![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Vandaag heb ik de Vegesack eens gewogen, 515 gram compleet met alles. Ook nog een keer gekeken of hij, na het plaatsen van de beslagdelen, nog op de waterlijn ligt. Ik moest de accu een fractie opschuiven, en toen lag hij recht. Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden: ![]()
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #93 (permalink) | |
| Citaat:
De grijze container? Of bedoel je de wasbak? Bedankt voor het compliment. De vorige bouwer heeft romp en opbouw best wel strak afgewerkt, al is bij dichterbij kijken het verfwerk wel wat minder egaal dan op de foto. En toen ik deze overkocht zaten de meeste ramen los, de handrelingen op de opbouw waren ongeverfd, en de mast was een stukje massief vierkant blank hout, met de uitlaat er aan de achterkant zo opgeplakt. Het hout bij roer en schroefas was aan het inscheuren, er miste een boldertje voorop en er zaten 3 gaten in de kuip. Dit was de toestand toen:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Citaat:
Kan, is wel een monnikenwerk, en ik vraag me af of de sterkte van de gangboorden er niet onder zal lijden. Nieuwe stickers hebben toch even de voorkeur, maar daar is niet eenvoudig aan te komen. En ik moet nog een standaard maken.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
Het hagelwitte touwtje in de kuip is inmiddels vervangen door een iets dikker trosje van in de thee geweekt touw, om het iets verweerder te doen lijken. Het "glas" van het toplicht was nog de originele plastic kleur, maar is nu zilverkleurig, om beter op glas te lijken. Nu alleen nog minder wind, zodat ik een nieuwe proefvaart kan maken. En de standaard natuurlijk. En nieuwe stickers...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Geen nieuwe proefvaart meer kunnen maken, geen tijd, of het water te hard, zoals de afgelopen weken. Misschien dit weekend, als de dooi goed doorzet. Wel tussentijds de filmpjes van de eerste proefvaart met de nieuwe motor op Vimeo gezet, zodat ze makkelijker te zien zijn: en Deze zijn HD, dus als je ze fullscreen wil bekijken, dan even met de rechtermuis op de video klikken, en de 3e optie uit het menu selecteren (fullscreen).
| | |
| | #99 (permalink) |
|
Dank je. Ik kijk uit naar de volgende proefvaart, met mast erop, en schijnwerper, en reddingsboei en trosje in de kuip, lijkt het nog weer wat meer op een echte boot.
| | |
| | #100 (permalink) | |
| Citaat:
Het heeft even een maandje geduurd, maar een vrije dag in combinatie met schitterend weer, waren de omstandigheden waar ik op had gewacht. Proefvaart verliep prima, ik moest de accu toch nog iets naar bakboord verschuiven, maar verder geen problemen. Geen druppel water binnen, en de motor werd net een beetje lauw. Op volle snelheid wil hij niet zo goed meer linksom, maar dat komt door het relatief kleine schaalroer. Op lagere snelheden is de reactie op het roer voldoende. Filmpjes volgen nog, voor nu heb ik alleen een paar foto's: ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #102 (permalink) |
|
De vorige eigenaar (hij is helaas niet meer) heeft hem inderdaad netjes gebouwd, alleen de afwerking viel wat tegen. Zo kreeg ik hem: ![]() En dit is het geworden: ![]() De roerservo heb ik laten zitten, verder is bijna alles binnenin vervangen, motor, ontvanger (zat er niet in) accu's, of opnieuw geïnstalleerd/aangesloten, zoals de regelaar. Voor degenen die het vaarbeeld misschien aan de snelle kant vinden, ik vond op een Duits forum een mooi plaatje (bron: DGzRS) van een boot uit dezelfde klasse: ![]() Dat lijkt toch aardig op dit plaatje (even bijgesneden van een eerdere foto):
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 22 maart 2012 om 21:53 |
| | |
| | #104 (permalink) | |
| Citaat:
Helaas worden deze schepen ook nog wel eens gesloopt, na bewezen diensten, de Bermpohl bijvoorbeeld is dat lot ondergaan. Ik zou het ook wel tof vinden zo'n schip te bezitten, heeft toch meer klasse dan een luxe jacht, wat mij betreft. Maar voorlopig ben ik ook erg tevreden met deze schaalmodellen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |