![]() |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 32
|
Satoer heeft een keer zoiets gedaan voor zijn heli en dat hierbeschreven. Misschien heb je daar wat aan.
__________________ Je bent tevreden met wat je hebt, totdat je iets beters kunt krijgen... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 27
|
Het is wel heel erg moeilijk, vooral met een autokap, waar je heel wat meer aparte vormen hebt dan bij een heli romp. Op een van mijn stages deden ze thermo vormen. Dan verwarm je een plastic plaat totdat hij zeer flexibel wordt en dan zuig je hem vacuum over/in een mal (heen). Ook hier was het probleem dat scherpe hoeken of kleine details moeilijk tot niet te maken zijn.
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
De hoeken zijn vrij makkelijk om in de mal op de diepte-punten een gaatje te boren naar onder de mal zodat het daar goet aangezogen wordt. Kijk maar goed bij een verse kap, daar zi je in sommige hoeken ook een puntje zitten.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 25
|
Papier maché ?? heb het ooit eens gedaan toen ik met een nikko reed. Zijn best robuste kappen, ziet er alleen niet uit Groet Robert
__________________ Sponsored by: TOP-Racing, BD-Racing and Speedtech RC, Supported by: Shepherd Benelux and Thunder Tiger. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
mn pa heeft wel eens zo een soort vorm gemaakt. als je handig bent is het niet zo heel moeilijk, je maakt een vorm in van dat fijne piepschuim, en dan leg je er van die matjes met lijm (ff de naam vergeten) op, die dan keihard worden. en dan goed fijnschuren |
|
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
|
Ik ben een kever kap aan het maken voor mijn protech ultrex. Ik ben projectmedewerker in hogeschool, dus heb wel wat mogelijkheden. Heb een die cast model van een kever ingescand. Gemodelleerd en de verhoudingen aangepast. Dit op basis van data na scannen van mijn ultrex onderstel. dat scannen is 3D. Ik moet nog het model uitfrezen en daarna vacumeren. Tijd hé... Die matjes met lijm zijn glasvezel matten met epoxy of polyester. Zou ik niet aanraden voor een niet-kenner. Mocht ik wat ik nu doe moeten doen commercieel, denk ik dat dit al gauw een paar €1000 set-up kost. Af te schrijven over heel wat kappen verklaart dit nog de prijzen van die dingen. Interesse? Laat maar weten.[/img]
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Met gewoon multiplex of triplex wil het ook wel. Dat in combinatie met een elektrische(is wel aan te raden!) figuurzaag, een schuurmachine, lijm en heel wat schuur/plamuur werk, geeft ook wel een desgewenst resultaat (Een dremel is overigens ook wel aan te raden!) Hier een fototje van mijn project: ![]() En dan als ie klaar is, opsturen naar Pedro plastics te Rotterdam, die gaan het vacuumvormen met PET-G helder materiaal (Lexan is volgens hen niet te doen omdat het problemen geeft tijdens het drogen?) waarna je een eigen kap hebt |
|
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
oooh ziet er precies t zelfde uit, voor meer voorbeelden van zo iets kun je ook kijken op: www.street-race.nl (en dan bij fotos ofzo) groetjes |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |