![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2009
|
Hehe , eindelijk lekker gereden , ik heb een stukje terein gevonden vlakbij , het is het laatste stukje zand op ijburg in amsterdam Ik heb zonder problemen gereden , alleen is er wat schade , maar daar ontkom je toch niet aan Na 3 minuten rijden ging het al mis , er liet een wielmoer los , en had hellemaal niks meegenomen. gelukkig stonden toevallig een paar aardige jongens ook met fg's die mij een moer gaven ![]() 3 spatborden afgebroken , conclusie , totaal ongeschikt voor offroad. Deuk in de uitlaat Uitlaat naar binnen gebogen en kwam tegen de rolbar aan en is daardoor gesmolten ![]() ![]() ![]() Ik denk dat ik iets aan de uitlaat moet doen , volgende keer gaat dat natuurlijk weer gebeuren. Of ik maak een beugel om de uitlaat , of ik zaag hem door en doe er een stukje flexibele pijp tussen. Maar voor de rest was alles klasse , de auto liep beter dan verwacht, wel een paar flinke crashes gemaakt maar dat hoort erbij. Al die schade maakt me hellemaal niks uit , dat rijden was het dubbel en dwars waard. okidoki , morgen lekker sleutelen en dan savonds weer een beetje rossen groetjes scott
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend Laatst gewijzigd door Sco; 12 september 2009 om 21:11 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Hmmm jammer zag er wel gaaf uit, is dus meer voor de shelfqueen wagens Waarzo rijd je dan?
__________________ het spur bijster zijn .... terug naar de basis, terug naar de essentie | |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
yep yep , mijn autotje is geen mietje hihihihi. maar geeft niet , ik maak het zo weer nieuw , maar dan gaan we er niet meer ofroad mee rijden ik was op ijburg , hellemaal achteraan , daar is nog een lekker stuk zand met heuvels. ik zal later even een filmke posten uurtje later............ groetjes scott
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend Laatst gewijzigd door Sco; 7 augustus 2009 om 02:58 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
hij trekt idd als een beest , ik denk dat je met die normale fg ofroad bandjes harder trekt dan de monstertruck banden , omdat hij dan meer moet trekken door die grote banden. maareh ik ben lekker bezig met sleutelen , ben bijna klaar. nu weet ik ook meteen een beetje wat de kinder ziektes zijn. Er was vanalles los getrilt , de schroefjes van de servo hevels van stuur en rem. Even wat loctite en goed aandraaien. alleen nog even de luchtfilter uitwassen en dan zijn we klaar . groetjes en tot het volgende damage report hehe
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2009 Locatie: Maastricht Airport. Leeftijd: 42
|
Met de monsterbanden heb je een grotere omtrek en is de afgelegde weg per omwenteling groter. Wil je met dezelfde trekkracht en eindsnelheid rijden zul je de vertanding moeten aanpassen, dit is zeker aan te bevelen voor je koppeling en blokje te sparen. Met de MT banden heb je wel meer rij wrijving door het grotere oppervlak, hierdoor heb je ook minder druk (dus minder grip) per vierkente cm. Ook ligt ie met MT banden sneller om en is ie minder goed bestuurbaar.... maar des ondanks is het mega fun om mee te rijden. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
lol sanmax . ik ben even aan het sparen , ik hoop dat het niet te laat is strax :P en ik wil cker lekker met jou ervaring een beetje onroad leren :P heej eneh ben je er al achter wie jou fgtje hebt , want dan moeten we ook saampies een keer lekker baggeren . groetjes
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
toppy sanmax ik heb gister avond weer ff lekker gebaggerd met het autotje. Nog even wat kinderziektes ontdekt de voortrein zat hellemaal los , 1 boutje eruit en 3 los , en de servosaver zat los omdat die schroef ook los was gegaan. Dus even de boutjes aan de onderkant van de auto met loctite gedaan. kabeltje van de rem was 1cm te lang waardoor die achter de stuurstang bleef hangen soms. Er was ook een lager een beetje gaar , dus ook maar even vervangen En moet even de motor afstellen met die hi en lo want van die instelling klopt niks van , die linker , ik neem aan dat dat de hi schroef is die stond 2.5 slag open. anyways , ik ga weer lekker verder met klooien
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik heb weer even een mini projectje gedaan. bij inspectie zag ik dat er een fikse deuk in het differentieel zit . Nu weet ik dat het een steen is geweest wat ertussen is gekomen. Dit is toevallig een diff die ik nog over had van een shenqqi truck en erin gezet had om te kijken of dat ding wel sterk is. Door de deuk draait hij niet meer lekker. Ik heb weer de andere orginele diff erin gezet en meteen een beschermings plaatje gemaakt. ![]() ![]() ![]() Misschien moet ik er wel allemaal borrelgaatjes in boren omdat dan het zand er makkelijker uitkan , maar dat zie ik wel bij de volgende rit.
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend Laatst gewijzigd door Sco; 10 augustus 2009 om 00:11 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2004 Locatie: Vleuten Hormann HT2 TK09 Futaba 4pk Leeftijd: 46
|
Als je nog met een kunstof dif rijd beter vervangen door een alu om bouw setje. Gelijk een dikkerre huls er om heen en je bent van alles af. Met het plaatje er achter kunnen ook steentjes die er achter gekomen zijn niet meer weg.
__________________ WWW.Raco2000.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
yep daar heb ik al aan gedacht dat de steentjes niet meer weg kunnen, maar ik denk ook zo dat er ook minder steentjes inkomen ,bijvoorbeeld als de auto zich ingraaft in het zand met de achterkant en er moet toevallig een steentje tussen zitten dan trekt ie die ook naar binnen De praktijk zal het leren en die 2 diff's die ik heb zijn inderdaad met kunstof aan de zijkant , ik rij ze eerst maar even kapot voordat ik een andere koop groetjes en thanks for the headsup
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Er zijn veel mensen die een (schuur)sponsje tussen de motersteunen onder het blokje doen. Daardoor schuiven minder stenen naar je diff. Ik heb mijn diff gevuld met vloeistof, dat scheelt ook doordat er van binnenuit iets tegendruk is. Jakko |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |