen vermogen Bodies: 5B hard materiaal en snel stuk Afwerking: Niet alles past perfect Compatible: 98% ROVAN: Plastic: Voldoende, gradatie plastic verbeterd Motor: Eigen merk voorzien van donkerrode fuelie sticker, prestatie voldoende Momenteel gebruiken ze ook Fake CY's volgens geruchten Bodies: 5B voldoende en 5T onvoldoende Afwerking: Niet alles sluit volledig op elkaar aan bij KiT versie in het begin, RTR is voldoende. Compatible: 98% KINGMOTOR: Plastic: Beter, gradatie plastic sterker en breekt minder snel Motor: Eigen merk voorzien van donkerrode fuelie sticker, prestatie voldoende Bodies: 5B voldoende en 5T slecht Afwerking: Niet alles sluit volledig op elkaar aan bij een KiT versie, RTR is voldoende Compatible: 98% HPI: Plastic: Best , gradatie plastic supersterk en breekt niet snel Motor: ChungYang voorzien van oranje fuelie sticker, prestatie uitstekend Bodies: 5B voldoende en 5T beter Afwerking: Goede afwerking en alles sluit naadloos aan Compatible: 100% Er zal altijd vraag blijven naar goedkopere alternatieven omdat niet iedereen hetzelfde budget heeft en toch graag een soort gelijke auto wil aanschaffen. Wanneer er vraag onstaat binnen een markt gebied dan zal er altijd aanbod zijn van andere voordelige producten. Misschien had HPI wel een goedkopere 5B en 5T in de productlijn moeten opnemen om zo de cloons minder kans te geven in de markt. Laatst gewijzigd door kostenko; 5 mei 2011 om 10:34 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2008 Locatie: Breda Leeftijd: 20
|
Dusss.. Heel leuk zo'n poll, maar wat is de vraag die je ermee moet beantwoorden? Wat voor Baja ik heb, wat voor Baja ik zou kopen, of wat voor Baja het volgens mij het langs uit zou houden op een BBQ?
__________________ Baja 5B SS + Kyosho Inferno GT |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |