![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2007 Locatie: Loppem (Zedelgem)
|
Bandaris, bedankt voor de positieve tip, ik had zo gedacht aan een hoogte van 300mm omdat ik nog hout staan heb die 300 breedt is en alu-follie ook 300 breed is. In de onderkant een gat de groote van het verwarmingsrooster , zodat de warmte rechtstreeks ik de bak ( oven ) komt. Hopend op een goede afloop ee ![]() ![]() |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
nog eventjes gegoogeld en kwam uit bij een temperatuur van 180/220 gr voor wanneer PC (polycarbonaat) Lexan elastisch word.k'zal het morgen zien ee wat da heeft, als ik vroeg thuis ben teminste.
|
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Die 30cm. hoog kan ook makkelijk hoor, je bereik dan eerder je temperatuur die je nodig hebt , dus wel even goed opletten en seconden tellen tot dat je plaat gaat doorzakken en soepel genoeg is om hem over te leggen. gebruik wel ovenwanten want je MDF kan ook behoorlijk heet worden, het zou zonden zijn als je hem voortijdig uit je handen laat vallen i.p.v. boven je vacuumtafel. (ik spreek uit ervaring) |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
|
heel interessant. Ben geen ervaren thermoformer, maar maak toch ook al eens wat op ons toestel op het werk. En ik vrees dat om lexan om die erg mooi mal gevormd te krijgen, deze opstelling niet voldoende zal zijn. PC is erg stug, denk er ook aan om de platen te drogen alvorens je ze gebruikt. Gelijkmatig opwarmen wordt nog wat moeilij denk ik. Maar: ik ben erg benieuwd om mij het tegendeel bewezen te zien. Informeer eens bij Clem in Kortrijk of kunststoffenatelier in Izegem dacht ik. Vooral de laatste zal wellicht wel bereid zijn dit te doen, als hun machines het aankunnen.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Jup, heb vlug die bak in elkaar getoverd en de onderkant voorzien van de straler. Ik denk toch dat ik een beetje te kort zal komen met da straalerke om een plaat van 1.20 op 0.50 te verwarmen naar 180/220 gr ![]() ![]() ![]() De rooster van die straler heeft maar een groote van 0.40 x 0.30 daarin 3 lampen en er is nog 1 kapot dus heb ik maar 800w, da is nie veel ee voor zo'n oppervlakte .k'ga ne keer kijken voor terras verwarmers. Wat heeft er meer warmte Hologeen of infrarood ??????? |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2011
|
ik zou voor een straler gaan met het grootste oppervlak.. Anders verbrand je plaat in het midden en zijn de randen nog hard.. Ik denk ook dat als je de box hoger maakt en taps laat toelopen, je een betere spreiding krijgt.. |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Jup, Had vandaag een dag verlof en ben ne keer tot aan de doe het zelfzaak geweest. ik heb daar 2 straalers op de kop kunnen tikken voor 10 euro. Het zijn modellen die ze niet meer verkopen maar ze stonden nog op het rek. 4 lampen per straaler van 450w dus 2x 1800 w k'ben ze beginnen demonteren om ze in te bouwen naast elkaar in de lengte , dus kom ik uit op 3600W. ![]() ![]() ik denk erover na om nog 2 lampen bij te steken in het midden .
__________________ Rc Cars is fun Harm , FG |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
k'weet nu nog niet wat de beste opstelling is ee : lexan boven op de bak of onder de bak dus : warmte gaat omhoog , Lexan boven op de bak zeker ,dat is toch het meest logische . k'zal wel mijn bak taps maken , dus van minimum rond de elementen en zo taps naar de groote van mijn kader met plaat en alles uibekleden met alu-folie.
| | |
| | #44 (permalink) |
|
vandaag de bak onder handen genomen en hem afgewerkt. Verder de stralers gemonteerd en de alu-follie aangebracht. morgen de bedrading in orde brengen en ne keer proefstoken zeker ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zit nu wel met 8 x 400w = 3200w k'heb nog lampen liggen van 450 W , maar k'zal eerst ne keer zo proberen.
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2010 Locatie: Utrechtse heuvelrug
|
Hallo SpitfireV Wellicht dat dit je op een idee brengt 1/4 Scale Grave Digger Part 10 with Conley V8 - YouTube
__________________ HPI Savage Flux , TCS # HPI Savage Flux , XL TCS # HPI Baja 5 SS |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |