![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 71
|
Hoi, Dit topic roept bij mij de herinnering op aan een Duitse modelbouwer die een vitrine model van een oud zeilschip had gebouwd, de boordlichten waren zo'n 10mm hoog (leds) met een flakkerend kaarslicht effect, leek zeer echt. De armatuurtjes waren "made by home" en de aansturing kwam uit gedemonteerde kaarsen die nog in de handel zijn meen ik. Het leek iets op de "flakkerkaars" die Conrad verkoopt, maar dan op maat gemaakt, zie foto. ![]() groet :Manus |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Bedankt voor de tips voor "sfeerlichtjes" maar mijn vraag ging vooral om navigatieverlichting op een klein (25 cm) 1:25 bootje.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2011 Locatie: ik woon in Zutphen Leeftijd: 57
|
Je kunt gewoon de verf van Revell gebruiken, dip in het potje met een wattenstaafje en laat ongeveer 5 druppels verf eraf druppelen op een stukje karton, dip met een wattenstaafje enkele druppels terpentine, en meng dit samen, dan goed mengen, en met een klein kwastje opbrengen, ik gebruik dit ook voor mijn eigengemaakte scheepsverlichting, en kan goed tegen warmte, succes verder. Geschreven door Gerard Kiezebrink. |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ik sta op het punt om wat 3 mm leds bij Conrad te bestellen, maar verdwaal een beetje in de verschillende versies. Welke zijn het meest geschikt voor scheepsverlichting in schaal 1:20 tot 1:25?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2008 Locatie: noordwolde(Frl) Leeftijd: 42
| Heeft de action bij je in de buurt niet nog een kerstsnoertje liggen met batt. houder???? allemaal mooi warm wit voor een paar euro...
__________________ fairmount BB Vaargoep De Golf - Oosterwolde (frl) |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Zijn dat ook leds in de vorm van een cylinder? Ik heb zo'n setje van de kruidvat en die leds hebben allesbehalve een bruikbare vorm om in een boordlicht te stoppen.
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
3mm ledje iets afvijlen (bovenkant) en lichtjes opschuren en hij straalt rondom licht, Bij ledtunning zijn de ledjes vele male goedkoper..
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ik moet toch nog wat anders van Conrad hebben, en 8 cent per stuk is dacht ik goedkoper dan wat ik bij led-tuning zie. Maar ze hebben ook low-current versies, en nog weer andere versies, ook 3 mm.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |