![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2009 Leeftijd: 27
|
hallo ik heb en vraag ik ben met de ranzow van graupner aan het bouwen nu wil ik graag en ankerlier in het schip gaan bouwen ik heb een van krick gekocht nu is mijn vraag heeft iemand daar er vaaring mee met het in bouwen van het ankerlier alfast bedankt gr manuel |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2008 Locatie: best Leeftijd: 40
|
Hallo, Ben zelf ook bezig met de ranzow, en heb er een dubbele ankerlier in zitten Even zoeken op ranzow en je komt 'm waarschijnlijk wel tegen. Er is geen pasklare oplossing voor dus je zult zelf wat moeten knutselen, heb je de boegschroef er al vast in zitten? Zo niet dan even zorgen dat je voldoende ruimte krijgt voor de ankerlier door de boegschroef zo laag mogelijk te plaatsen en ik dacht dat de motor naar voren het beste was, maar dat moet je even passen. welke versie komt er in, met 1 of 2 kettingen?
__________________ hpi baja 5B ranzow boeienlegger |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
hoi ik heb ook en dubbele ankerlier er in maar dat werkte niet als je de gaaten van de teking gebruikt maar die van mij is aal klaar op de ankerlier naar die werkte niet maar bij mijn komt er ook rook uit de schoorsteen de kraan werkt alle verlichting brand maar nu de ankerlier nog gr manuel |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Foto's heb ik niet meer, maar hier is wel een draadje met info: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...van-krick.html
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2008 Locatie: Zuidholland Leeftijd: 54
| Beste Manuel In een zeer oude uitgave van de Modell-Werft moet nog ergens een complete beschrijving en tekening staan van een eigenbouw ankerlier mogelijk dubbel uit te voeren, volgens de recessies werkt het perfect. Mocht je interesse hebben, wil ik komende week wel even zoeken en het artikel inscannen. Stuur maar een PB. Groet Peter K. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
bedankt voor het aan bod peter maar ik heb aal en dubbele ankerlier van krick maar nu hat ik de gaaten van de tekenig gebruikt maar dat werkte niet nu heb ik ze iets naar buiten ge daan de gaaten en nu is het wel goed maar nog maals bedankt peter gr manuel |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2008 Locatie: best Leeftijd: 40
|
Dan zal waarschijnlijk de ankerlier tedicht onder tegen het dek aan zitten, de kettingen lopen dan zeker vast. Maar wat doet de lier eigenlijk niet? Het laten vallen van de ankers of niet ophalen wat voor ankers heb je aan de kettingen gehangen ?
__________________ hpi baja 5B ranzow boeienlegger |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| futaba, graupner, ranzow |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |