![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2011 Locatie: assen Leeftijd: 16
|
Hallo forummers, Ik ben nieuw in de modelbouw, dus even een vraagje. Mijn plan is om een rc boot te kopen, electro motor etc eruit halen en in mijn eigen zelf ontworpen boot te zetten. Ik heb namelijk geen idee hoe je zelf zon motor programmeerd met servo enzo. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is het handig zoiets te doen ? Andere tips zijn ook welkom. Mvg, jellefaber |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Sneek Leeftijd: 16
|
volgens mij kan je beter een lose moter en snelheids regelaar kopen voor je boot. en losse servo's dat zal een stuk in prijs verschillen denk ik. want als je een goedkoopere boot neemt zal je minder kwaliteit materiaal hebben en als je voor de zelfde prijs de motor en servo haalt zal je beter spul krijgen.
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Jelle, Welk soort boot wil je gaan motoriseren? Hoe groot wordt je boot? Hoe hard moet het kunnen? Afhankelijk van deze gegevens zou je een boot met spullen uit HongKong (zender & ontvanger, servo e.d.) en een motortje, schroefas, schroef en roer van Conrad voor relatief weinig varend kunnen maken. Heb je een foto of een plaatje van je boot? Vermeld even je woonplaats in je profiel, dan is het aangeven van winkels bij jou in de buurt ook wat gemakkelijker. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hee jan, aller eerst bedankt voor je snelle reactie, ik woon in Assen (drenthe). het word een eigen ontwerp. Vandaag ga ik het ontwerp maken, denk zo rond de 50-60 centimeter. Ik zit alleen nog te twijfelen wat voor ontwerp, zit te denken aan snel varen schip, een ijselmeer vis kotter of een klein sleepbootje. maar goed, als ik de tekeningen af heb, zal ik ze hier posten. Dan heb ik nog even een vraagje: Hoe maak je de verbinding waar de schroefas door heen gaat waterdicht ?? want als de motor onder de waterlijn zit, moet daar geen water bijkomen. mvg, Jelle faber |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Jelle, een aantal vragen die je stelt, zijn hier al "tig" keer voorbijgekomen. Gebruik de zoekfunctie eens, en er gaat een wereld voor je open. Nogmaals dezelfde vraag stellen heeft weinig toegevoegde waarde.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Lengte is 50 centimeter, Breedte is 14 centimeter Hoogte vd romp is 7 centimer Bodem is gewoon vlak en daar staat de romp haaks op. De voprkant is "stomp" (geen punt) Hij hoeft niet hard te gaan, maar moet wel trek kracht leveren. Een grote schroef dus en aardog krachtige electro motor. De romp vorm is simpel, omdat dit mijn eerste boot is. niet te moeilijk beginnen dus. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Is een duwbootje niets voor je? Dan is dit topic misschien wel interessant: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...inger-tug.html
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Jelle, Lees dit verhaal eens door, dan weet je wat een Springer Tug is: Springer Class R/c Boats - RC Groups Kijk voortaan je schrijfsels eens na op spelfouten, vóór je ze plaatst, dan krijg je ook meer ter zake doende antwoorden. Groeten, Jan.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Nee, Jelle, dat zie je goed, dat was ook de bedoeling van onze tips. Het vaart waarschijnlijk ook beter dan de smalle doos, die je in gedachten had... Groeten, Jan.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Goed idee, is een prima manier om ervaring op te doen met boten en RC.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| electro, motor |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |