![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 juni 2010 Leeftijd: 27
| Citaat:
x2 = 5,24kg in princiepe kan ik hem nu nog lager afzagen (er is nog niets gelijmd) de huidige literinhoud van de boot is ruw 33 liter, stel dat ik 5cm van de hoogte er af haal blijft er 22 liter over. de houtbak welke stukken zwaarder was had maar 1 a 2cm diepgang, maar tijdens het varen sloegen de golven zeker 10cm hoog tegen de kop. straks ga ik hem lijmen en verder afwerken, foto volgt. Laatst gewijzigd door Rekal; 17 oktober 2011 om 17:03 | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Hij is lekker experimenteel bezig
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 juni 2010 Leeftijd: 27
| Citaat:
oja, dat wist ik inderdaad niet, ach wel zullen wel zien wat er gebeurd... lol uiteraard volgt een varend filmpje deze week nog... | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Er zijn 3 manieren om een golfje te kunnen nemen. Zorgen dat de boot 100% afgedicht is, dus dat overkomend water niet naar binnen kan, een hoog vrijboord (wat jij nu hebt) of een rompvorm die makkelijk over/door de golven gaat. Dit is een voorbeeld van een romp die makkelijk over golven gaat: ![]() Deze boot gaat makkelijk door 10 cm hoge golven, en weegt net iets meer dan 2,5 kilo. Er is trouwens nog een manier om je boot "zeewaardig" te maken, en dat is zorgen dat je extra drijfvermogen hebt, door bijvoorbeeld lege ruimte te vullen met schuim. Als slaat er dan water over de rand, dan kan het niet echt in de romp komen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 17 oktober 2011 om 17:39 |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
| Citaat:
Zou ik denk ik toch eens overwegen: Poolnoodles er in voor drijfvermogen als er toch water binnen komt, boot aan de bovenkant dicht maken met een dekluikje zodat je nog bij je accu's kan. Als je deze met een randje en wat van dat foamrubber van de bouwmarkt (om kiertjes tussen deuren mee te dichten) uitvoert is dat ook redelijk waterdicht en is het heel niet erg als er eens een golfje overheen klotst. Bedenk ook dat dit niet zo zeer is om je maximum snelheid omhoog te brengen, maar meer voor de looks en om de windgevoeligheid te verminderen... Iets waar airbootjes toch al gevoelig voor zijn. Kan je tenminste de boot ook nog naar de kant krijgen als het harder waait dan een zuchtje ![]() Maar goed, dat zijn mijn €0,02 en ik weet hoe leuk het is om eigenwijs te zijn... dus.... | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Kockengen Leeftijd: 46
|
Er al aan gedacht om gewoon een boogieboard als basis te nemen? Luchtroer helemaal achterop, motortoren daar vlak voor en de electronica in een kunststof doos. bedrading door rubber manchet en stuurstang door een rubber balg en je bent zo goed als klaar. Vroeger*kuch* noemden wij zo'n ding een foam zwemplank. |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 juli 2011 Locatie: Limbabwe Heerlen Leeftijd: 36
|
hoe dan ook! je hebt er altijd wat aan.. Mocht dit expiriment mislukken, dan kan er zo een lichtbak op en een paar guppies er in :P ( vergeet geen bruispompje)
__________________ Fairmount Alpine 2 meter en Fairmount Alpine 1 meter. Beide op de werf. De foto's |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2011 Locatie: belgium, mol, met water voor de deur :)
|
Hi, ik ben ook bezig met een fan boat op een boogie board, ik heb er 2 speed 600 op staan met 3 blad propeller, maar ik heb ondertussen al 3 ( 300 A) auto esc´s opgeblazen... moet je voor een airboat vlieg esc´s gebruiken? en hoe zwaar? was wel leuk op het ijs deze winter, alleen niet lang ( smoking esc), en ik heb de hele motor unit ook een op een plastic kinder slee ( 60 cm, 4,99E bij action) geplaatst ook leuk, ging echt hard op het ijs, maar weeral kort lol. Als iemand mij vertellen kan wat voor een esc niet gaat roken met deze set up, ga ik de slee eens op het water leggen and lets see Cheerz SkiD Laatst gewijzigd door SkiD; 10 maart 2012 om 10:00 |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2011 Locatie: nijland Leeftijd: 20
| Citaat:
| |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Of het zijn van die regelaars die voor een fractie van een nanoseconde 300A kunnen leveren, maar slechts 1/10 of zo daarvan, of nog minder. Maw, flink overgewaardeerd door de fabrikant, in een poging om het product beter te doen lijken...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Ik weet niet wie jou dat wijs gemaakt hebt,maar 300amp borstelmotor regelaars zijn er echt niet.... En voor borstelloze (brushless) zijn ze schreeuwend duur.... Denk dat dit broodje aap verhaal is, Denk dat de regelaars eerder 30 amp zijn en dat is dan nog eens piek vermogen,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 oktober 2008 Locatie: BRECHT BELGIE Leeftijd: 68
| Citaat:
__________________ Groetjes, René | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |