![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2012 Locatie: hapert Leeftijd: 25
|
Hey mensen. had van de week mijn marder uit elkaar gehaalt.. en ik schrok ervan wa er allemaal kapot was.. diff kapot voor ophanging kapot pakking lek van de cil radioplaat schroefdraat eruit.. en zo nog een paar kleinen dingentjes.. Nu wil ik er een projectje van maken ma weet niet goed wat.. -of ik wil er een wannabee leopart van maken(langeren chassis) met wat alu spul erop.. en de kap uiteraard. - of 4 wd maken dan is alles wel vervangen wat nu versleten is. (kompleten set kost 275,- ongeveer) dan krijg je er wel plastic spul op.. naar 4 wd maken ik goedkoper denk ik. maja zit je nog met dat plastic. wat is het verschil met een langer chassis betere weg liging?? of is het gewoon de ''looks''.. het moet ook niet tegek veel geld gaan kosten.. moet wel leuk blijven ideeen zijn graag welkom.. MVG jesse |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
had het ook gehoord.. maar check dit FG Marder 4WD conversion kit - YouTube . is toch wel mooi.. plus op asfalt is het ook nie verkeert.. ma het wil nog niet zeggen dat mijn besluit vast staat hoor.. heb hem groten deels voor fun rijden en ik verkies misschien hufterproof maken boven 4wd. dus daar versta in onder alu a en b front stalen kogelhouders alu shock towers alu wishbone's en misschien de voorkant compleet alu. en de marder race vering natuurlijk.. en verlengt chassis als dat echt voordeel op levert.. op het rij gedrag |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
gr jesse. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2010 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 31
|
Ik ook een teidje geleden een fg mt gekocht ben nu zelf met de aandrijflijn Bezig andere assen en alu aandrijfplaat met een tunings rem aan het monteren.en alle speling eruit halen. Meschien volgende winter alu draagarmen maar deze plastic armen Zijn nog goed
__________________ FG monster Beetle pro |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2009 Leeftijd: 23
|
Toen ik nog met FG reed had ik juist de hele achterkant aan gepakt. dus alu motorsteunen, aandrijfplaat, diff, diff bokken, achtervlinder en de achterarmen (XL)+ fussee's. voorkant had ik enkel het A en B bok vervangen voor alu, meer niet en dat reed goed en geen kapotte onderdelen meer. hoogstens kun je nog alu voor fussee's nemen ook. en wat ook aan te raden is de originele servo saver te vervangen voor een Hormann HT2 servo saver dit geeft veel beter stuur en geeft veel minder speling op het stuur.
__________________ grtz The Tank Hormann HT 3 TK12 / Hormann HT 2 08 monster beetle |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2010 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 31
|
dan zal ik inderdaat de voorkant nu van alu maken, en de rest wat plastic is en nog goed is lekker laten zitten en dat scheelt je een hoop geld, en pas gaan vervangen als het echt versleten is. en wat ebt the tank zegt over die stuur servo saver heb ik inderdaat ook al vaker gehoord de alu versie van hormann vele malen beter rijd.
__________________ FG monster Beetle pro |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010 Locatie: Etten-Leur
|
Wat mij altijd verteld is en ook ondertussen wel gebleken is door ervaring; alu motorsteunen,aandrijfplaat en diff mounts....de rest is allemaal niet zo nodig. Allemaal alu is hartstikke mooi maar je moet ook nog ergens een zwakke plek inbouwen anders is bij een harde crash alles krom. Als ik nu nog eens zou beginnen: alu A en B bok voor, andere servosaver, alu/ carbon radioplaat(kijk maar eens hoe deze vervormd !) en achter alles wat ik net vermeld heb.... Succes ermee iig....
__________________ Papa maakt 'm en ik sloop 'm ........
|
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 februari 2010 Locatie: Hooge Mierde
|
Hee, Als je aan de rem denkt laat je me iets weten want ik moet nog een rem hebben. groet, pim Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
heb goed nieuws over het upgrade van de marder.. er is iemand berijd om onderdelen van alu te cnc'en kan dat wel als je de juisten maten door geeft of is dat geen aanrader? kan wel alu in een kleurtje mss iemand er mening over?? gr jesse Laatst gewijzigd door MarderMaF87; 11 februari 2012 om 12:55 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |