![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2009 Locatie: Dedemsvaart Leeftijd: 35
|
Hallo, Ik heb een nieuwe FG Baja gekocht met zender. Ik ben een nieuweling en wil de motor gaan inlopen. Nu is mijn vraag: Ik heb een bus Valvoline DURA blend 2T synthetische olie gekocht. Kan ik met deze olie de zenoah motor laten inlopen? Of moiet ik een andere oliesoort gebruiken? Alle hulp is welkom. Mvg. Arjan
__________________ Align Trex 600 Pro Limited Edition Gasoline Conversion/Align Trex 600 EFL Pro 12S/Align Trex 700 E 12S/Align Trex 700 Nitro (Flying by RMF Friendship Dalfsen) |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
| Citaat:
Dat is iets wat nergens op slaat natuurlijk....Ten eerste zijn er genoeg die nauwelijks een benul hebben van wat ze verkopen , ten tweede kun je er niet zomaar vanuit gaan dat het wel zal werken @ TS : Ben niet bekend met de Valvoline , maar zou hem voor het inlopen sowieso wat vetter mengen als de gebruikelijke 1/25. Meer richting de 1:20 zodat je zeker weet dat je wat meer smering hebt Ben de Valvoline hier op het forum ook nog niet tegen gekomen wat gebruik betreft dus het blijft altijd een beetje een gok zoiets.....
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2007 Locatie: Genemuiden Leeftijd: 38
|
Welke heb je: DuraBlend 2T | tweewielers | Valvoline Of: DuraBlend Kettingzaag Olie | landbouw | Valvoline De eerste lijkt me goed genoeg (al zou ik voor andere olie gaan), en de 2e zou ik zeker niet gebruiken. Idd slaat het antwoord van fastrockets helemaal nergens op! (als je zelf nog niet een bigscale hebt, hoe kun je dan een ander voorzien van de juist info.... Het lijkt me beter als je a eerst een bigscale auto koopt, en b niet reageert op vragen waar je toch geen zinnig antwoord op kunt geven...) Excuses voor het vervuilen van je topic, maar de posten van dit kereltje beginnen mij aardig te .... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2012 Locatie: hapert Leeftijd: 25
|
mijn idee is elke echt MERK 2T synthetische olie is goed.. heb ook gecrosst met t2 crossmotor.. zolang je geen esso of tecaxo of andere van zo'n merken pakt komt het wel goed.. rij zelf me motul in mijn marder echt nix mis mee.. als de verhouding goed is kan het geen problemen geven.. ik had mijn marder zelfs in laten lopen met aspen en misschien dat ook weer trug ga op aspen blijft alles wel zuiver.. maar is ook veel duurder.. gr jesse |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Leeftijd: 46
|
als je de olie gevonden hebt die je wil gaan gebruiken, niet de mengverhouding aanpassen, gewoon 1:25 rijden ook inrijden gaat prima. ik gebruikte eerst de 2t olie van Shell die zijn er in 2 uitvoeringen, een voor de brommert en een voor de motoren. Ik gebruikte de Motoren versie, die is voor wat hogere toeren. nu gebruik ik motul 800 2t is iets moeilijker aan te komen, en die van de shell...ja je raad het al. Inlopen......Zorgen dat je sproeiers staan zoals opgegeven in de handleiding. Eerste keer starten en een 4 tal min. stationair laten lopen. af laten koelen en op een wat groter stuk terrein starten warm laten worden en dan lekker rustig rijden beetje pulserend half gas, en na 10 min. beetje meer gas. Tankje leeg gereden, even af koelen, daarna weer rijden en ook af en toe volgas, niet te lang aan een stuk zodat hij alleen maar vol toeren staat te draaien. na 10 min. sproeiers fijn afstellen. Enne........gassen met die car!
__________________ Bekijk ook eens onze site best-racing.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |